Dzięki cyfrowym rozwiązaniom BSS/OSS Comarch wdrożonym w chmurze publicznej Microsoft Azure, firmy telekomunikacyjne będą mogły wkrótce stać się jeszcze bardziej elastyczne.

Portfolio Comarch słynie z interdyscyplinarnego podejścia do klienta, zarządzania produktami oraz rozliczeniami, a także w pełni zautomatyzowanej orkiestracji, inwentaryzacji i zabezpieczeń, które od dłuższego czasu są już natywnymi dla chmury mikrousługami, wykorzystującymi otwarte interfejsy API i działającymi na platformach kontenerowych. Teraz Comarch rozszerza swoje możliwości on-premises oraz SaaS o chmurę publiczną.

Rozwiązanie jest w trakcie wdrożenia dla ogólnokrajowego operatora Tier 1. Comarch zamierza wprowadzić pełen system BSS/OSS, który obejmuje zróżnicowane portale klienta, w tym systemy CRM, B2C i B2B Ordering & Billing, rozwiązania do zarządzania kampaniami oraz w pełni zautomatyzowane produkty Service Order Management i Assurance. Platforma Comarch ma na celu sprawną obsługę klientów w sektorze konsumenckim, MŚP (SME), hurtowym, korporacyjnym i rządowym, a także zapewnia możliwość różnicowania doświadczeń na poziomie segmentów. Platforma umożliwi również konsumentom końcowym płynne przejścia między usługami w miarę skalowania modelu biznesowego operatora.

Platforma oferowana przez Comarch opiera się na rozbudowanych modułach portfolio, gdyż prawdziwie cyfrowy ekosystem musi zapewniać jakościowe doświadczenia klientom detalicznym, biznesowym, dużym przedsiębiorstwom, a także rządom. Bazowanie na zdarzeniach i danych sprawia, że ​​rozwiązanie jest w stanie obsługiwać kompleksowe usługi cyfrowe dla klientów, a jednocześnie umożliwia tak proste i efektywne kosztowo projektowanie, jak to tylko możliwe.

Platforma jest przeznaczona do zautomatyzowanego, opartego na katalogach dostarczania i monetyzacji nowych technologii oraz usług, takich jak Internet rzeczy (IoT) i 5G, umożliwiając operatorowi przyspieszenie czasu wprowadzania na rynek nowych produktów i usług.

„Hostowanie operatora Tier 1 w chmurze publicznej to dla nas bardzo ekscytująca przygoda. Dzięki temu transformacja cyfrowa przebiega znacznie szybciej, jest bardziej efektywna kosztowo i nie niesie za sobą ryzyka związanego ze skalowalnością. Mając na uwadze, że firmy telekomunikacyjne obsługują wyjątkowe, krytyczne usługi dla sektorów B2C oraz B2B, nasze projekty na platformie Azure są nie tylko bezpieczne, ale także gotowe do hiperskalowania.

W fazie projektowania stanęliśmy przed kilkoma wyzwaniami, takimi jak hosting innowacyjnych rozwiązań, w tym systemu Real-time Online Charging (OCS) w Azure Stack, połączonemu z natywnymi systemami Azure Availability Zones”, mówi Paweł Mazgaj, Cloud Deployment Team Manager w Comarch.

Microsoft Azure został wybrany spośród liderów rynku rozwiązań chmurowych, po to, aby w pełni zaadresować zapotrzebowanie klienta na skalowalność, błyskawiczny czas wprowadzenia produktów oraz usług na rynek, najnowocześniejszy stos IT, a także odpowiednią architekturę. Platforma Azure nadaje przewagę konkurencyjną firmom, takim jak operator Tier 1, w zakresie adaptacji do rozwiązań chmurowych. Na ten moment jest to najnowocześniejsza technologia chmurowa, pozwalająca na elastyczność infrastruktury oraz aplikacji.

„Powodzenie cyfrowej transformacji w oparciu o chmurę obliczeniową zależy nie tylko od bezpiecznej i elastycznej technologii, ale przede wszystkim zaawansowanych umiejętności naszych partnerów. To właśnie oni potrafią przekształcić moc technologii i danych w konkretne rozwiązania, odpowiadające na oczekiwania klientów. Comarch jest dzisiaj przewodnikiem dla firm, które podejmują odważne decyzje dotyczące cyfryzacji swoich procesów oraz kreowania nowych modeli działania w chmurze. Firma wdrożyła już szereg rozwiązań opartych o analitykę danych i sztuczną inteligencję u klientów sektora telekomunikacyjnego, który znajduje się na czele cyfrowych zmian wyznaczając standardy dla innych organizacji.” – mówi Wojciech Życzyński, członek zarządu w polskim oddziale Microsoft.

„Cieszymy się, że możemy rozpocząć naszą podróż w kierunku technologii chmurowych wraz z firmą Microsoft - jednym z liderów rynku w tej dziedzinie. Jesteśmy przekonani, że nasze portfolio produktów OSS/BSS dostępnych w chmurze umożliwi dostawcom usług krytycznych usprawnienie ich cyfrowych inicjatyw i osiągnięcie wysokiego poziomu automatyzacji procesów biznesowych zorientowanych na klienta, co w efekcie pozwoli generować jeszcze większe przychody i zapewni doskonały czas wdrażania produktów cyfrowych na rynek. Stałe inwestycje w badania oraz rozwój to jeden z filarów strategii Comarch Telecommunications. Wkrótce ogłosimy także nowe inicjatywy chmurowe.” - mówi Jacek Lonc, Head of Telco Sales and Business Strategy Division w Comarch.

Potrzebujesz porady w doborze produktów?

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci odpowiedni produkt.