Funkcjonalności systemu ubezpieczeń na życie
W systemie wyróżnić można część funkcjonalną front-office, odpowiedzialną za przeprowadzanie operacji stricte powiązanych z kontaktami z klientem, oraz część związaną z procesami wewnętrznymi i administracją – back-office.
Warstwa front-office dostępna jest dla szerokiego grona pracowników towarzystwa ubezpieczeniowego. Umożliwia kompleksową i sprawną obsługę podstawowej działalności ubezpieczeniowej. W szczególności wspomaga przygotowywanie kalkulacji, symulacji i ofert, ocenę ryzyka, obsługę posprzedażową umów ubezpieczenia i obsługę roszczeń.
Kluczową rolą warstwy back-office systemu jest wsparcie obszaru konfiguracji reguł biznesowych, konfiguracji procesów oraz definiowania produktów, a także obsługa finansowo-księgowa, rozliczanie produktów inwestycyjnych (z funduszami inwestycyjnymi; inwestycje tradycyjne), naliczanie rezerw techniczno-ubezpieczeniowych oraz obsługa umów reasekuracyjnych. Innymi istotnymi obszarami w działalności operacyjnej towarzystwa ubezpieczeniowego obsługiwanymi przez system są: definiowanie struktur sprzedaży, rozliczanie prowizji, raportowanie analityczne/zarządcze i operacyjne oraz wymiana informacji z systemami zewnętrznymi.

Wśród najważniejszych obszarów, które wspiera Comarch Life Insurance znajduje się także definiowanie produktów ubezpieczeniowych, co pozwala w szybki i efektywny sposób rozszerzyć ofertę o nowe produkty ubezpieczeniowe albo dostosować już istniejące do zmieniających się potrzeb rynku.
Ważnym i kompleksowo obsługiwanym obszarem jest również ocena ryzyka, która umożliwia oszacowanie ryzyka ubezpieczeniowego (dodanie klauzul, narzutów na składkę, wykluczenie ryzyka) w sposób automatyczny na podstawie ankiety lub poprzez przekazanie sprawy do specjalisty z zakresu oceny ryzyka.
Rozwiązanie zapewnia wsparcie wszystkich procesów biznesowych związanych z całym cyklem życia polisy, od momentu rejestracji wniosku, poprzez ocenę ryzyka, ofertowanie i wystawienie polisy, aż po obsługę posprzedażową czyli wszelkie modyfikacje warunków umowy ubezpieczenia, realizację wykupów z funduszy i obsługę roszczeń z ubezpieczeń na życie.
System Comarch Life Insurance zintegrowany jest z systemem księgowym, umożliwia więc pełny przepływ danych pomiędzy systemem produkcyjnym a księgą główną. Pozwala jednocześnie tworzyć raporty dla instytucji nadzorujących, jak i konstruować wewnętrzne analizy operacyjne i zbiorcze dla kadry zarządzającej.
Rozwiązanie zapewnia obsługę ubezpieczeń grupowych poprzez portale dla ubezpieczonego i ubezpieczającego (Comarch Insurance Customer Portal). Pierwszy z nich umożliwia ubezpieczonemu (czyli pracownikowi) zarządzanie polisą i funduszami, drugi zaś pozwala ubezpieczającemu (czyli pracodawcy) nadzorować cały kontrakt ubezpieczeniowy, zapewniając jednocześnie dostęp do aktualnych informacji o pozostałych produktach, usługach i ofertach towarzystwa ubezpieczeniowego. Ponadto rozwiązanie Comarch Life Insurance może być wzbogacone o mobilną aplikację wspierającą agentów i doradców ubezpieczeniowych w procesie sprzedaży ubezpieczeń życiowych czyli Comarch Mobile Insurance Advisor.

Comarch Life Insurance obsługuje pełną gamę produktów w zakresie ubezpieczeń na życie w tym ubezpieczenia indywidualne na życie/dożycie, grupowe na życie/dożycie, rentowe i kapitałowe, posagowe, inwestycyjne (z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi, inwestycje tradycyjne) oraz medyczne.
Rozwiązanie Comarch Life Insurance zostało opracowane na bazie wieloletnich doświadczeń zebranych na różnych rynkach wykorzystujących nowoczesne technologie. Główne cechy architektury systemu, przekładające się na wysoką wydajność procesów biznesowych, to wielowarstwowość, procesowość działań oraz automatyzacja kroków przy zachowaniu wysokiego poziomu konfigurowalności. Komunikacja między komponentami rozwiązania a systemami zewnętrznymi odbywa się przy pomocy dedykowanej warstwy integracyjnej.