Ubiegły rok pokazał, że Polacy z entuzjazmem przyjęli Facebooka. Raport z badania konsumenckiego Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2009 roku pokazuje, że do regularnego korzystania z serwisów społecznościowych przyznaje się przeszło 80 proc. polskich internautów. To ogromna rzesza potencjalnych klientów dla dynamicznie rozwijającego się w Polsce e-biznesu. Specjaliści rynku internetowego zgodnie prognozują, że rok 2011 będzie należał właśnie do social commerce. Zgodnie z panującym trendem Comarch udostępnił nową wersję Comarch iSklep24 5.2, która posiada wbudowane wtyczki pozwalające na integrację sklepu internetowego z Facebookiem.

Według danych z serwisu Socialbakers.com, już ponad 25 proc. Polaków posiadających dostęp do Internetu, czyli 5,63 mln osób, ma swoje konto na Facebooku. Od początku tego roku przyrost zarejestrowanych osób wyniósł 25 proc., co stanowi ok. 1,13 mln nowych użytkowników. – Powyższe dane kreują oczywisty wniosek – z e-biznesem trzeba dzisiaj być tam, gdzie naturalnie przebywa lwia część internautów – potencjalnych odbiorców produktów i usług – w mediach społecznościowych – zauważa Barbara Molga, Product Manager Comarch iSklep24.

Firmy zyskały kolejny kanał komunikacji, który z sukcesem mogą wykorzystać także sklepy internetowe, których głównym celem jest sprzedaż i zdobywanie nowych klientów. Kluczowe znaczenie ma obecnie posiadanie aplikacji sklepu internetowego z wbudowanymi wtyczki pozwalającymi na jego integrację z Facebookiem.

– Dostawcy oprogramowania do prowadzenia sprzedaży internetowej muszą sprostać wyzwaniu, jakie stawia przed nimi rynek. Tworząc kolejne wersje naszych systemów mamy przede wszystkim na uwadze potrzeby naszych klientów oraz trendy płynące z rynku e-commerce. Dlatego motywem przewodnim przyświecającym najnowszej wersji Comarch iSklep24 była właśnie jej integracja z serwisem Facebook. Wprowadziliśmy kilka dodatków, które pomogą naszym klientom promować się poprzez media społecznościowe. Od teraz dzięki przyciskom „Lubię to!” i możliwości komentowania, e-klienci będą mogli zaopiniować cały sklep bądź konkretny produkt z jego oferty. Co więcej aktywowano wtyczkę „Zaloguj się z Facebookiem”, która pozwala na logowanie do e-sklepu przy użyciu danych użytkownika z konta na Facebooku – mówi Barbara Molga. – Będziemy nadal podążać z trendem social commerce. Nowa wersja Comarch iSklep24 ujrzała światło dzienne zaledwie klika dni temu, a nasz zespół produkcyjny już pracuje nad kolejną. W planach mamy kilka kolejnych Facebookowych niespodzianek dla naszych klientów – dodaje ekspert Comarch.