Programowanie w języku Kotlin – kurs podstawowy

    Czas trwania
    Godzina rozpoczęcia
    Stopień trudności

      Kotlin – kurs programowania od podstaw

      Opis szkolenia

      Język programowania Kotlin funkcjonalnie nie różni się znacząco od Javy w wersji 8. Podczas konferencji Google w roku 2017 oficjalnie ogłoszono wsparcie dla Kotlina przy tworzeniu aplikacji na Androida. Od tego czasu popularność tego języka programowania wzrasta.

      Jeśli chcesz tworzyć aplikacje mobilne Android, warto zacząć od podstaw. Szkolenie Programowanie w języku Kotlin – kurs podstawowy pozwoli poznać między innymi podstawowe funkcje czy wyrażenia lambda. Dalsza ścieżka kształcenia obejmuje szkolenia z zakresu tworzenia aplikacji mobilnych Android.

      Poznaj program szkolenia

      Co zyskasz dzięki szkoleniu ?

      Cele szkolenia

      Szkolenie ma na celu zaznajomienie słuchaczy z językiem Kotlin.

      Umiejętności

      Dzięki szkoleniu uczestnik będzie:

      • Pisać aplikacje z wykorzystaniem języka Kotlin
      • Stosować paradygmat programowania funkcyjnego do przetwarzania danych w języku Kotlin
      • Programować wielowątkowo z wykorzystaniem coroutines
      • Wykorzystywać kod napisany w Kotlinie w aplikacji Javowej
      Czy to szkolenie jest dla Ciebie ?

      Profil uczestników

      Szkolenie przeznaczone jest dla programistów, którzy posługują się biegle dowolnym językiem obiektowym. Szczególnie przydatne może się okazać programistom aplikacji mobilnych, back-end developerów, projektantom aplikacji mobilnych i webowych.

      Przygotowanie uczestników

      Od uczestników szkolenia wymaga się wiedzy z zakresu programowania obiektowego, języków obiektowych.

      Czas trwania

      Przed nami:

      • 3 dni, 24 godziny szkoleniowe
      Szczegółowy program szkolenia

      Szczegółowy program szkolenia

      Wprowadzenie do Kotlina

      • Podstawy składni: deklarowanie zmiennych, stałych, funkcji
      • String templates
      • Klasy i propercje, tworzenie własnych getterów i setterów
      • Enum, wyrażenia "when", "if"
      • Pętle "while", "for", "for" dla zakresów, iteracja po kolekcjach
      • Wyjątki w Kotlinie, "try" jako wyrażenie

      Funkcje w Kotlinie

      • Argumenty domyślne, z nazwą, varargs 

      Extension functions

      • Extension properties
      • Klasy, obiekty i interfejsy
      • Definiowanie klas i interfejsów
      • Modyfikatory open, final, abstract
      • Zakresy dostępności: public, internal, protected
      • Definiowanie ograniczonych hierarchii: sealed class
      • Konstruktory i bloki inicjalizacyjne
      • Data class
      • Delegacja implementacji
      • Companion object, singletony
      • Aliasy dla typów

      Programowanie funkcyjne w Kotlinie

      Wyrażenia lambda

      • Operacje na kolekcjach: "filter", "map", "all", "any", "count", "find"
      • Grupowanie danych w kolekcjach
      • "flatMap"
      • Sekwencje
      • Operacje na obiektach z "with", "apply", "let", "use"

      System typów w Kotlinie

      • Nullability, bezpieczne operacje na obiektach, które mogą być nullem
      • Typy podstawowe, Unit, Any, Nothing
      • Kolekcje modyfikowalne

      Operatory

      • Przeładowanie operatorów
      • Dekompozycja obiektu
      • Delegowane propercje

      Higher-order functions

      • Funkcje jako obiekty
      • Wykorzystanie inline do optymalizacji lambd
      • Kontrola przepływu danych w lambdach

      Generics

      Generyczne funkcje, propercje i klasy
      Wymazywanie i zatrzymywanie typu generycznego w runtime na przykładzie startowania Activity

      • Variance: czyli co znaczy "in" i "out" w typach generycznych

      Coroutines

      • CoroutineScope, CoroutineContext, Dispatcher, Job
      • Funkcje suspend
      • Zarządzanie coroutines: oczekiwanie na wykonanie, anulowanie, timeouty, zmiana wątku
      • Kompozycja zadań: wywołania równoległe, szeregowe, leniwe

      Dagger 2

      • Wprowadzenie do dependency injection
      • Component, Module oraz wstrzykiwanie zależności
      • Użycie Dagger Android do integracji Daggera z komponentami aplikacji androidowej

      Metoda realizacji

      Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następujących po sobie mini wykładów oraz ćwiczeń praktycznych.

      POBIERZ PROGRAM W PDF

      Ścieżka rozwoju
      • Programowanie aplikacji dla systemu Android
      • Programowanie aplikacji dla systemu Android – kurs średniozaawansowany
      • Android – najnowsze trendy w tworzeniu aplikacji mobilnych
      W ramach szkolenia zapewniamy
      • materiały szkoleniowe
      • certyfikat potwierdzający udział w kursie
      • pełna obsługa cateringowa ( dla szkoleń stacjonarnych)

      Podobne szkolenia