e-Health Talks: Od pomysłu do wdrożenia. Rozmowa z Dominiką Duszą, Product Manager Comarch Punktu Diagnostycznego

Czym jest Comarch Punkt Diagnostyczny? Z czego się składa i jakie są plany na jego rozwój? Jak wygląda praca Product Managera odpowiedzialnego za produkty telemedyczne? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w dzisiejszym wywiadzie zrealizowanym w ramach projektu e-Health Talks, w którym dzielimy się z naszymi słuchaczami i czytelnikami telemedycznymi nowinkami oraz doświadczeniami pracowników Comarch.

Z Dominiką Duszą, Product Manager odpowiedzialną za Comarch Punkt Diagnostyczny, rozmawiała Justyna Kupaj, Product Marketing Manager. Wywiad w skróconej, pigułkowej wersji znajdziesz na naszym kanale YouTube, a już teraz zapraszamy do zapoznania się z całą rozmową, z której dowiesz się więcej o Comarch Punkcie Diagnostycznym, jego rozwoju, pracy na stanowisku Product Managera oraz Dominice prywatnie.

Justyna Kupaj: Zacznijmy od wyjaśnienia, czym w ogóle jest Comarch Punkt Diagnostyczny?

Dominika Dusza: Punkt Diagnostyczny to rozwiązanie telemedyczne, które ma na celu zwiększyć dostęp do badań profilaktycznych podstawowych parametrów życiowych. Udostępnia pacjentom aplikację mobilną, która jest wgrana na tablet i zintegrowana z urządzeniami zewnętrznymi (urządzeniami pomiarowymi), za pomocą których pacjent dokonuje badań podstawowych parametrów życiowych.

Justyna Kupaj: Mogłabyś opowiedzieć nieco więcej o tym, jak wygląda proces badania?

DD: Jest to bardzo proste i jestem przekonana, że każdy da sobie radę. Wspomniana aplikacja prowadzi pacjenta przez cały proces badania, więc nie ma szans, by gdzieś się pogubić po drodze. Aplikacja zbiera też wyniki z urządzeń pomiarowych i przesyła je do platformy telemedycznej Comarch e-Care 2.0, która jest certyfikowanym wyrobem medycznym. Dostęp do platformy telemedycznej mają lekarze, czy też inny personel medyczny, który ocenia zebrane wyniki. Raport z wynikami i interpretacją lekarza jest następnie wysyłany pacjentowi na maila.

JK: Jakie badania umożliwia Punkt i jakie urządzenia pomiarowe znajdziemy w zestawie do zdalnych badań?

DD: Punkt Diagnostyczny możemy tak naprawdę podzielić na dwa zestawy. Pierwszym są badania podstawowe, czyli takie, które pacjent jest w stanie wykonać sam, bez żadnej pomocy. W zestawie znajdują się urządzenia, takie jak: ciśnieniomierz, pulsoksymetr, termometr, waga z analizatorem składu ciała i 1-odprowadzeniowe EKG. Drugi zestaw oferuje znacznie szerszy pakiet badań i urządzeń pomiarowych, do których należy np. dermatoskop, otoskop, stetoskop oraz glukometr. Tutaj zalecamy asystę personelu medycznego, żeby pomógł pacjentowi poprawnie wykonać badania.

JK: W jakich miejscach Punkt Diagnostyczny znajdzie zastosowanie?

DD: Na pewno jest to rozwiązanie, które przyda się nie tylko w placówkach medycznych różnego rodzaju, ale także może zostać wykorzystane w różnych miejscach publicznych i ogólnodostępnych, np. w urzędach, na siłowniach, a nawet na lotniskach czy dworcach. Jest także bardzo dobrym narzędziem, które może wykorzystać pracodawca u siebie w firmie, by zwiększyć dostępność do badań profilaktycznych dla swoich pracowników.

JK: Jak wyglądają plany rozwojowe Twojego produktu? Czy możesz nam zdradzić kolejne kroki, które podejmiesz, aby oferować produkt jeszcze lepszej jakości?

DD: Tak, na pewno mogę zdradzić, że mamy w planach dointegrować kolejne, nowe urządzenia pomiarowe, żeby zwiększyć portfolio badań dostępnych w Punkcie.

JK: A możesz zdradzić nam, jakie to będą urządzenia?

