ITIL Service Transition

  • Cele szkolenia

    Szkolenie poświęcone elementowi przekazywania usług w cyklu życia usług ITIL. Tematyka szkolenia obejmuje zagadnienia takie jak zarządzanie zmianą, zarządzanie komponentami usług i konfiguracją, sprawdzanie poprawności i testowanie usług, ocena zmian oraz podejmowanie decyzji w oparciu o system wiedzy w zakresie zarządzania usługami (ang. Service Management Knowledge System, SMKS). Jest to kurs przygotowujący do uzyskania certyfikatu ITIL Intermediate Qualification w zakresie strategii przekazywania usług, który stanowi jeden z modułów prowadzących do uzyskania certyfikatu ITIL Expert w dziedzinie zarządzania usługami informatycznymi.

  • Profil słuchaczy

    Kurs skierowany do następujących osób:

    • architekci IT, planiści IT, konsultanci IT, kierownicy audytów IT, kierownicy ds. bezpieczeństwa informatycznego
    • trenerzy ITSM zajmujący się zarządzaniem bieżącym, koordynacją i integracją działań związanych z przekazywaniem usług w trakcie cyklu ich życia
    • osoby, których praca wymaga dobrej znajomości etapu przekazywania usług ITIL w trakcie cyklu ich życia oraz sposobów ich wdrażania z myślą o poprawie jakości usług informatycznych w organizacji
    • informatycy zajmujący się lub mający się zajmować środowiskiem przekazywania usług, którym potrzebna jest znajomość koncepcji, procesów, funkcji i działań związanych z tym środowiskiem.


    • Wymagania wstępne

      • posiadanie certyfikatu ITIL Foundation w dziedzinie zarządzania usługami informatycznymi (lub innych odpowiednich kwalifikacji pomostowych i certyfikatów ITIL)
      • wysoce pożądane doświadczenie zawodowe (2 letnie) w zarządzaniu usługami informatycznymi
      • przerobienie co najmniej 21 godzin kontaktowych (godziny nauki, nie licząc przerw, organizowanej przez akredytowaną organizację szkoleniową [Accredited Training Organization, ATO] lub na podstawie akredytowanego e-szkolenia) w ramach formalnego i zatwierdzonego programu szkoleniowego
      • co najmniej 21godzin samodzielnej nauki polegającej na analizie programu nauczania oraz kluczowych obszarów zdefiniowanych w głównych wytycznych dotyczących strategii usług ITIL i struktury usług ITIL (jako przygotowanie do egzaminu)

      • Czas trwania

        3 dni po 8 godzin lekcyjnych

      • Metoda realizacji szkolenia

        Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następujących po sobie wykładów oraz ćwiczeń praktycznych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania w środowisku pracy.

      • Wiedza teoretyczna i praktyczna \ Umiejętności

        Wprowadzenie do przekazywania usług

        • cele, założenia i zakres przekazywania usług oraz sposoby, w jakie proces ten generuje wartość dodaną dla firmy – odniesienie do kontekstu przekazywania usług w powiązaniu z innymi etapami cyklu życia usług 

        Zasady przekazywania usług

        • polityki, zasady i sprawdzone procedury dot. przekazywania usług 
        • jak korzystać ze wskaźników, aby zapewnić jak najwyższą jakość nowej lub zmienionej usługi oraz skuteczność i wydajność przekazania 
        • The inputs to and outputs from service transition as it interfaces with the other service lifecycle phases 

        Procesy przekazywania usług

        • perspektywa kierownictwa odnośnie do celu i wartości procesów przekazywania usług, metod ich integracji w ramach przekazania oraz rodzaje interakcji z innymi etapami cyklu życia usługi 
        • Processes: Transition Planning and Support, Change Management, Service Asset and Configuration Management, Release and Deployment Management, Service Validation and Testing, Change Evaluation, Knowledge Management 

        Zarządzanie ludźmi przy pomocy przekazywania usług

        • jak podchodzić do aspektów komunikacyjnych oraz do kwestii zaangażowania, jeśli chodzi o przekazywanie usług; jak nimi zarządzać 
        • jak kontrolować zmiany organizacyjne i te dotyczące interesariuszy 
        •  jak opracować strategię zarządzania interesariuszami; jak należy ich mapować i analizować; jak monitorować zmiany w poziomie zaangażowania interesariuszy 

        Organizacja przekazywania usług

        • na czym polega interakcja działów odpowiedzialnych za zarządzanie kwestiami technicznymi i aplikacjami w kontekście przekazywania usług 
        • powiązania między podmiotem odpowiedzialnym za przekazywanie usług, a innymi jednostkami organizacyjnymi (wliczając w to programy, projekty, projektowanie usług i dostawców) oraz „punkty przekazania” wymagane do skutecznej realizacji nowych lub zmienionych usług w ustalonym terminie 
        • role i obowiązki w zakresie przekazywania usług; gdzie i jak się z nich korzysta; przykłady struktury małych i dużych organizacji zajmujących się przekazywaniem usług, dopasowanej do tych ról 
        • dlaczego przekazywanie usług musi być powiązane z ich projektowaniem i eksploatacją; jakie są metody ich wykorzystania; jakie znajdują zastosowanie 

        Zagadnienia technologiczne

        • wymogi technologiczne dla etapu przekazywania usług oraz jego integracji z cyklem życia usługi 
        • rodzaje zarządzania wiedzą, zarządzania komponentami usług i konfiguracją oraz narzędzia przepływu, które można wykorzystać do obsługi przekazywania usług 

        Wdrażanie i ulepszanie przekazywania usług

        • kluczowe czynności potrzebne do zastosowania zintegrowanego podejścia do przekazania usług innej organizacji 
        • projektowanie, tworzenie, implementacja i wykorzystywanie przekazywania usług w środowisku wirtualnym lub chmurowym 

        Wyzwania, najważniejsze czynniki sukcesu i ryzyko

        • umiejętność przekazania opinii i wytycznych w zakresie wyzwań, ryzyka i najważniejszych czynników sukcesu związanych z przekazywaniem usług 

         

      • Ścieżka rozwoju

        Kursy oparte na module „Cykl życia” lub „Możliwości”, pozwalające uzyskać certyfikat ITIL Expert.

      Poinformuj mnie o innym terminie tego szkolenia

      Prosimy o tę zgodę z uwagi na przepisy dotyczące wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną oraz przepisy prawa telekomunikacyjnego, aby nasi przedstawiciele mogli skontaktować się z Tobą mailowo. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w tym przypadku przez spółki z grupy Comarch na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.
      Na podstawie tej zgody Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez spółki z grupy Comarch w celu wysyłki newslettera. Możesz wycofać tę zgodę w dowolnym momencie. Pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych sprzed cofnięcia zgody. Prosimy o Twoją zgodę przede wszystkim z uwagi na przepisy o ochronie danych osobowych. Twoja zgoda jest równoznaczna z akceptacją marketingu bezpośredniego i otrzymywania na wskazany adres e-mail informacji handlowych zawartych w naszym newsletterze. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.

      Najbliższe szkolenia

      Szkolenie aktualnie niedostępne

      Zapytaj o termin

      Podobne szkolenia

      Skontaktuj się z naszym konsultantem

      Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Ofertę naszych szkoleń dopasujemy do Państwa potrzeb, oczekiwań i możliwości. 

      Zadzwoń lub napisz do nas jeśli napotkasz problem

      31-864 Kraków

      ul. Prof. Michała Życzkowskiego 33