W dobie pandemii rozwój usług telemedycznych przyspieszył, pojawiło się również sporo nowych rozwiązań, które ułatwiły chorym kontakt z lekarzem. Pacjenci zdążyli już zaznajomić się z e-receptą i polubić nowe udogodnienia technologiczne, z których korzystają coraz częściej i chętniej. W prosty i bezpieczny sposób można łączyć się z placówką medyczną również za pomocą narzędzi do wideokonsultacji i teleporad, takich jak Comarch MedCall.

Narzędzia telemedyczne w służbie zdrowia

Telemedycyna jest nie tylko dużym ułatwieniem dla pacjentów, ale również szansą na poprawę kondycji służby zdrowia. Zaletą nowoczesnych systemów teleinformatycznych jest obniżenie kosztów, oszczędność czasu, większa efektywność leczenia i wygoda, z której korzysta coraz więcej ludzi. Z duchem czasu podąża również Comarch MedCall, dając możliwość zdalnego świadczenia porad, co wiąże się z brakiem konieczności wizyty u lekarza i oczekiwania w kolejce. Rozwiązanie to sprawdzi się bez względu na miejsce – można z niego korzystać podczas wakacji czy pobytu z dala od placówki medycznej. Wystarczy smartfon i zainstalowane oprogramowanie.

Jak działa aplikacja Comarch MedCall?

System do wideokonsultacji i teleporad składa się z dwóch elementów: 

  • platformy WWW medcall.pl, na której konto zakłada placówka medyczna bądź lekarz,
  • darmowej aplikacji mobilnej dla pacjenta, która umożliwia odbieranie połączeń audio-wideo od lekarza w celu przeprowadzenia wideokonsultacji.

Możliwość zdalnej konsultacji inicjuje lekarz lub placówka medyczna, która zakłada konto na platformie www.medcall.pl. Pacjent rejestruje się w poradni tradycyjnie: osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem innej osoby. Następnie czeka na kontakt sms-owy od lekarza, który tą drogą wysyła zaproszenie do pobrania aplikacji. Użytkownik pobiera i instaluje na swoim telefonie oprogramowanie Comarch MedCall i aktywuje je, podając swój numer telefonu. O umówionej godzinie lekarz łączy się z pacjentem i odbywa się wideokonsultacja.



Rozwiązanie to pozwala również na łączenie z innym produktem naszej firmy. Jest to mobilna książeczka zdrowia Comarch HealthNote, która umożliwia zapisywanie dokumentacji medycznej, pomiarów i obserwacji dotyczących stanu zdrowia. Dzięki integracji tych dwóch aplikacji przesyłanie na prośbę lekarza potrzebnych danych lub innych ważnych dokumentów zaświadczających o przebytym badaniu bądź pobycie w szpitalu jest proste i szybkie.

Zalety aplikacji Comarch MedCall

Nasz system do wideokonsultacji i teleporad przynosi szereg korzyści i dla pacjenta, i dla placówki medycznej. Jest to przede wszystkim większa dostępność specjalistów i usprawniona opieka nad pacjentami, a co za tym idzie - poprawia się efektywność leczenia oraz wizerunek placówki medycznej.

Inne zalety Comarch MedCall to:

  • możliwość korzystania w POZ, AOS, a także w zdalnej opiece psychiatrycznej oraz psychologicznej,
  • skrócenie czasu oczekiwania na wizytę u specjalisty,
  • prosta i bezpieczna obsługa,
  • możliwość obejrzenia pacjenta za pomocą wideokonsultacji, a także wystawienia e-recepty, e-skierowania lub e-zwolnienia,
  • bezpiecznie połączenie (w przeciwieństwie do ogólnodostępnych komunikatorów),
  • rozpoczęcie korzystania z systemu wiąże się jedynie z założeniem konta na stronie Comarch MedCall dla podmiotu medycznego lub lekarza,
  • rozpoczęcie umówionej wideokonsultacji jest możliwe dzięki zalogowaniu się na konto przez lekarza i wprowadzeniu numeru telefonu pacjenta. Pacjent odbiera połączenie w aplikacji mobilnej,
  • brak wymogów integracji z wewnętrznym systemem placówki, nie trzeba również dostosowywać procesów organizacyjnych

Zapraszamy do przetestowania rozwiązania!

Skontaktuj się z ekspertem Comarch Healthcare


Zachęcamy do kontaktu w celu szczegółowego omówienia interesujących Państwa produktów i usług dla sektora medycznego.



Przejdź do formularza