Field Service Management

Zautomatyzuj dostarczanie usług serwisowych i zarządzanie sprzętem

 

Zwiększ liczbę zadań realizowanych przez pracowników terenowych nawet o 25%. Realizuj je zgodnie z SLA nawet w 90%. Dowiedz się więcej o funkcjonalnościach Comarch FSM, które umożliwią Ci skuteczne zarządzanie pracownikami w terenie. 

 

Zamów demo

Field Service Software

Czym jest rozwiązanie Field Service Management?

Comarch Field Service Management jest kompletnym rozwiązaniem w zakresie planowania, tworzenia harmonogramów, dystrybucji i wsparcia realizacji zadań w terenie. System pozwala na zwiększenie efektywności wykorzystania zasobów, dzięki możliwości przypisywania do zadań tych pracowników, którzy posiadają najbardziej odpowiednie kompetencje. Równocześnie brana jest pod uwagę ich dostępność oraz lokalizacja geograficzna. 

Comarch FSM pozwala podnosić jakość usług w terenie dzięki:

  • Kompletności rozwiązania (harmonogramy, zasoby, czasy pracy, kompetencje, dane sieci, dane zleceń oraz SLA w jednym systemie)
  • Automatyzacji bazującej na danych pracowników, zadań, klientów i lokalizacji
  • Wsparciu rozwiązań mobilnych oraz systemów informacji geograficznej (GIS)
  • SOA umożliwiającej bezproblemową integrację z innym systemami

  

  

Comarch FSM w chmurze

 

Rozwiązanie Comarch FSM jest dostępne w chmurze, dzięki czemu umożliwia szybsze wdrożenie oprogramowania w firmie i zaoszczędzenie na kosztach wdrożenia i utrzymania.

Nowe wersje, funkcje i aktualizacje naszego oprogramowania są wdrażane płynnie zapewniając jednocześnie pełne bezpieczeństwo przetwarzanych danych.

Jesteśmy również otwarci na dostosowywanie oprogramowania do konkretnych potrzeb biznesowych. Otrzymujesz więc produkt dostosowany do potrzeb Twojej organizacji, która dzięki temu staje się bardziej elastyczna i skalowalna.

 

Czytaj więcej 

Aplikacja mobilna Comarch FSM 

 

Rosnąca złożoność zleceń pracy, częstsze korzystanie z usług podwykonawców i coraz bardziej wymagający klienci oczekujący niezwykle szybkiego kontaktu i sprawnego rozwiązywania problemów. Wszystkie te czynniki utrudniają zarządzanie środowiskiem biznesowym i jego kontrolę. W rezultacie pracownicy terenowi codziennie muszą mierzyć się z wieloma wyzwaniami i stresem, co zmniejsza ich szanse na skuteczne działanie.

Dzięki digitalizacji codziennych harmonogramów i dostępowi do informacji w czasie rzeczywistym technicy pracują mądrzej i mogą osiągnąć doskonałą wydajność.
 

 

Czytaj więcej 

Korzyści z rozwiązania Field Service Management:

Zmniejszenie kosztów

Dzięki planowaniu tras, łączeniu zadań w bliskich lokalizacjach, odciążeniu dyspozytorów, zmniejszeniu połączeń telefonicznych i optymalizacji wykorzystania zasobów sprzętowych.


Lepsza wydajność serwisu

Optymalizuj proces rozkładania zadań w czasie, korzystaj ze złożonych możliwości doboru kryteriów przydziału pracowników do zleceń, a także dostępu do wszystkich potrzebnych danych w terenie.


Wzrost satysfakcji klientów

Minimalizuj ilość niepotrzebnych wyjazdów, skróć czas interwencji i popraw jakość usług.


Zwiększenie dochodów firmy

Szybkie i właściwe odpowiadanie na zapytania i zgłoszenia klientów dzięki wygodnemu dostępowi do danych i automatyzacji procesu rozpatrywania zapytań.


Zarządzanie czasem serwisantów

Dokładne określenie zarówno planowanego, jak i rzeczywistego czasu wykonania zadania. Planowanie opiera się na podpowiedziach systemu bazujących na danych historycznych (typy zleceń, priorytety, SLA, dane z CRM). Na podstawie określonych kryteriów, automatyczne narzędzia pozwalają przydzielać odpowiednią grupę techników do zadania oraz optymalizować czas jego wykonania np.podpowiadając najkrótszą trasę do lokalizacji klienta (integracja z GPS).


Pracownicy, kompetencje, wyposażenie

Baza wiedzy w systemie pozwala na optymalne przydzielanie pracowników do zadań, bazując na ich dostępności w danej lokalizacji. W systemie przechowywane są informacje o umiejętnościach posiadanych przez serwisantów, które są automatycznie kojarzone z pojawiającymi się zleceniami.