DD: Mogę zdradzić, że planujemy zintegrować spirometr i nowe 12-odprowadzeniowe EKG.

JK: Rozwój telemedycyny jest niewątpliwie bardzo szybki w ostatnim czasie. Jak udaje ci się być na bieżąco ze wszystkimi informacjami, a przy tym opiekować się produktem tak, by nie znalazł się daleko za konkurencją?

DD: Rola Product Managera to ciągła analiza konkurencji i rynku. Cały czas staramy się zbierać feedback od naszych klientów, czy to już obecnych, czy potencjalnych. Zarówno nasi sprzedawcy, jak i konsultanci, w Polsce i na rynkach zagranicznych, zbierają feedback po prezentacjach produktu u klienta i dostarczają mi go. Jesteśmy więc w bieżącym kontakcie. Wszystkie wymagania są analizowane i następnie wdrażane do produktu. Oczywiście zbieramy też informacje zwrotne na różnego rodzaju targach, konferencjach, eventach, w których licznie uczestniczymy.

JK: Co najbardziej lubisz w swojej pracy, a czego mogłoby być mniej?

DD: Najbardziej lubię to, że zawsze dużo się dzieje i nigdy nie ma nudy. Dzięki temu, że współpracuję z wieloma ludźmi z różnych działów to mam od kogo czerpać inspiracje i ciągle mogę uczyć się czegoś nowego. Mam także możliwość zbierania feedbacku i ciekawych pomysłów na rozwój produktu z różnych perspektyw. Co do drugiej części pytania – to mniej mogłoby być spotkań, choć wiadomo, że często to nieuniknione.

JK: Jakie cechy Twoim zdaniem powinien posiadać dobry Product Manager? Jakie cechy przydają się w pracy na tym stanowisku?

DD: Multitasking to podstawa! Myślę, że wielozadaniowość, umiejętność dobrej komunikacji cross-zespołowej oraz dobre zarządzanie czasem i priorytetami to kluczowe cechy. Z pewnością w tej roli przyda się też kreatywne i strategiczne myślenie, umiejętności analityczne, a także otwartość na konstruktywny feedback i inne osoby z zespołu produktowego.

JK: Jak pracuje ci się z Twoim zespołem?

DD: Tak naprawdę ta współpraca jest z wieloma zespołami, bo pracujemy tutaj nie tylko z działem produkcyjnym i zespołem deweloperów, którzy tworzą i rozwijają produkt, ale też z handlowcami, konsultantami, marketingiem i działem prawnym. Ta współpraca jest naprawdę bardzo dobra. Mamy bardzo dobry kontakt, bieżące statusy, więc w ogóle nie mam zastrzeżeń. Bardzo się cieszę, że mogę współpracować z takimi fajnymi ludźmi.

JK: A gdy już wyłączasz komputer, to na co stawiasz? Co pomaga Ci się zresetować po trudnym dniu? Jakie pasje lubisz realizować?

DD: Stawiam na aktywne spędzanie czasu. Uwielbiam podróże i wycieczki na świeżym powietrzu. Od wiosny do jesieni często po pracy wsiadam na rower. Od roku trenuję też pole dance, co sprawia mi niezwykłą frajdę i satysfakcję, a także pozwala naładować się pozytywną energią po ciężkim dniu.

JK: Bardzo dziękuję za rozmowę i życzę samych sukcesów!

---

Dominika Dusza

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na kierunku Ekonomia oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie na kierunku Zdrowie Publiczne. Stypendystka programu Liderzy Ochrony Zdrowia Fundacji im. Lesława A. Pagi, w ramach którego wraz ze swoim zespołem zajęła pierwsze miejsce za propozycję rozwiązania case study „Zielony szpital – konieczność czy fanaberia?”. Doświadczenie projektowe zdobywała, pracując m.in. na Uniwersytecie Jagiellońskim, Uczelni Łazarskiego w Warszawie i w Pekao Direct. Z sektorem e-Zdrowia w Comarch związana od 2022 roku, początkowo jako Business Development Manager, a obecnie jako Product Manager. 

Skontaktuj się z ekspertem Comarch Healthcare

Zachęcamy do kontaktu w celu szczegółowego omówienia interesujących Państwa produktów i usług dla sektora medycznego.

Przejdź do formularza

Proszę czekać