Zbudowane wokół centralnego katalogu produktów i usług kompletne rozwiązanie Comarch służące do zarządzania pełnym procesem dostarczania usług do klienta zostało ujęte w raporcie firmy analitycznej Gartner pod tytułem “Competitive Landscape: Cross-Channel, Centralized, Catalog-Driven CRM, Order Management and Service Fulfillment for CSPs,Worldwide, 2014”.

Comarch, dostawca kompletnych rozwiązań IT dla telekomunikacji został wymieniony w raporcie Competitive Landscape firmy Gartner, który analizuje, jak ośmiu wiodących dostawców adresuje rynek operatorów telekomunikacyjnych w zakresie rozwiązań służących do zarządzania klientem, zamówieniami i ich realizacją, opartych o scentralizowany katalog produktów i usług. Gartner widzi przewagę Comarch w kompleksowym podejściu do wszystkich opisywanych obszarów, jak również w tym, że rozwiązanie wspiera heterogeniczne modele dostarczania usług w chmurze i Software Defined Networks i zarządzanie innowacyjnymi usługami cyfrowymi.

Autorka raportu, Martina Kurth, analizuje jak znacząco dojrzał opisywany rynek przez ostatnie trzy lata oraz szacuje, że około 30-40% operatorów telekomunikacyjnych na świecie wdrożyło już rozwiązania do zarządzania zamówieniami oparte o centralny katalog produktów i usług. Oznacza to, że świadomość tego tematu jest w branży telekomunikacyjnej stosunkowo wysoka. Raport mówi też, że telekomy widzą katalogi produktów i usług jako bodziec do kompleksowej transformacji relacji z klientami, procesów wspierających biznes i operacje sieciowe oraz do skutecznego generowania strumieni przychodów poprzez nową sprzedaż i kanały partnerskie.

Jako dodatkową siłę Comarch w opisywanym obszarze Gartner widzi otwartą elastyczną architekturę rozwiązań, która jest zgodna ze standardami SOA (service-oriented architecture) i regułami zarządzania procesami biznesowymi, co umożliwia dobre współdziałanie z systemami starszej generacji. Przewagą Comarch według raportu jest też kompleksowe adresowanie katalogów produktów i usług oraz systemów do zarządzania zamówieniami, umożliwiające transformację procesów. Gartner docenia też konfigurowalność rozwiązania Comarch oraz fakt, że wspiera ono heterogeniczne modele dostarczania usług w chmurze i Software Defined Networks, jak również zarządzanie innowacyjnymi usługami cyfrowymi.

Kompletne rozwiązanie Comarch do zarządzania zamówieniami i ich realizacją bazuje na dwóch flagowych produktach firmy – Next Generation Service Fulfillment oraz Product Catalog Management. Moduł do zarządzania zamówieniami jest również integralną częścią rozwiązania, co umożliwia automatyczną dekompozycję zamówień od klientów na zamówienia techniczne, na podstawie informacji z katalogu usług. System zarządza kompletnym cyklem życia usług i łańcuchem wartości, umożliwia też zarządzanie ofertami partnerów biznesowych i orkiestrację platform firm trzecich, jak również zawiera funkcjonalności bilingu, zarządzania rozliczeniami i umowami o poziomie świadczenia usług (SLA).

Raport można pobrać ze strony firmy Gartner:
“Competitive Landscape: Cross-Channel, Centralized, Catalog-Driven CRM, Order Management and Service Fulfillment for CSPs,Worldwide, 2014”

Powiązane materiały:

Proszę czekać

Potrzebujesz porady w doborze produktów?

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci odpowiedni produkt.

Przejdź do formularza