Service & Resource Orchestration

Oprogramowanie Service & Resource Orchestration: klucz do automatyzacji wsparcia operacyjnego

Rozwiązanie Comarch Service & Resource Orchestration ma na celu pomóc dostawcom CSP usług zwiększyć automatyzację procesu zarządzania usługami i siecią. Jest to odejście od tradycyjnych rozwiązań do orkiestracji OSS na rzecz bezobsługowego zarządzania siecią i usługami. Zadaniem bazującego na modelach wszechstronnego oprogramowania do orkiestracji usług jest zautomatyzowanie nie tylko czynności w obszarze realizacji usług, ale wszystkich procesów związanych z kompletnym cyklem życia usług i zasobów — innymi słowy jest to kompleksowa orkiestracja usług E2E.

Kompleksowe Rrozwiązanie firmy Comarch do orkiestracji sieci E2E firmy Comarch obejmuje:

  • orkiestrację w procesówie planowania i rozbudowy sieci w celu przygotowania jej do obsługi klienta z oczekiwanym poziomem jakości usług,;
  • orkiestrację podczas procesu świadczenia usług dla klientów,;
  • orkiestrację podczas procesu kontroli jakości, w tym samonaprawianie i automatyczne skalowanie. 

Zasadnicze znaczenie dla zautomatyzowania orkiestracji oferowanej w formie usługi ma faza projektowania, w której zamiary należy rozłożyć na koncepcje niskopoziomowe, aby utworzyć komponenty, na podstawie których orkiestracja będzie wykonywana w pełni automatycznie. Mimo że faza projektowania usług może wciąż obejmować zadania wykonywane przez ludzi, docelowo system ma stosować narzędzia analityczne i algorytmy sztucznej inteligencji, aby zautomatyzować większość procesu. W przeciwieństwie do fazy projektowania rzeczywista faza orkiestracji E2E ma być w przeważającej mierze zautomatyzowana, szczególnie w przypadku domen zwirtualizowanych. Pozostaje tu jednak miejsce na rozwiązania do orkiestracji domen sieciowych starszej generacji, gdzie interwencję człowieka można ograniczyć do działań niestandardowych.

W odniesieniu do domen zwirtualizowanych produkt zapewnia spójność pomiędzy kontrolerami NFV MANOs i SDN. W szczególności, dzięki widoczności usług i zasobów, produkt Comarch Service & Resource Orchestration może zapewnić kompleksową automatyzację zarządzania orkiestratorem określonych domen, tak by każda z nich dostarczała elementy potrzebne do realizacji usługi dla klienta.

Technicznie rzecz biorącZ technicznego punktu widzenia, oprogramowanie Comarch Service & Resource Orchestration bazuje na module SFO i jest wstępnie zintegrowane z modułem zarządzania zasobami.

Usprawnij działalność działalne firmy dzięki orkiestratorowi bazującemu na sztucznej inteligencji

Zobacz nasze wideo!

Korzyści płynące z wdrożenia rozwiązania do orkiestracji zasobów i usług telekomunikacyjnych — Comarch Service & Resource Orchestration:

Skrócenie czasu od koncepcji do realizacji usługi

Orkiestracja to zastosowanie automatyzacji w celu skrócenia czasu od projektu do realizacji. Proces ten obejmuje świadczenie usług, procesy budowy i modernizacji sieci oraz automatyczne zarządzanie procedurami zapewnienia jakości.

Ukierunkowanie operacji sieciowych na potrzeby klienta

Dzięki spójnej orkiestracji usług i zasobów oraz przydzieleniu zasobów sieciowych do odpowiednich usług można przekształcić operacje sieciowe tak, aby były ukierunkowane na klientów, a nie infrastrukturę.

Płynne przejście od działalności tradycyjnej do orkiestracji zautomatyzowanej

Dzięki podziałowi na fazę projektowania, w której może wciąż występować czynnik ludzki, i fazę realizacji rozwiązanie Comarch Service & Resource Orchestration pozwala na płynne przejście do orkiestracji zautomatyzowanej, w której człowiek decyduje, „jakie” działania podejmować, a nie „jak” je realizować.

Zapobieganie powstawaniu silosów informacyjnych w procesach orkiestracji kontrolerów NFV MANO i SDN

Rozwiązania ETSI MANO wydają się bazować na wirtualnych funkcjach sieci, ponieważ traktują wirtualne połączenia tylko jako elementy spajające. Jednak aAby realizować inteligentne usługi, należy jednak skoordynować orkiestrację kontrolerów NFV i SDN. Skoordynowana orkiestracja kontrolerów SDNMa ona ma kluczowe znaczenie, szczególnie gdy istnieje możliwość dynamicznego przenoszenia funkcji wirtualnych pomiędzy różnymi punktami ich rozmieszczenia w ramach MANO NFVI (na przykład pomiędzy szkieletem a krawędzią sieci).

Zapewnianie wysokiej jakości obsługi klienta poprzez zautomatyzowaną orkiestrację podczas samonaprawiania i autoskalowania

Aby zapewnić oczekiwaną jakość obsługi klienta, poziom automatyzacji i szybkość aktywnej reakcji muszą być znacznie wyższe niż w tradycyjnych sieciach. Jednocześnie procedury samonaprawiania i autoskalowania muszą być zorganizowane z uwzględnieniem całościowego obrazu usługi. 

Podejście holistyczne z architekturą opartą na mikrousługach (koncepcja modułowa)

Comarch Service and Resource Orchestration to wszechstronna platforma zapewniająca pełny obraz sieci. Jest to modułowe rozwiązanie zbudowane ze wstępnie zintegrowanych elementów produktów Comarch, które zostały zaprojektowane z myślą o współpracy z mikrousługami oferowanymi przez dostawców zewnętrznych.

Kompleksowa kontrola jakości orkiestracji w wielu domenach

Aby sprawnie świadczyć usługi oferowane klientom i sprawnie skutecznie nimi zarządzać, należy zapewnić orkiestrację wielu kontrolerów i systemów zarządzania właściwych dla określonych domen sieciowych. w taki sposób, aby wWszystkie domeny powinny uczestniczyć ły w realizacji usług generujących wartość dla klienta.

Automatyzacja sieci zwirtualizowanych i tradycyjnych w chmurze

System umożliwia orkiestrację w całej sieci hybrydowej, przez delegowanie zadań do tradycyjnych i zwirtualizowanych elementów sieci. Każdy produkt można zainstalować w chmurze.

Przejrzyj nasze materiały PDF dotyczące rozwiązań do orkiestracji usług sieciowych!

Nadzorowanie sieci 5G: automatyczne przywracanie po awarii

Zobacz nasze wideo!

Jeśli rozwiązania do orkiestracji usług dla branży telekomunikacyjnej wzbudziły Twoje zainteresowanie, zobacz również te produkty:

Potrzebujesz porady w doborze produktów?

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci odpowiedni produkt.

Przejdź do formularza