• Cele szkolenia

    Kurs ma na celu przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności niezbędnych do obsługi i rozwiązywania problemów z systemem Windows 10 działającym na komputerach w środowisku domeny opartej o system Windows Server. Umiejętności te obejmują obsługę funkcji systemu Windows 10 działających w środowisku Active Directory.

  • Profil słuchaczy

    Kurs jest przeznaczony dla specjalistów pracujących jako Enterprise Desktop SupportTechnician (EDST), zapewniających wsparcie dla użytkowników z systemami operacyjnymi Windows 10 na komputerach osobistych w środowisku domeny Windows. 

    Do najważniejszych zadań EDST należy rozwiązywanie problemów technicznych związanych z instalacją systemu Windows 10 i migracją, aktywacją, wydajnością, profilami, ustawieniami oraz synchronizacją urządzenia. Inne ważne obowiązki obejmują lokalny i zdalny dostęp do sieci; dostęp do aplikacji, dostęp do danych i drukarek; uwierzytelnianie, bezpieczeństwo i odtwarzanie kopii zapasowych.

  • Wymagania wstępne

    Od uczestników szkolenia wymaga się wiedzy na temat:

    • sieci komputerowych (konieczna przynajmniej wiedza podstawowa w zakresie TCP/IP, UDP i DNS),
    • ogólnej znajomości podstaw AD DS,
    • podstaw PKI,
    • podstawowej znajomość Windows Server 2012 R2
    •  mile widziane jest wcześniejsze uczestnictwo w kursach 20697-1 i 20697-2 lub analogiczne doświadczenie z pracy.
  • Czas trwania

    5 dni po 8 godzin lekcyjnych

  • Metoda realizacji szkolenia

    Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następujących po sobie wykładów oraz ćwiczeń praktycznych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania w środowisku pracy.

  • Wiedza teoretyczna i praktyczna

    Wdrażanie metodologii rozwiązywania problemów

    • Przegląd systemu Windows 10
    • Wprowadzenie do pracy -  rola EDST
    • Przegląd procedur rozwiązywania problemów
    • Narzędzia do rozwiązywania problemów

    Rozwiązywanie problemów z uruchamianiem

    • Przegląd systemu Windows 10 - Startup Recovery Environment
    • Rozwiązywanie problemów - ustawienia startowe
    • Rozwiązywanie problemów  - system operacyjny, usługi
    • Odzyskiwanie danych chronionych funkcją BitLocker

    Rozwiązywanie problemów sprzętowych i problemów ze sterownikami urządzeń

    • Awarie sterownika urządzenia - rozwiązywanie problemów
    • Przegląd rozwiązywania problemów sprzętowych
    • Rozwiązywanie problemów - błędy fizyczne
    • Monitorowanie systemu
    • Konfiguracja rejestru

    Rozwiązywanie problemów ze zdalnymi komputerami

    • Korzystanie z pulpitu zdalnego
    • Używanie pomocy zdalnej
    • Windows PowerShell

    Rozwiązywanie problemów z sieciami - problemy z łącznością

    • Określanie ustawień sieci
    • Rozwiązywanie problemów z siecią - łączność
    • Problemy z  usługą rozwiązywania nazw

    Problemy z Group Policy

    • Przegląd Group Policy
    • Likwidacja błędów konfiguracji klienta  i GPO

    Rozwiązywanie problemów ustawień użytkownika

    • Rozwiązywanie problemów z logowaniem
    • Rozwiązywanie problemów z ustawieniami użytkownika

    Rozwiązywanie problemów ze zdalną łącznością

    • Rozwiązywanie problemów z połączeniami VPN

    Rozwiązywanie problemów z DirectAccess

    Rozwiązywanie problemów z dostępem do zasobów w domenie

    • Rozwiązywanie problemów z uprawnieniami NTFS
    • Odzyskiwanie plików zaszyfrowanych przez EFS
    • Kwestie dostępu do drukarek

    Rozwiązywanie problemów z dostępem do zasobów które nie są w domenie

    • Konfiguracja i rozwiązywanie problemów rejestracji urządzenia
    • Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z folderami roboczymi
    • Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z Onedrive

    Rozwiązywanie problemów z aplikacjami

    • Rozwiązywanie problemów z instalacją aplikacji komputerowych
    • Rozwiązywanie problemów z aplikacjami stacjonarnymi
    • Zarządzanie systemem -  Windows StoreApps
    • Rozwiązywanie problemów z aplikacjami intranetowymi

    Utrzymanie systemu Windows 10

    • Aktywacja systemu Windows - rozwiązywanie problemów
    • Monitorowanie i rozwiązywanie problemów z wydajnością komputera
    • Aktualizacje systemu Windows

    Odzyskiwanie danych i systemu operacyjnego

    • Odzyskiwanie plików w systemie Windows 10
    • Odzyskiwanie systemu operacyjnego
  • Umiejętności

    Po ukończeniu tego kursu uczestnicy będą potrafili:

    • Rozwiązywać problemy z uruchamianiem usług systemowych na komputerze z systemem Windows 10.
    • Rozwiązać problemy, które odnoszą się do urządzeń, sprzętu i sterowników urządzeń.
    • Zająć się problemami ze zdalnym dostępem.
    • Rozwiązywać problemy, które odnoszą się do łączności sieciowej.
    • Rozwiązywać problemy z konfiguracją klienta i z zastosowaniem Group Policy Objects.
    • Rozwiązywać problemy związane z ustawieniami użytkownika.
    • Rozwiązywać problemy z połączeniami zdalnymi.
    • Rozwiązywać problemy związane z dostępem do zasobów na urządzeniach w domenie.
    • Rozwiązywać problemy związane z dostępem do zasobów na urządzeniach które nie są w domenie.
    • Rozwiązywać problemy, które odnoszą się do instalacji aplikacji i ich eksploatacji.
    • Zajmować się utrzymaniem urządzeń z systemem Windows 10.
    • Odzyskiwanie dane z urządzeń z systemem Windows 10.
  • Ścieżka rozwoju

    Udział w szkoleniu pozwala zapoznać się z systemem Windows 10 w stopniu umożliwiającym dalszą samodzielną pracę z systemem na poziomie zaawansowanym. Sugeruje się dalsze kształcenie w kierunku zarządzania systemami serwerowymi.

     

Poinformuj mnie o innym terminie tego szkolenia

Prosimy o tę zgodę z uwagi na przepisy dotyczące wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną oraz przepisy prawa telekomunikacyjnego, aby nasi przedstawiciele mogli skontaktować się z Tobą mailowo. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w tym przypadku przez spółki z grupy Comarch na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.
Na podstawie tej zgody Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez spółki z grupy Comarch w celu wysyłki newslettera. Możesz wycofać tę zgodę w dowolnym momencie. Pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych sprzed cofnięcia zgody. Prosimy o Twoją zgodę przede wszystkim z uwagi na przepisy o ochronie danych osobowych. Twoja zgoda jest równoznaczna z akceptacją marketingu bezpośredniego i otrzymywania na wskazany adres e-mail informacji handlowych zawartych w naszym newsletterze. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.

Podobne szkolenia