Projektowanie ergonomicznych interfejsów użytkownika (cz. 1)

  • Cele szkolenia

    Przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z projektowaniem interfejsów użytkownika, badaniem oraz poprawą ich użyteczności. Szkolenie umożliwi uczestnikom:

    • analizować informacje dotyczące planowanego systemu, jego użytkownikach i ich celach oraz zadaniach; 
    • tworzyć persony oraz definiować scenariusze użycia;
    • zrozumieć zagadnienia związane z projektowaniem ergonomicznych interfejsów;
    • zapoznać się z narzędziami oraz technikami ułatwiającymi projektowanie;
    • poznać proces projektowania zorientowanego na użytkownika (User Centered Design);
    • poznać zagadnienia związane z użytecznością oraz jej poprawą;
    • zapoznać się z zagadnieniami User Experience;
    • poznanie technik projektowania interfejsów (webowych, mobilnych, dotykowych)
    • projektowanie intuicyjnych oraz funkcjonalnych rozwiązań interaktywnych.
  • Profil słuchaczy

    Szkolenie przeznaczone jest dla programistów, architektów systemów, analityków biznesowych, grafików, specjalistów ds. marketingu, kierowników projektów oraz managerów.

  • Wymagania wstępne

    Szkolenie nie wymaga od uczestników posiadania specjalistycznej wiedzy dotyczącej projektowania interfejsów. Jest przeznaczone zarówno dla osób niezaznajomionych z tematyką jak również dla osób chcących poszerzyć zakres wiedzy z omawianej dziedziny.

  • Czas trwania

    3 dni po 8 godzin lekcyjnych (2 dni wykłady + 1 dzień warsztaty)

  • Metoda realizacji szkolenia

    Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następującej po sobie części teoretycznej w postaci wykładów (prezentacji) oraz części praktycznej w postaci ćwiczeń polegających na rozwiązywaniu problemów projektowych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania. Ćwiczenia skonstruowane są w sposób, który wspiera utrwalenie nabytej wiedzy. 

  • Wiedza teoretyczna i praktyczna

    1. Research (Badania) - analiza kontekstu użytkownika, jego wymagań oraz celów dotyczących systemu. Definiowanie profili użytkowników (person) oraz scenariuszy użycia (use cases).  Cele biznesowe. 

    2. Design (Projektowanie) - przegląd zagadnień związanych z projektowaniem interfejsów użytkownika. Architektura informacji. Modele interakcji. Projektowanie zorientowane na użytkownika. Wpływ grafiki oraz otoczenia na odbiór informacji. Przegląd narzędzi wspomagających projektowanie. Makiety, wireframy, prototypy - opis i sposoby użycia.

    3. Evaluation (Ewaluacja) - sposoby, techniki i narzędzia ułatwiające badania oraz zwiększanie użyteczności aplikacji internetowych. User Experience - definicja oraz korzyści. UX a zwinne metodyki (Agile). Rola oraz zadania projektantów, programistów oraz Project Managerów w procesie UCD.

    1. INTERFEJS UŻYTKOWNIKA

    1.1. Interfejs użytkownika - definicja. 

    1.2. Historia, rozwój oraz przyszłość interfejsów

    1.3. Interfejsy webowe, desktopowe, mobilne

    1.4. Dobry a zły interfejs - przykłady

    2. INTERAKCJA

    2.1. Sposoby interakcji

    2.2. Modele interakcji (model Request-Response vs. AJAX)

    3. ARCHITEKTURA INFORMACJI

    3.1. Projektowanie nazewnictwa

    3.2. Nawigacja

    3.3. Komunikaty błedów systemu

    4. ANALIZA WYMAGAŃ

    4.1. Persony

    4.2. Analiza wymagań użytkownika. Scenariusze użycia (use cases)

    4.3. Cele biznesowe a cele użytkownika

    5. PROJEKTOWANIA ERGONOMICZNYCH INTERFEJSÓW

    5.1. Projektowanie zorientowane na użytkownika (User Centered Design)

    5.2. Rola projektanta, programisty oraz Project Managera w procesie projektowania

    5.3. Narzędzia oraz techniki wspomagające projektowanie interfejsów

    5.4. Projektowanie defensywne

    6. UŻYTECZNOŚĆ

    6.1. Użyteczność vs. funkcjonalność

    6.2. Heurystyki Nielsena

    6.3. Błędy użyteczności na podstawie projektowania formularzy

    6.4. Techniki i narzędzia badania użyteczności

    7. USER EXPERIENCE

    7.1. Definicja oraz korzyści

    7.2. Grafika i jej wpływ na odbiór informacji

    7.3. Typografia. Ikonografia. Teoria kolorów. 

    7.4. Agile UX

    7.5. UX w życiu codziennym

    7.6. Budowanie przewagi biznesowej

  • Umiejętności

    Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie posiadał podstawową wiedzę na temat projektowania intuicyjnych interfejsów użytkownika, sposobów oraz narzędzi ułatwiających proces projektowania.

  • Ścieżka rozwoju

    Udział w szkoleniu pozwala zapoznać się z podstawowymi informacjami dotyczącymi interfejsów użytkownika, nie obejmuje jednak bardziej zaawansowanych zagadnień. W celu dalszego kształcenia umiejętności projektowania rekomendujemy udział w następującym szkoleniu:

    • Projektowanie ergonomicznych interfejsów użytkownika cz. 2 (urządzenia mobilne)

Poinformuj mnie o innym terminie tego szkolenia

Prosimy o tę zgodę z uwagi na przepisy dotyczące wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną oraz przepisy prawa telekomunikacyjnego, aby nasi przedstawiciele mogli skontaktować się z Tobą mailowo. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w tym przypadku przez spółki z grupy Comarch na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.
Na podstawie tej zgody Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez spółki z grupy Comarch w celu wysyłki newslettera. Możesz wycofać tę zgodę w dowolnym momencie. Pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych sprzed cofnięcia zgody. Prosimy o Twoją zgodę przede wszystkim z uwagi na przepisy o ochronie danych osobowych. Twoja zgoda jest równoznaczna z akceptacją marketingu bezpośredniego i otrzymywania na wskazany adres e-mail informacji handlowych zawartych w naszym newsletterze. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.

Najbliższe szkolenia

Podobne szkolenia

Skontaktuj się z naszym konsultantem

Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Ofertę naszych szkoleń dopasujemy do Państwa potrzeb, oczekiwań i możliwości. 

Zadzwoń lub napisz do nas jeśli napotkasz problem

31-864 Kraków

ul. Prof. Michała Życzkowskiego 33