System Field Service Management dla operatorów telekomunikacyjnych

Odpowiednia organizacja zadań pracowników w sektorze telekomunikacyjnym jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym optymalizację procesów i zwiększanie produktywności biznesowej. Jednak ze względu na dużą liczbę specjalistów z różnych dziedzin i wiele lokalizacji geograficznych w różnych regionach złożoność optymalnego zarządzania pracą w terenie znacznie wzrasta. W powiązaniu z dodatkowymi czynnikami, takimi jak konieczność bieżącego zmieniania harmonogramu w wyniku awarii infrastruktury czy rosnącymi wymogami w zakresie zarządzania skutecznością podwykonawców, absolutną koniecznością staje się automatyzacja procesów planowania, układania harmonogramów i raportowania związanego z usługami realizowanymi w terenie. 

Firma Comarch specjalizuje się w kompleksowych rozwiązaniach do zarządzania pracownikami w terenie dla operatorów telekomunikacyjnych dysponujących licznym, mobilnym personelem.
FSM dla operatorów telekomunikacyjnych

Chcesz poznać bliżej rozwiązania Comarch FSM? Zamów darmowe demo na żywo!

Watch our video:

Reinventing Infrastructure Maintenance Within Field Services


Dostawcy usług komunikacyjnych (CSP) i dostawcy usług cyfrowych (DSP)


Dostawcy usług komunikacyjnych (CSP, Communications Service Provider) przeprowadzają różne przekształcenia w wielu obszarach swojej działalności. Obejmuje to między innymi tworzenie ujednoliconych, dobrze zorganizowanych i rekonfigurowalnych procesów. W branży, w której w ostatnich latach konkurencja znacznie wzrosła, czas potrzebny do wprowadzenia rozwiązań na rynek ma zasadnicze znaczenie dla sukcesu każdego dostawcy usług — i właśnie w tym obszarze niezwykle pomocne są systemy do zarządzania pracownikami. Aby sprostać wyzwaniu, jakim jest obsługa usług realizowanych w terenie przy użyciu wielu systemów informatycznych, należy wdrożyć centralny system zarządzania. Integrując system Comarch FSM (Field Service Management) do zarządzania usługami realizowanymi w terenie z systemami telekomunikacyjnymi i konfigurując moduły systemu FSM pod kątem konkretnych potrzeb, operatorzy mogą zwiększyć poziom automatyzacji i optymalizacji w swoich organizacjach.
FSM dla dostawców usług telekomunikacyjnych

Operatorzy świadczący wiele usług


Obecny trend dotyczący optymalizacji usług telekomunikacyjnych realizowanych w terenie jest też widoczny na rynku rozwiązań kablowych. W szczególności operatorzy świadczący wiele usług (MSO, multiservice operator), którzy rozwinęli swoją działalność dzięki przejęciom, muszą utrzymywać wysoką jakość obsługi klienta, minimalizując przy tym koszty, co można częściowo osiągnąć dzięki optymalizacji organizacji zadań pracowników. Aby to umożliwić, system Comarch FSM zapewnia funkcjonalności ułatwiające proces przydzielania zadań, optymalizację kalendarzy pracowników terenowych, wyznaczanie ich tras do klientów oraz wydajne zarządzanie pracownikami partnerów. 
FSM dla operatorów świadczących wiele usług

Zalety systemu Field Service Management dla operatorów telekomunikacyjnych

  1. 01 Optymalizacja kosztów pracy i transportu
  2. Do realizacji zadań konserwacyjnych w terenie potrzeba mniejszej liczby techników. Natomiast dzięki zapewnieniu pracownikom dostępu do wszystkich niezbędnych informacji, spada liczba nieefektywnych wizyt serwisowych.
  3. 02 Mniejsze koszty dzięki dobrej organizacji pracy w terenie
  4. Harmonogramy są optymalizowane dzięki automatycznemu dyspozytorowi i przydzielaniu zadań w czasie rzeczywistym.
  5. 03 Lepsze dotrzymywanie umów świadczenia usług (SLA) i wyższy wskaźnik zadowolenia klientów
  6. System umożliwia skuteczne i błyskawiczne zarządzanie zadaniami w celu niezawodnego dotrzymywania ustalonych terminów wzmacniając tym samym lojalność klientów.
  7. 04 Konserwacja infrastruktury
  8. Dzięki zaawansowanym opcjom planowania i ostrzeżeniom operator telekomunikacyjny może zaplanować odpowiednie wizyty serwisowe i uniknąć poważnych awarii.

Optymalizacja kosztów pracy i transportu

Do realizacji zadań konserwacyjnych w terenie potrzeba mniejszej liczby techników. Natomiast dzięki zapewnieniu pracownikom dostępu do wszystkich niezbędnych informacji, spada liczba nieefektywnych wizyt serwisowych.

Mniejsze koszty dzięki dobrej organizacji pracy w terenie

Harmonogramy są optymalizowane dzięki automatycznemu dyspozytorowi i przydzielaniu zadań w czasie rzeczywistym.

Lepsze dotrzymywanie umów świadczenia usług (SLA) i wyższy wskaźnik zadowolenia klientów

System umożliwia skuteczne i błyskawiczne zarządzanie zadaniami w celu niezawodnego dotrzymywania ustalonych terminów wzmacniając tym samym lojalność klientów.

Konserwacja infrastruktury

Dzięki zaawansowanym opcjom planowania i ostrzeżeniom operator telekomunikacyjny może zaplanować odpowiednie wizyty serwisowe i uniknąć poważnych awarii.

Watch our video:

A Hands-on Guide to Customer Engagement in Service Delivery


Chcesz wiedzieć więcej? Pobierz materiały

    Skontaktuj się z ekspertem

    Zachęcamy do kontaktu w celu szczegółowego omówienia Państwa potrzeb w zakresie rozwiązania FSM.