B2B Sales & Ordering

Produkt B2B Sales & Ordering – usprawnienie procesu zamówień w segmencie B2B

Sprzedaż usług klientom korporacyjnym wymaga holistycznego, wielokanałowego podejścia, od momentu pozyskania zapytania od potencjalnego klienta i jego zakwalifikowania, aż do etapu, w którym rozwiązanie zostanie zaprojektowane, wycenione i wynegocjowane, oferta zaakceptowana, umowa przygotowana, ostateczne zamówienie złożone, a faktura wystawiona.

Jest to wyzwanie dla wielu dostawców usług telekomunikacyjnych ze względu na brak zintegrowanych systemów wspierających cały proces. Zarządzanie zapytaniami sprzedażowymi jest często realizowane w osobnym systemie CRM, poza systemami CPQ (ang. Configure Price Quote – czyli systemy służące do konfiguracji i wyceny usług) czy tymi do zarządzania obsługą zamówień. Dostarczenie wstępnej propozycji rozwiązania często wymaga wielu wymian wiadomości e-mail, ręcznego i powtarzalnego wprowadzania danych oraz wielu obliczeń, co spowalnia cały proces i dość często powoduje trudności w przetwarzaniu zamówień.

Tych problemów pozwala uniknąć produkt Comarch Telecom B2B Sales & Ordering, sprawdzony przez dużych dostawców usług telekomunikacyjnych w wielu krajach. Jest to kompleksowa i zunifikowana platforma, umożliwiająca usprawnienie realizacji procesów zamówień dla klientów biznesowych. Dokładne wyceny są zawsze dostarczane automatycznie w ciągu kilku minut. Ponieważ mechanizm wyceny całkowicie opiera się na definicji oferty z centralnego katalogu produktów (Product Catalog), po zakończeniu procesu negocjacji na podstawie oferty łatwo możesz wygenerować umowę i zamówienie. Product Catalog przechowuje specyfikacje handlowe i techniczne produktów, w tym ceny i koszty, warunki umów, dostępność i informacje techniczne.

Portal Telecom B2B Sales & Ordering zapewnia oparty na rolach dostęp do wstępnie zdefiniowanych pulpitów nawigacyjnych, przeznaczonych dla całego łańcucha współpracy i wspiera proces począwszy od zarejestrowania potencjalnej szansy sprzedażowej, poprzez wstępną wycenę, akceptację, realizację zamówienia, aż po tworzenie sprawozdań finansowych.

Jak przekształcić system BSS, aby dostarczał klientom wszystkie najważniejsze usługi?

Oglądaj nasze video!


Korzyści z produktu B2B Sales & Ordering:

  1. 01 Usprawnienie procesów sprzedaży
  2. Realizuj cały proces "lead to cash" (od momentu pozyskania zapytania sprzedażowego aż po finalną płatność) - w jednej platformie IT. Nie musisz już przepisywać danych klientów lub informacji o ich zainteresowaniu konkretnymi produktami, w momencie, gdy klient dokonuje zakupu. A to dzięki temu, że te same byty używane są w całym systemie, konsekwentnie wzbogacane o nowe informacje, w miarę rozwoju procesu pozyskiwania zamówień.
  3. 02 Standaryzacja wycen z wykorzystaniem katalogu produktów (Product Catalog)
  4. Zagwarantuj klientom stałe ceny konkretnych usług, dzięki użyciu tych samych ofert w modułach wyceny i zamówień. Podejście oparte o model produktu umożliwia ponowne używanie elementów usług do tworzenia nowych ofert, co ułatwia innowacje i upraszcza wyceny i zamówienia obsługujące wielu użytkowników / jednostek danej organizacji.
  5. 03 Tworzenie indywidualnych ofert i wycen
  6. Wprowadzaj w pełni zindywidualizowane oferty dla klientów VIP (np. z sektora publicznego) ze zróżnicowanymi adaptacjami cen i ofertą obejmującą narzędzia wykrywania i zapobiegania oszustwom.
  7. 04 Zarządzanie umowami ramowymi dla przedsiębiorstw
  8. Obsługuj w pełni umowy ramowe, dzięki czemu wynegocjowane warunki oferty mogą być szeroko stosowane przez firmę, jej pracowników, a nawet firmy powiązane.

Usprawnienie procesów sprzedaży

Realizuj cały proces "lead to cash" (od momentu pozyskania zapytania sprzedażowego aż po finalną płatność) - w jednej platformie IT. Nie musisz już przepisywać danych klientów lub informacji o ich zainteresowaniu konkretnymi produktami, w momencie, gdy klient dokonuje zakupu. A to dzięki temu, że te same byty używane są w całym systemie, konsekwentnie wzbogacane o nowe informacje, w miarę rozwoju procesu pozyskiwania zamówień.

Standaryzacja wycen z wykorzystaniem katalogu produktów (Product Catalog)

Zagwarantuj klientom stałe ceny konkretnych usług, dzięki użyciu tych samych ofert w modułach wyceny i zamówień. Podejście oparte o model produktu umożliwia ponowne używanie elementów usług do tworzenia nowych ofert, co ułatwia innowacje i upraszcza wyceny i zamówienia obsługujące wielu użytkowników / jednostek danej organizacji.

Tworzenie indywidualnych ofert i wycen

Wprowadzaj w pełni zindywidualizowane oferty dla klientów VIP (np. z sektora publicznego) ze zróżnicowanymi adaptacjami cen i ofertą obejmującą narzędzia wykrywania i zapobiegania oszustwom.

Zarządzanie umowami ramowymi dla przedsiębiorstw

Obsługuj w pełni umowy ramowe, dzięki czemu wynegocjowane warunki oferty mogą być szeroko stosowane przez firmę, jej pracowników, a nawet firmy powiązane.

Powiązane produkty:

Studium przypadku:

  • Elementy poprzedniego systemu BSS używanego w KPN wymagały ogromnych nakładów pracy ze strony użytkowników. Ostatecznie postanowiono kupić nowe, zintegrowane rozwiązanie – a Comarch idealnie wpasował się w sformułowane przez nas wymagania.
     
    Cees Versteeg, Dyrektor ds. IT i Operacyjnych, KPN

    Chcesz wiedzieć więcej? Pobierz materiały!

      Zobacz wszystkie materiały

      Potrzebujesz porady w doborze produktów?

      Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci odpowiedni produkt.