Czy Ankietę Medyczną (widoczną na ekranie tabletu przy rozpoczęciu wizyty) można zmienić lub rozbudować?
Tak, istnieje możliwość tworzenia za pośrednictwem platformy telemedycznej e-Care 2.0 ankiet dostosowanych do indywidualnych potrzeb klienta i późniejsze wyświetlanie ich w Punkcie Diagnostycznym.
Czym różni się mobilna wersja Punktu Diagnostycznego od stacjonarnej?
Powyższe wersje Punktu Diagnostycznego różni forma zabudowy produktu.
Mobilny Punkt Diagnostyczny to specjalna walizka na kółkach, w której umieszczono tablet z zainstalowaną aplikacją oraz poszczególne sensory (urządzenia medyczne). Forma ta umożliwia łatwe i sprawne przenoszenie Punktu Diagnostycznego, np. pielęgniarka może przenosić Punkt Diagnostyczny pomiędzy piętrami domu opieki, dzięki czemu podopieczni wymagający badań mogą pozostać w swoich pokojach.
Stacjonarny Punkt Diagnostyczny to dedykowana zabudowa kształtem przypominająca budkę telefoniczną, w której znajduje się blat, krzesło, duży tablet wraz z aplikacją Punktu Diagnostycznego oraz poszczególne sensory. Użytkownik wchodzi do środka budki, zamyka drzwi i przeprowadza badania samodzielnie bez ingerencji osób trzecich, co znacznie ponosi komfort badania i wzmacnia poczucie prywatności. Ta wersja Punktu Diagnostycznego może być wykorzystywana w różnych ogólnodostępnych miejscach publicznych, takich jak galerie handlowe, lotniska czy dworce.
Czy Punkt Diagnostyczny jest wyrobem medycznym?
Nie, aplikacja Punktu Diagnostycznego nie jest wyrobem medycznym. Zbiera ona natomiast wyniki pomiarów ze zintegrowanych z nią sensorów, czyli urządzeń pomiarowych, które są certyfikowanymi wyrobami medycznymi. Zebrane dane są następnie przesyłane z aplikacji Punktu Diagnostycznego do platformy telemedycznej Comarch e-Care 2.0, która również jest certyfikowanym wyrobem medycznym klasy IIa.
Czy do aplikacji PD można logować się za pomocą indywidualnego hasła zamiast kodu SMS?
Nie, w aplikacji Punktu Diagnostycznego nie ma możliwości utworzenia konta pacjenta, na którym byłyby przechowywane dane o pacjencie i jego wyniki badań oraz do którego pacjent mógłby się zalogować za pomocą indywidualnych danych do logowania.
Takie konto tworzy się na platformie Comarch e-Care 2.0, do której dostęp posiada jedynie personel medyczny i administracyjny placówki świadczącej usługę opisu badań wykonanych w Punkcie Diagnostycznym. Logowanie pacjenta w punkcie za pomocą kodu SMS służy tylko weryfikacji pacjenta.
W przypadku, gdy Punkt Diagnostyczny jest zintegrowany z systemem HIS – Optimed NXT – do weryfikacji pacjenta przed badaniem służą numer PESEL oraz kod SMS.
Czy w punkcie można podłączyć drukarkę, by od razu drukować raport z badania bez konieczności przesyłania go drogą mailową?
Nie, na ten moment nie ma możliwości podpięcia drukarki do aplikacji Punktu Diagnostycznego, tak aby raport drukował się automatycznie. Pacjent otrzymuje raport z przeprowadzonych badań na podany adres mailowy. Raport może także zostać przesłany bezpośrednio do bezpłatnej aplikacji mobilnej MojeZdrowie24, jeśli pacjent posiada w niej konto. Aplikacja pozwala m.in. przechowywać dokumentację związaną ze stanem zdrowia pacjenta oraz prowadzić dzienniczek zdrowia.
Możliwe jest wydrukowanie raportu z poziomu platformy Comarch e-Care 2.0. Lekarz, bądź inny przedstawiciel personelu medycznego, po wejściu w kartę pacjenta może wygenerować raport z badań przeprowadzonych w Punkcie Diagnostycznym i wydrukować go dla pacjenta.
Ile waży Mobilny Punkt Diagnostyczny?
Waga mobilnego Punktu Diagnostycznego zależy od konfiguracji sensorów, które znajdują się w walizce.
Waga mobilnego Punktu Diagnostycznego w wersji standardowej, tj. z tabletem oraz sensorami: waga, ciśnieniomierz, event EKG, termometr, pulsoksymetr = 7,5kg.
Waga mobilnego Punktu Diagnostycznego w wersji rozszerzonej, tzn. z tabletem oraz z uwzględnieniem wszystkich dostępnych sensorów, tj.: waga, ciśnieniomierz, event EKG, termometr, pulsoksymetr, glukometr, stetoskop, otoskop, dermatoskop = 8,5 kg (z powerbankiem) oraz 8 kg (bez powerbanka).
Czy są plany, by podłączyć nowe/kolejne sensory?
Nie, na ten moment, po weryfikacji i analizie konkurencji, w planach rozwoju produktu nie ma integracji z nowymi sensorami. Istnieje jednak taka możliwość na specjalne życzenie klienta.
Czy Comarch Punkt Diagnostyczny posiada gwarancję? Na jaki czas?
Firma Comarch udziela 12-miesięcznej gwarancji na zakupiony Punkt Diagnostyczny (w tym na załączone urządzenia pomiarowe, zabudowę oraz tablet). Istnieje możliwość przedłużenia gwarancji na kolejne lata za dodatkową opłatą.