System POS do obsługi sprzedaży, transakcji i klientów

Oprogramowanie stanowisk kasowych i terminali płatniczych Comarch POS

Comarch POS

W dobie koncentracji na potrzebach klienta organizacja obsługi w sklepie to istotny element wizerunku firmy. Klient powinien być obsługiwany w dowolnym miejscu, a sprzedawca powinien mieć dostęp do wszystkich danych na jego temat, jak również móc zrealizować transakcje wynikające z innych kanałów sprzedaży. Procesy zwrotów, czy wymiany towarów powinny być przeprowadzane w sposób jak najbardziej zautomatyzowany. Ważnym aspektem jest również prosta i szybka możliwość zatowarowania sklepu.

Te i wiele innych aspektów codziennej pracy w sklepach znajduje odzwierciedlenie w aplikacjach Comarch POS i Comarch mPOS przeznaczonych do obsługi punktów sprzedaży.

Uniezależnienie od połączenia z Internetem

Aplikacja automatycznie przełącza się pomiędzy trybem online i offline, bez wpływu na pracę sprzedawcy.

Prosta i intuicyjna praca

nowoczesny interfejs, dostosowany do ekranów dotykowych, zaprojektowany tak, aby umożliwić pracę osobom bez doświadczenia, co ułatwia wprowadzenie nowego pracownika.

Dopasowanie ekranu do potrzeb pracowników

Możliwe jest m.in. dostosowanie wyglądu, układu ekranu i przycisków czy zdefiniowanie własnych skrótów klawiszowych zwiększających ergonomię pracy.

Artykuły powiązane

Podczas sprzedaży wyświetlane są propozycje artykułów powiązanych z artykułem kupowanym przez klienta; powiązanie artykułów może zostać wprowadzone ręcznie (do tych spodni najlepiej pasuje ten pasek) lub wynikać z raportu Business Intelligence np. analizującego sprzedaż produktów.

Promocje pakietowe

Dzięki rozbudowanej formie konfiguracji promocji i rabatów możliwe jest odwzorowanie różnego rodzaju akcji promocyjnych, np. przy zakupie 4 artykułów najtańszy 50% taniej; pracownik pracujący na stanowisku kasowym nie musi pamiętać jakie warunki obowiązują, tylko system naliczy odpowiednie rabaty automatycznie.

Wystawianie oraz realizacja zamówień w POSie

Sprzedawca może wydać klientowi towary zamówione w sklepie internetowym Comarch e-Sklep lub innym kanale sprzedaży, jak również może zamówić towary dla klienta z odbiorem w wybranym sklepie lub dostawą do domu.

Szybkie przyjmowanie zwrotów oraz wymiana towarów

Zadania te realizowane są w pełni zautomatyzowany sposób, a sprzedawca musi wypełnić minimum wymaganych informacji.

Pozycje dokumentu mogą być przypisane do różnych asystentów sprzedaży

Dzięki takiemu podejściu można lepiej rozdzielać premię pomiędzy pracowników sklepu.

Wielojęzyczność

Sprzedawca może pracować w dowolnym języku, a Comarch dostarcza tłumaczenia w języku: polskim, angielskim, niemieckim, francuskim i hiszpańskim.

Comarch mPOS – mobilna obsługa procesów w sklepie

Dzięki rozwiązaniu Comarch mPOS, które jest częścią ekosystemu Comarch Unified Commerce Platform pracownik może prowadzić czynności sprzedażowe z wykorzystaniem smartfona, tabletu lub przenośnego kolektora. Korzystać z takiej możliwości mogą zarówno sprzedawcy, jak również pracownicy zaplecza sklepu obsługujący przyjęcia i wydania towarów oraz przesunięcia artykułów pomiędzy zapleczem, a salą sprzedaży.

Takie podejście pozwala z jednej strony na obsługę klientów pomiędzy regałami sklepu, umożliwiając zwiększenie sprzedaży powiązanej. Z drugiej strony umożliwia realizację procesów magazynowych w sposób mobilny, bezpośrednio przy przyjmowanym lub wydawanym towarze.

Dowiedz się więcej o Comarch mPOS

Zaplecze sklepu a system POS

Ilość procesów jakie realizowane są na zapleczu sklepu systematycznie maleje. O tym jaką ilość towaru dla danego sklepu zamówić decyduje centrala bazując na różnego rodzaju raportach, np. bazujących na obrocie danego sklepu. Inwentaryzacja co raz częściej wykonywana jest przez firmy zewnętrzne. Są jednak zadania, które z całą pewnością będą wykonywane przez pracowników sklepów, np. przyjęcie towaru, zwrot niesprzedanego towaru do centrali, zapotrzebowanie na towary, które są poszukiwane, a już niedostępne w danym sklepie. W Comarch POS i Comarch mPOS te zadania można wykonać w tym samym interfejsie, w którym obsługiwany jest klient, co niewątpliwie skraca czas potrzebny na wdrożenie nowego pracownika.

Międzynarodowość

Nasi Klienci

  • Największy rodzinny park rozrywki w Polsce wybrał system POS od Comarch ERP, który realizuje transakcje 150 punktach gastronomicznych i sprzedażowych na terenie parku. 

    Czytaj więcej >>

  • Puccini to polski producent bagażu podróżnego, torebek damskich oraz galanterii skórzanej. Firma Puccini w ciągu ostatnich dwudziestu lat z rodzinnego przedsiębiorstwa rozwinęła się do wielkości sieci blisko 30 sklepów stacjonarnych na terenie całego kraju, rozbudowując jednocześnie kanał e-commerce.

  • Firma Greenpoint S.A. jest właścicielem marki Greenpoint specjalizującej się w dystrybucji odzieży damskiej na terenie całego kraju za pośrednictwem centralnie zarządzanej sieci detalicznej. Sieć liczy 104 punkty (sklepy regularne oraz outlety), oraz dodatkowe kanały sprzedaży w postaci sklepu internetowego. Dzięki wykorzystaniu Comarch Retail POS pracownik w prosty i intuicyjny sposób może przejść cały proces sprzedaży oraz dosprzedaży produktów bezpośrednio przy kasie.

  • Läderach Chocolatier Suisse to producent najwyższej jakości, ręcznie robionych szwajcarskich specjalności czekoladowych od 1962 roku. Siedziba firmy rodzinnej znajduje się w kantonie Glarus w Szwajcarii. Firma Läderach jest jedną z niewielu dostawców, którzy sami wytwarzają różne masy czekoladowe w swoim zakładzie produkcyjnym.

  • Za marką LAVARD stoi wielopokoleniowe doświadczenie krawieckie. Oferta marki to szerokie spektrum odzieży klasycznej i eleganckiej zarówno dla mężczyzn jak i kobiet. Marka tworzy swoje kolekcje w oparciu o doskonałej jakości włoskie tkaniny oraz światowe trendy w modzie i wysokim krawiectwie.

    Skontaktuj się z ekspertem Comarch

    Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

    Przejdź do formularza