Projektowanie ergonomicznych interfejsów użytkownika (cz. 2): urządzenia mobilne

  • Cele szkolenia

    Celem szkolenia jest rozszerzenie wiedzy nabytej podczas szkolenia “Projektowanie ergonomicznych interfejsów użytkownika cz.1”. Przedstawia zaawansowane zagadnienia związane z projektowaniem interfejsów, ze szczególnym naciskiem na urządzenia mobilne.

    Szkolenie pomoże poznać oraz zrozumieć:

    1. zaawansowane zagadnienia związane z projektowaniem interfejsów;

    2. różnice między projektowaniem interfejsów dedykowanych dla różnych urządzeń;

    3. strategie projektowania dla urządzeń mobilnych (m.in. Responsive Designing);

    4. narzędzia wspierające projektowanie;

    5. techniki pozwalające upraszczać interfejsy;

    6. wzorce projektowe oraz nowoczesne trendy w projektowaniu (Google Material Design)

  • Profil słuchaczy

    Szkolenie przeznaczone jest dla programistów, architektów systemów, analityków biznesowych, grafików, specjalistów ds. marketingu, kierowników projektów oraz managerów.

  • Wymagania wstępne

    Szkolenie wymaga od uczestników posiadania podstawowej wiedzy dotyczącej projektowania interfejsów. Sugerowane jest wcześniejsze ukończenie szkolenia “Projektowanie ergonomicznych interfejsów użytkownika cz. 1”.

  • Czas trwania

    Szkolenie trwa 3 dni (po 8 godzin lekcyjnych) i jest podzielone na części:

    1. teoretyczna (wykłady) ― omówienia teorii dotyczącej projektowania

    2. praktyczna (warsztaty) ― zajęcia z prowadzącym szkolenie mające na celu sprawdzenie praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy

     

  • Metoda realizacji szkolenia

    Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następującej po sobie części teoretycznej w postaci wykładów (prezentacji) oraz części praktycznej w postaci ćwiczeń polegających na rozwiązywaniu problemów projektowych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania. Ćwiczenia skonstruowane są w sposób, który wspiera utrwalenie nabytej wiedzy. 

  • Wiedza teoretyczna i praktyczna

    1. Research (Badania) - analiza kontekstu użytkownika, jego wymagań oraz celów dotyczących systemu. Cele biznesowe oraz budowa przewagi nad konkurencją. 

    2. Design (Projektowanie) - przegląd zagadnień związanych z projektowaniem interfejsów użytkownika z naciskiem na urządzenia mobilne. Wpływ grafiki oraz otoczenia na odbiór informacji. Trendy w projektowaniu. Teoria koloru. Wzorce projektowe.

    Wprowadzenie do szkolenia ― omówienie planu oraz etapów szkolenia

    Test wstępny, sprawdzający poziom wiedzy uczestników nabytej podczas szkolenia “Projektowanie ergonomicznych interfejsów użytkownika cz. 1” 

     PLATFORMY MOBILNE

    • przegląd oraz statystyki 
    • podstawowe różnice w obsłudze

    INTERFEJS UŻYTKOWNIKA

    • Mobile-UI vs PC-UI
    • ograniczenie w projektowaniu na urządzenia mobilne
    • dobry a zły interfejs ― przykłady

    INTERAKCJA

    • urządzenia mobilne ― sposoby interakcji
    • strefy komfortu ― jak projektować dla różnych rozdzielczości

    ARCHITEKTURA INFORMACJI

    • komunikaty błędów systemu
    • projektowanie defensywne
    • dużo danych, jeden interfejs ― sposoby projektowania
    • systemy nawigacji w aplikacjach mobilnych

    STRATEGIE PROJEKTOWANIA DLA MOBILE

    • aplikacje webowe a natywne ― porównanie
    • Responsive Design ―wady oraz zalety

    PROJEKTOWANIE INTEFEJSÓW UŻYTKOWNIKA DLA URZADZEŃ MOBILNYCH 

    • filozofia “Mobile first”
    • formularze dla urządzeń mobilnych
    • Responsive Design ― jak projektować? 

    UŻYTECZNOŚĆ

    • dobre praktyki w projektowaniu
    • heurystyki Nielsena ― przykłady mobilne

    MOBILE USER EXPERIENCE

    • definicja oraz korzyści
    • grafika i jej wpływ na odbiór informacji
    • typografia, ikonografia, teoria kolorów

    WZORCE PROJEKTOWE. OBECNE TRENDY W PROJEKTOWANIU

    • Google Material Design ― omówienie
    • wzorce projektowe ―przykłady
    • trendy w projektowaniu jako źródło inspiracji
  • Umiejętności

    Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie:

    1. znał zaawansowane zagadnienia związane z projektowanie interfejsu użytkownika;

    2. posiadał wiedzę odnośnie projektowania dedykowanego dla różnych urządzeń;

    3. znał strategie projektowania dla urządzeń mobilnych (m.in. Responsibe Design);

    4. znał narzędzia wspierające projektowanie;

    5. umiał korzystać z technik pozwalających upraszczać interfejsy;

    6. znał obecne wzroce projektowe oraz nowoczesny trendy w projektowaniu

     

  • Ścieżka szkoleniowa

    Zaleca się samokształcenie z zakresu tematycznego szkolenia.

Poinformuj mnie o innym terminie tego szkolenia

Prosimy o tę zgodę z uwagi na przepisy dotyczące wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną oraz przepisy prawa telekomunikacyjnego, aby nasi przedstawiciele mogli skontaktować się z Tobą mailowo. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w tym przypadku przez spółki z grupy Comarch na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.
Na podstawie tej zgody Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez spółki z grupy Comarch w celu wysyłki newslettera. Możesz wycofać tę zgodę w dowolnym momencie. Pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych sprzed cofnięcia zgody. Prosimy o Twoją zgodę przede wszystkim z uwagi na przepisy o ochronie danych osobowych. Twoja zgoda jest równoznaczna z akceptacją marketingu bezpośredniego i otrzymywania na wskazany adres e-mail informacji handlowych zawartych w naszym newsletterze. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.

Najbliższe szkolenia

Podobne szkolenia

Skontaktuj się z naszym konsultantem

Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Ofertę naszych szkoleń dopasujemy do Państwa potrzeb, oczekiwań i możliwości. 

Zadzwoń lub napisz do nas jeśli napotkasz problem

31-864 Kraków

ul. Prof. Michała Życzkowskiego 33