Komunikacja i mobilność

Pracownicy mogą być powiadamiani o przydzielonych im zadaniach e-mailowo, bądź za pomocą SMS. Natomiast dyspozytorzy oraz kierownicy mogą otrzymywać raporty bezpośrednio na skrzynkę pocztową. Dzięki integracji z VoIP, połączenia telefoniczne pracowników zostają zautomatyzowane. Aplikacja mobilna na urządzenia PDA daje możliwość natychmiastowego przekazania danych pracownikom w terenie oraz reagowania na zmiany w czasie rzeczywistym. Możliwość wydruku z urządzenia mobilnego, podpisu na ekranie oraz przekazania danych ofert kolejnych usług pozwala maksymalnie wykorzystać wizytę, co przekłada się na zwiększenie satysfakcji klienta oraz zysków firmy.


Wsparcie realizacji

Serwisant wraz z zadaniem otrzymuje listę zadań, które mają zostać wykonane. Pozwala to aktywnie wspierać standaryzację w postaci certyfikacji ISO 20000 bądź CMMI. Dane z systemów OSS dotyczące na przykład zasobów sieci i monitoringu sieci oraz zdalnych pomiarów, pozwalają serwisantom skrócić czas interwencji.


Lokalizacja

Wykorzystując moduł GIS, system prezentuje na mapie informacje o zasobach, zadaniach oraz obiektach. Za pomocą mapy w przejrzysty sposób można odnaleźć daną lokalizację, a także zaplanować optymalną trasę i kolejność realizacji zadań. Mechanizm GIS w aplikacji mobilnej automatyzuje wypełnianie raportu realizacji, podpowiadając czas realizacji oraz dane dojazdu.


Analiza i kontrola

Rozbudowany moduł raportowy pozwala na analizę danych o pracownikach i zadaniach w czasie rzeczywistym. Raport może być wykonany na żądanie, bądź zgodnie ze zdefiniowanym harmonogramem oraz przesłany za pomocą e-mail.

Klienci używający naszego oprogramowania Comarch FSM

  • Comarch Field Service Management pozwolił ViaSat zautomatyzować procesy zarządzania zamówieniami i zasobami, co z kolei pozwoliło nam zapewnić naszym klientom zadowolenie z czasu i sposobu realizacji zamówień.
     
    Brian Crouthers
    Dyrektor Działań w Terenie, ViaSat Inc.
  • Comarch’s solution enabled us to introduce major improvements and streamlining in the organization. As a result, we could reduce operational costs. The system not only automated dispatching tasks but also, thanks to the integration, became a basic tool for completing the department’s everyday work.
     
    Krzysztof Zielosko
    Director of Network Support Tools, Orange Polska
  • The inspection and claim adjustment in the field is an operationally critical element for us, and also generating high costs. After thorough changes in claim adjustment processes, it is time to use professional tools that allow optimal planning of inspections and support for adjusters in the field.
     
    Rafał Stankiewicz
    Vice President, Warta S.A.
  • We were […] looking for a solution to enable easy creation of personalized, on-demand offers for specific customers. […]Together with Comarch tools we can really become an important player  in quad-play services on the Polish market.
     
    Tomasz Żurański
    President of the Management Board, Vectra S.A.
  • The field service management system is a next step forward in pursuing our customer-centric strategy, as it will ensure technical support to be in the exact location right on time, which will work to the benefit of both customer satisfaction and our position on the Ecuadorian market.
     
    Jorge Schwartz
    President of TVCable
  • Megafon
  • MedicAir
  • Orange Polska
  • Viasat
  • Vectra
  • Warta
  • TV Cable

Przeczytaj o wykorzystaniu rozwiązania Comarch FSM:

Grupa TVCable modernizuje procesy usług w terenie dzięki systemowi Comarch FSM

Grupa TVCable, jeden z wiodących dostawców kompleksowych usług telekomunikacyjnych w Ekwadorze, z powodzeniem zakończył implementację systemu Comarch Field Service Management, który od teraz umożliwia operatorowi poprawę zgodności realizacji usług z SLA, ogranicza czas przydzielania zadań...

Czytaj więcej >>

Branże

Zapoznaj się z naszymi artykułami dotyczącymi automatyzacji i optymalizacji pracy w terenie
Zobacz naszą bibliotekę darmowych poradników, ebooków, ulotek oraz studium przypadku

Comarch Field Service Management 

FSM diagram

Pobierz schemat >>

    Chcesz wiedzieć więcej? Pobierz materiały!

    Skontaktuj się z ekspertem

    Zachęcamy do kontaktu w celu szczegółowego omówienia Państwa potrzeb w zakresie rozwiązania FSM.