Serwis i usługi

Firmy zajmujące się serwisem i usługami, które nie dostarczają fizycznego produktu, szczególnie dużo uwagi muszą poświęcić na optymalizacji działań, w celu bardziej profesjonalnej obsługi Klienta. O sukcesie w tej branży decyduje profesjonalizm i czas realizacji zleceń oraz optymalne zarządzanie zasobami serwisowymi – każdy błąd sporo kosztuje.

Dzięki systemom do zarządzania Comarch każda firma usługowa bądź serwisowa może być skutecznie zarządzana.

Idealnym programem do obsługi małych firm usługowych jest moduł Comarch ERP Optima Faktury. Umożliwia on na wystawianie dokumentów handlowych w łatwy sposób, tworzenie cenników z dowolną ilością cen, a także założenie poszczególnym kontrahentom kartoteki, w której uwzględnione będą rabaty oraz warunki handlowe.

Dla firm małych oraz średnich firm serwisowych w programie Comarch ERP Optima stworzono dedykowany moduł ERP Optima Serwis. Moduł ten umożliwia rejestrację zdarzeń dotyczących zleceń serwisowych oraz planowanie pracy serwisantów. Dodatkowo w zależności od potrzeb każdego punktu serwisowego pozwala tworzyć formularze zleceń, harmonogramować zadania, rejestrować wykonane czynności oraz historię realizacji napraw, czy też opisywać urządzenia serwisowane atrybutami (cechami). Comarch ERP Optima Serwis to idealne rozwiązanie dla wszystkich punktów serwisowych, które chcą uczynić swoją pracę łatwiejszą i skrócić czas wykonywanych czynności.

Comarch ERP XL bardzo dobrze sprawdza się w dużych i średnich firmach zajmujących się usługami i serwisem. Wsparcie systemu polega na ewidencji i realizacji zleceń serwisowych świadczonych dla zewnętrznych podmiotów (np. serwis wyrobów własnych sprzedanych Klientom w ramach obsługi posprzedażowej), jak również w obrębie przedsiębiorstwa (np. utrzymanie ruchu). W jednym i drugim przypadku system Comarch ERP XL udostępnia narzędzia realizacji procesów typowych dla obszaru serwisowego, a także ich planowanie i rozliczanie. Dzięki zastosowaniu systemu Comarch ERP XL firmy zajmujące się serwisem i usługami zyskują znaczącą poprawę jakości obsługi Klientów. Na bieżąco mają dostęp do wszystkich informacji na temat zleceń czy szczegółowych kosztów firmy.

Rozwiązania Comarch ERP dla firm usługowych