Aplikacja dla przedstawicieli handlowych

Realizujesz swoje zadania z dowolnego miejsca, często będąc poza siedzibą firmy? Pracujesz zdalnie?

Urządzenia mobilne jak: smartfon, tablet to Twoje codzienne narzędzie pracy?

Potrzebujesz dostępu do najważniejszych i aktualnych danych dotyczących firmy oraz kontrahentów?

Poznaj Comarch Mobile Sprzedaż!

Aplikacja dla handlowców i serwisantów

Comarch Mobile Sprzedaż to aplikacja dla przedstawicieli handlowych oraz pracowników mobilnych pracujących w terenie, koncentrujących się na najszybszym dotarciu do Klienta, rejestracji zamówień lub sprzedaży bezpośredniej oraz utrzymaniu stałego i satysfakcjonującego kontaktu z Klientem.

Przekonaj się jak aplikacja mobilna na smartfonie lub tablecie z systemem Android, wspomaga codzienną pracę przedstawicieli handlowych.

Comarch Mobile Sprzedaż współpracuje bezpośrednio z systemami do zarządzania przedsiębiorstwem: Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL oraz Comarch ERP Altum.

Poznaj korzyści

Comarch Mobile Sprzedaż to aplikacja oferująca szeroki wachlarz funkcjonalności dla przedstawicieli handlowych, wyróżniająca się m.in.:

  • bezpieczeństwem danych aplikacji poprzez szyfrowanie bazy mobilnej,
  • ergonomią interfejsu dostosowanego do codziennej pracy przedstawicieli handlowych, w celu szybkiej rejestracji sprzedaży oraz realizacji wizyt u klienta,
  • elastycznością dostosowania funkcji i danych udostępnianych pracownikom mobilnym w zależności do potrzeb danej branży.

Aplikacja mobilna zapewnia dostęp do aktualnych danych oraz umożliwia pracę offline w terenie.

Merchandising

Comarch Mobile wspiera również pracę merchandiserów, czyli przedstawicieli handlowych, którzy dbają o odpowiednią ekspozycję towarów na półkach sklepowych w sklepach detalicznych. Aplikacja umożliwia następujące funkcje:

  • tworzenie wzorów zdjęć półek sklepowych,
  • wykonywanie zdjęć półek sklepowych lub losowo wybranych przez aplikacje produktów,
  • tworzenie raportów obecności towarów zawierające takie elementy jak ilość, cena facing czy  jakość ekspozycji,
  • tworzenie raportów obecności towarów konkurencji

AI wspierający proces Merchandising-u

W ramach aplikacji Comarch Mobile stosujemy również algorytmy sztucznej inteligencji, które wspierają pracę merchandisera w zakresie dbania o właściwą ekspozycje towarów w sklepie.  Jak to działa w praktyce? Merchandiser  podchodzi do półki sklepowej i uruchamia aplikacje na telefonie. Następnie wykonuje zdjęcia półki ,a sztuczna inteligencja w tle rozpoznaje produkty i je zlicza. Merchandiser na końcu procesu otrzymuje raport obecności towarów formie, który zawiera spis rozpoznanych produktów wraz z ich facingiem. Taki raport dotychczas merchandiser musiał uzupełniać ręcznie.

AI dla przedstawiciela handlowego

Czynności, które zajmowały przedstawicielom handlowym zazwyczaj kilka/kilkanaście minut, sztuczna inteligencja pozwala zrealizować w kilkanaście sekund.
Co ważne algorytmy sztucznej inteligencji mają zdolność uczenia się rozpoznawania wcześniej nieznanych produktów. Pozwala to na systematyczne doskonalenie AI w zakresie rozpoznawanie nowych produktów z różnych branż i nowych typów opakowań.

Sztuczna inteligencja w firmie: pobierz przykłady zastosowań AI

Preselling

Comarch Mobile Sprzedaż zapewnia profesjonalną obsługę zamówień poprzez:

  • przyjmowanie zamówień, ofert oraz zapytań ofertowych sprzedaży u klienta,
  • wybór konkretnej cechy towaru zamawianego przez klienta (rozmiar, kolor, termin przydatności do spożycia)
  • wybór sposobu dostawy (kuriera), adresu wysyłkowego, magazynu oraz daty realizacji zamówienia,
  • obsługa kalendarza dostaw zamówień do klienta,
  • dostęp do historii transakcji oraz realizacji zamówień,
  • szybkie wystawianie dokumentów bazując na poprzednio zamawianych towarach przez klienta,
  • rejestracja transakcji zagranicznych (zamówień oraz ofert w walutach obcych),
  • sprawdzanie aktualnego (online) stanu towaru na innym magazynie firmy,
  • edycja niepotwierdzonych zamówień złożonych w innych kanałach sprzedaży (np. przez e-commerce),
  • zapewnienie dostępności zamawianych towarów przez klienta przez utworzenie oraz edycję rezerwacji na magazynie centralnym firmy,
  • wybór oraz zmiana magazynu na pozycji zamówienia w celu szybszej realizacji zamawianego towaru,
  • wystawnie faktur zaliczkowych, przyjmując zapłatę na poczet realizowanych zamówień,
  • wydanie materiałów promocyjnych (marketingowych) klientowi.

