Programowanie w języku Java – kompendium wiedzy

Opis szkolenia

Intensywny 5-dniowy kurs programowania w języku JAVA.  Kurs oprócz podstaw języka obejmuje m.in. podstawy Java Reflection API, JDBC oraz elementy JEE.  Szkolenie pokrywa się z większością zagadnień objętych certyfikatem OCPJP. 

Poznaj program szkolenia

  1. Co zyskasz dzięki szkoleniu ?
  2. Cele szkolenia

    Intensywny 5-dniowy kurs programowania w języku JAVA.  Kurs oprócz podstaw języka obejmuje m.in. podstawy Java Reflection API, JDBC oraz elementy JEE.  Szkolenie pokrywa się z większością zagadnień objętych certyfikatem OCPJP. 

    Umiejętności

    Po szkoleniu uczestnik będzie potrafił

    • Podstawy języka JAVA
    • Programowanie webowych z wykorzystaniem frameworka Spring
    • Programowanie sieci TCp/IP
    • Programowanie aplikacji wielowątkowych 
  3. Czy to szkolenie jest dla Ciebie ?
  4. Profil uczestników

    Szkolenie skierowane jest do programistów chcących poznać język JAVA, pozwala na wsparcie przygotowań do certyfikacji OCPJP.

    Przygotowanie uczestników

    • Z uwagi na ilość realizowanych zagadnień oraz intensywność ich realizacji niezbędna jest umiejętność programowania w dowolnym języku. 
  5. Czas trwania
  6. Przed nami:

    • 5 dni, 40 godzin szkoleniowych
  7. Szczegółowy program szkolenia
  8. Szczegółowy program szkolenia

      Wprowadzenie

      • Platforma i język Java: najważniejsze pomysły i cechy charakterystyczne
      • Edycje Javy i rodzaje instalacji
      • Narzędzia Java SE: kompilator, debuger, interpreter, javadoc
      • Zasoby dostępne dla programisty: specyfikacja języka, dokumentacja API, tutoriale
      • Kompilacja i uruchamianie programów
      • Sposoby dystrybucji aplikacji Java SE

      Środowisko programisty Java

      • Intelij IDEA
      • Narzędzie kontroli wersji (Git, ewentualnie Subversion)
      • Budowanie aplikacji (Maven, opcjonalnie Gradle)

      Podstawy języka Java

      • Nazwy, obowiązujące konwencje
      • Literały liczbowe i tekstowe
      • Zmienne, deklaracja, inicjalizacja, przypisanie
      • Instrukcje sterujące: warunkowe (if, switch), pętle (while, for), przerwania i etykiety
      • Wyrażenia arytmetyczne i logiczny
      • Typy proste, konwersja i rzutowanie
      • Metody i parametry
      • