Centrum Medyczne 4M usprawnia działanie swoich placówek dzięki systemowi Optimed NXT

Centrum Medyczne 4M rozszerza swoją sieć w Krakowie, obejmując NZOZ Przychodnię Lekarską Sp. z o.o. oraz Surgipol Sp. z o.o. Oba ośrodki rozpoczęły już pracę z systemem Optimed NXT, który w kolejnych etapach wdrożenia zostanie uruchomiony także w innych lokalizacjach sieci.
Pierwszy etap obejmował integrację z modułami Poradnia, POZ, Specjalistyka, Laboratorium oraz Pakiet Komunikacja. Dzięki temu procesy medyczne i wymiana informacji z pacjentami zostały znacząco usprawnione. System został szybko uruchomiony, gdyż na tym etapie nie była wymagana migracja danych.
Kolejne fazy wdrożenia obejmą rozbudowę systemu o nowe lokalizacje i funkcjonalności, w tym integrację z podpisem elektronicznym czy kioskami pacjenta. Optimed NXT dzięki otwartej architekturze umożliwia współpracę z różnymi dostawcami i wspiera wdrażanie nowoczesnych e-usług.
Już 1 listopada 2025 roku planowane jest otwarcie flagowej placówki Centrum Medycznego 4M przy ul. Warszawskiej w Krakowie, która od początku będzie korzystać z systemu Optimed NXT. Ośrodek będzie oferować kompleksową opiekę nad pacjentami komercyjnymi, w szczególności w obszarach ortopedii, fizjoterapii i fizjoterapii stomatologicznej.
– Wdrożenie systemu Optimed NXT w placówkach należących do Centrum Medycznego 4M to krok ku długofalowej współpracy, która przyniesie wymierne korzyści zarówno dla personelu, jak i pacjentów. Jestem przekonana, że system wprowadzi nową jakość zarządzania procesami medycznymi, umożliwiając dalszą optymalizację oraz podnoszenie jakości świadczonych usług. Z niecierpliwością czekamy na otwarcie nowej placówki przy ul. Warszawskiej i kolejne etapy wdrożenia systemu – mówi Dagmara Faber-Krucewicz, Kierownik ds. kluczowych klientów w Comarch.
Optimed NXT to elastyczne rozwiązanie klasy HIS, integrujące wszystkie kluczowe procesy w placówkach medycznych. System posiada ponad 30 modułów, które można dopasować do specyfiki danej placówki, wspierając codzienną pracę personelu oraz zwiększając efektywność i jakość świadczonych usług.