Vanselling

Przedstawiciel handlowy może także dokonywać sprzedaży bezpośredniej wraz z wydaniem towarów u klienta lub wykonaniem usługi. Aplikacja mobilna umożliwia:

  • wystawienie faktur, paragonów lub wydań zewnętrznych,
  • fiskalizację dokumentów lub wydruk wystawianych dokumentów handlowych z podpisem klienta,
  • automatyczną zapłatę gotówką lub kartą płatniczą,
  • integrację z mobilnymi terminalami płatniczymi,
  • dostęp do pełnej historii transakcji oraz płatności Klienta,
  • obsługę procesów przyjęcia oraz zwrotu towarów przeznaczonych do sprzedaży i dystrybucji bezpośredniej między samochodem dostawczym przedstawiciela a magazynem centralnym,
  • zapewnienie bezpieczeństwa transakcji poprzez brak możliwości edycji dokumentu sprzedaży i zapisu kasowego przez przedstawiciela po wydrukowaniu lub wysłaniu do Klienta,
  • obsługę sprzedaży towarów kaucjonowanych, zwrot oraz rozliczanie kaucji,
  • obsługę odwrotnego obciążenia,
  • rejestrację sprzedaży bezpośredniej bez konieczności dodawania nowego kontrahenta – wykorzystanie paragonu na kontrahenta jednorazowego.

Pozyskanie i utrzymanie klienta

W aplikacji mobilnej na smartfonie lub tablecie przedstawiciel handlowy ma dostęp do niezbędnych danych dotyczących swoich kontrahentów, między innymi do:

  • szczegółowych informacji o klientach t.j. danych teleadresowych, rejestracyjnych, preferowanych sposobach dostawy, płatnościach, osobach kontaktowych oraz decyzyjnych,
  • nierozliczonych oraz przeterminowanych płatności powiązanych z kontrahentem,
  • weryfikacji online kontrahenta po numerze NIP (w bazie GUS, VIES oraz w systemie ERP) z możliwością szybkiej rejestracji nowego klienta na urządzeniu mobilnym,
  • ergonomicznej książki telefonicznej, umożliwiającej szybki kontakt z osobami decyzyjnymi oraz kontaktowymi kontrahentów,
  • opcji uzupełnienia oraz edycji danych klienta o dodatkowe informacje kontaktowe, adresy oddziałów lub wysyłkowe,
  • historycznych transakcji, także pochodzących z innych kanałów sprzedaży (np. zarejestrowanych w centrali czy e-commerce)
  • zdefiniowanych warunków handlowych m.in. limitów kredytowych, dostępnych dla klienta promocji, form płatności.
  • załączników przypisanych do kontrahenta (np. skanu umowy) z możliwością dodania nowych załączników,
  • szczegółowych raportów częstości transakcji czy rankingu sprzedanych towarów przez klienta.

Monitorowanie

Pracownicy przebywających w terenie, dzięki aplikacji mobilnej mają możliwość:

  • rejestrowania pokonywanych tras do klientów,
  • określania automatycznie oraz ręcznie wykonanych działań (np. dodanie dokumentu, rozliczenie płatności) oraz statusów pracy (tj. załadunek, korki),
  • komunikowania się między sobą za pomocą aplikacji zainstalowanej na smartfonie lub tablecie,
  • przeglądania zarejestrowanych tras w aplikacji dostępnej na dowolnym urządzeniu przez przeglądarkę internetową.

Z kolei z punktu widzenia osób zarządzających ważną kwestią jest monitorowanie tras przejazdów przedstawicieli handlowych. Kierownicy bezpośrednio odpowiedzialni za wybranych pracowników w firmie mogą w wygodny sposób monitorować ich trasy przejazdów w aplikacji webowej Comarch Mobile Zarządzanie.

W zależności od systemu Comarch ERP z jakim współpracuje aplikacja mobilna, dostępność poszczególnych funkcjonalności może być zróżnicowana. Zachęcamy do kontaktu z nami w celu pozyskania szczegółowych informacji.

Zainteresowany zakupem produktów?

Produkty Sektora ERP dystrybuowane są trzema kanałami sprzedaży:

Partnerzy Comarch

Sklep internetowy

Chmura Comarch

Kontakt

Chcesz wiedzieć więcej?
Potrzebujesz porady w doborze produktów?

Określ swoje potrzeby biznesowe.
My zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.

Zadaj pytanie