Comarch Wealth Management jest wielomodułowym systemem do zarządzania majątkiem skierowanym do segmentu bankowości prywatnej – indywidualnych klientów zamożnych i biznesowych oraz klientów detalicznych. System wspiera procesy zarządzania majątkiem dostarczane do klientów w formie spersonalizowanych usług:
Głównym nacisk systemu Comarch Wealth Management położony jest na relację i współpracę pomiędzy doradcą a klientem, niezależnie od sposobu, w jaki zarządzany jest majątek klienta.
Bez względu na to czy inwestycje klienta realizowane są przez niego samodzielnie w kanale samoobsługowym (robo-advisory) czy poprzez kontakt z doradcą w biurze bądź domu klienta, Comarch Wealth Management zapewnia spójny interfejs użytkownika z dostępem przez tradycyjną przeglądarkę internetową lub urządzenia mobilne. Pozwala to na bezproblemowe kontynuowanie procesów za pośrednictwem wielu kanałów i udostępnianie informacji między klientami i ich doradcami.
Automatyzacja zadań wymagających bezpośredniego kontaktu z klientem; konsolidacja i monitorowanie aktywów klienta w różnych kanałach
Profilowanie klienta i analiza sytuacji i celów finansowych skutkujące przejrzystym i zgodnym z przepisami doradztwem inwestycyjnym
Agregacja danych klientów na poziomie doradcy czy oddziału na potrzeby sprawozdawczości zarządczej i analizy działań sprzedażowych
Proaktywna obsługa klientów wspierająca dyscyplinę finansową i długoterminowe oszczędzanie poprzez dostarczanie dedykowanych rozwiązań inwestycyjnych
Szybkie opracowywanie skomplikowanych procesów na bazie szablonów i formularzy – nawet przez osoby nietechniczne
Dostarczanie raportów inwestycyjnych dopasowanych do segmentu klienta
Obsługa wszystkich rodzajów usług inwestycyjnych – doradztwo inwestycyjne (uproszczone i pełne), przyjmowanie i przekazywanie zleceń oraz zarządzanie portfelem
Szerokie możliwości konfiguracyjne systemu pozwalające na obsługę różnych segmentów klientów z poziomu jednego systemu
Umożliwia doradcy wybór optymalnej strategii inwestycyjnej dla klienta i właściwy dobór produktów finansowych dopasowanych do jego profilu ryzyka i możliwości finansowych
Raportowanie portfela klienta, wyników inwestycyjnych i ekspozycji na ryzyko
Automatyzacja procesu inwestycyjnego dla usługi zarządzania portfelem.
Zapewnia klientom dostęp do informacji o aktywach finansowych, procesów samodzielnego doradztwa, narzędzi komunikacyjnych z doradcą oraz modułu transakcyjnego
Obszar konsoliduje cały majątek klienta i pozwala na dobór odpowiedniej strategii inwestycyjnej oraz portfela produktów dopasowanych do profilu ryzyka klienta, jego potrzeb i możliwości finansowych.
System do doradztwa inwestycyjnego pozwala na utworzenie profilu inwestycyjnego klienta - zgodnie z obowiązującymi przepisami (np. MiFID), a także analizę sytuacji finansowej i aktywów klienta. Rozwiązanie przynosi korzyści doradcom i menedżerom, dając im wgląd w strukturę sprzedaży, grupy klientów i dystrybucję produktów we wszystkich jednostkach biznesowych.
Narzędzie skupia się na raportowaniu inwestycji klienta. Przedstawia dogłębną analizę portfela w zakresie wyników i ryzyka aktywów. Zdefiniowane przez użytkownika analizy zapewniają podgląd wartości na różnych poziomach agregacji - portfela, waluty, klas aktywów, sektorów i poszczególnych produktów.
Możliwe jest generowanie raportów okresowych i ad-hoc dla różnych grup klientów przy wykorzystaniu importu danych z systemów wewnętrznych lub trzecich, przy zachowaniu wymogów zarządzania jakością danych.
Usługa raportowania portfeli inwestycyjnych dla klientów może być również zlecona w całości firmie Comarch.
Aplikacja do zarządzania portfelem automatyzuje procesy inwestycyjne, zarządzanie zleceniami i rozliczenia transakcji, jak również m.in. kontrolę limitów przed- i po-transakcyjną, oraz modelowanie i rebalansowanie portfela.
Ten obszar systemu do zarzadzania majątkiem dostarcza informacji na temat struktury i rentowności zarządzanych portfeli, oraz prognoz przepływów pieniężnych bazując na szerokiej integracji systemu z dostawcami danych rynkowych stosowanych również przy monitorowaniu i wycenie portfela. Wspiera także zgodność procesu inwestycyjnego i obowiązki raportowe ciążące na firmach inwestycyjnych a wynikające z przepisów prawa.
System oferuje dostęp do informacji rynkowych, aktywów finansowych oraz komunikacji pomiędzy klientem, bankiem i doradcą (poprzez spersonalizowane wiadomości email, chat lub video). Funkcje te dodatkowo wzbogaca spójny interfejs użytkownika na typowych urządzeniach wykorzystywanych przez klientów – komputerach PC, tabletach, smartfonach i urządzeniach typu smartwatch.
Front-end klienta jest połączeniem aplikacji do planowania finansowego wspierającej klientów w określaniu potrzeb inwestycyjnych z systemem do doradztwa inwestycyjnego automatyzującym samoobsługowe procesy doradcze (doradztwo produktowe oraz portfelowe - robo-advisory) dostosowanym do różnych segmentów klientów (detaliczny, zamożny, private banking) oraz silnikiem raportowym w którym klient może śledzić wartość portfela, definiować najważniejsze cele finansowe (oszczędności, emerytury, itp.) oraz monitorować prawdopodobieństwo ich realizacji.
Aplikacja do planowania finansowego Comarch Wealth Management stanowi wsparcie dla różnych odbiorców:
Główne obszary platformy Comarch Wealth Management – front-end doradcy (system do doradztwa inwestycyjnego) i klienta są zaprojektowane tak, by zapewnić wszystkim użytkownikom wysoki komfort obsługi. System do zarządzania aktywami może być oferowany wraz z usługami w chmurze dostarczanymi z jednego z Comarch Data Center.
Powiedz nam o potrzebach Twojej firmy. Znajdziemy idealne rozwiązanie.