Oprogramowanie Comarch Insurance Claims

Czym jest Comarch Insurance Claims?

Comarch Insurance Claims to innowacyjne i kompleksowe oprogramowanie do obsługi szkód i roszczeń w zakładach ubezpieczeń na życie i ubezpieczeń majątkowych. System wspiera proces obsługi roszczeń od początku do końca: od rejestracji roszczenia, poprzez kalkulację wypłaty, podejmowanie decyzji i wypłatę świadczeń, przyspieszając codzienną pracę likwidatorów szkód. System Comarch Insurance Claims spełnia najważniejsze wymagania firm ubezpieczeniowych działających na szybko zmieniającym się rynku ubezpieczeniowym.

obsługa szkód ubezpieczeniowych - schemat

Kluczowe korzyści biznesowe

Wzrost przewagi konkurencyjnej

Płynny przepływ informacji, zautomatyzowane procesy i obniżone koszty

Automatyzacja procesów biznesowych

Automatyzacja procesu rozliczeń i kalkulacji roszczeń

Redukcja kosztów operacyjnych

Skrócenie czasu potrzebnego na rozpatrzenie roszczenia

Zmniejszenie wskaźnika szkodowości

Pomoc w podejmowaniu decyzji oraz kontrola limitów

Obszary

Obsługa szkód

Pełen proces szkodowy: od momentu rejestracji aż po decyzję i wypłatę

Funkcje dodatkowe

Zaawansowane zarządzanie szkodami

Rozliczenia szkód

Wsparcie operacji księgowych i finansowych związanych z obsługą szkód

Obsługa dokumentów i raportowanie

Generowanie pism szkodowych, archiwizowanie dokumentacji oraz raportowanie operacyjne

Obsługa szkód

System Comarch Insurance Claims obejmuje cały proces szkodowy - od rejestracji, przez weryfikację i podejmowanie decyzji, aż po wypłatę roszczenia. Kolejne etapy rejestracji i obsługi szkody to:

  • zgłoszenie zdarzenia szkodowego
  • pełna rejestracja szkody/roszczenia
  • weryfikacja szkody/roszczenia
  • ocena medyczna
  • kalkulacja kwoty wypłaty
  • rejestracja decyzji dotyczącej wysokości roszczenia/szkody

Funkcje dodatkowe

Zaawansowana obsługa szkód/roszczeń:

  • obsługa rent z ponowną weryfikacją
  • odwołania/skargi
  • sprawy sądowe
  • regresy
  • zwroty

Ponadto, system szkodowy umożliwia kalkulację rezerw szkodowych związanych z:

  • wypłatą roszczenia/odszkodowania:
    • rezerwa na szkody zgłoszone a niewypłacone (RBNP)
    • rezerwa na skapitalizowaną wartość przyznanych rent
  • bezpośrednimi kosztami likwidacji szkód:
    • rezerwa na koszty likwidacji szkód zgłoszonych a niewypłaconych (RBNP)

Rozliczenia szkód

Wszystkie zobowiązania wynikające z obsługi szkód/roszczeń powinny być sprawnie wypłacane. System Comarch Insurance Claims umożliwia:

  • rozliczenie szkód i kosztów szkodowych
  • naliczanie rezerw szkodowych
  • dwustopniową akceptację wypłaty
  • wypłaty rent
  • integrację z systemem księgowym ubezpieczyciela
  • integrację z systemem bankowym ubezpieczyciela
rozliczenia szkod

Dokumentacja szkodowa i raportowanie

System Comarch Insurance Claims umożliwia automatyczne i manualne generowanie dokumentów, a także wspiera pracowników centrali w przygotowywaniu raportów szkodowych:

  • rejestrowanie dokumentów przychodzących i wychodzących
  • weryfikacja dostarczania dokumentów szkodowych
  • generowanie i drukowanie pism do kontrahentów:
    • skierowania na badania lekarskie
    • decyzje dotyczące szkód/roszczeń
    • przypomnienia
  • wgrywanie dokumentów elektronicznych
  • raporty analityczne i operacyjne

System Comarch Insurance Claims pokrywa wszystkie obszary likwidacji szkód. Jednym z głównych celów naszego oprogramowania do zarządzania roszczeniami i szkodami jest zautomatyzowanie całego procesu rejestracji i obsługi szkód w celu redukcji czasu obsługi i kosztów. System wspiera firmy ubezpieczeniowe w uzyskaniu przewagi konkurencyjnej dzięki szybkiej realizacji wypłat odszkodowań i świadczeń, profesjonalnej obsłudze klienta i łatwym konfiguracjom procesów roszczeniowych.

Wyróżniające cechy systemu Comarch Insurance Claims to:

  • kompleksowa obsługa roszczeń wspierająca wszystkie ryzyka ubezpieczeń na życie, emerytalnych, zdrowotnych oraz ubezpieczeń majątkowych i osobowych, wszystkie linie biznesowe, wszystkie kanały dystrybucyjne
  • wszystkie typy roszczeń i procesów szkodowych (uproszczone i standardowe procesy, procesy z zaangażowaniem podmiotów trzecich)
  • system o architekturze zorientowanej na usługi (SOA) ułatwiającej integrację z systemami zewnętrznymi
  • wielojęzyczność i wielowalutowość systemu do obsługi szkód i roszczeń
  • przyjazny dla użytkownika interfejs graficzny dostosowany do rodzaju roszczeń, umożliwiający sprawną obsługę i szybką wypłatę świadczeń

Stwórz jedno środowisko do obsługi szkód z wykorzystaniem rozwiązania dla działów front-office

CDI

Połącz Comarch Insurance Claims z wielokanałowym systemem dla działów front-office Comarch Digital Insurance. Stwórz jeden proces dla pośredników, klientów końcowych i weryfikatorów szkód od początku do końca.

Z systemami Comarch stworzysz jedno środowisko, w którym szkody będą zgłaszane przez agentów, brokerów, operatorów call center lub bezpośrednio przez klientów końcowych, a następnie automatycznie przesyłane do systemu do obsługi szkód. Pozwól wszystkim uczestnikom procesu przejść go płynie i sprawdzać aktualny status procesu. Dodatkowe dokumenty wymagane w trakcie procesu będą dostarczane szybciej i łatwiej.

Przeczytaj więcej o Comarch Digital Insurance i zobacz korzyści jakie daje.

Comarch Digital Insurance

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Powiedz nam o potrzebach Twojej firmy. Znajdziemy idealne rozwiązanie.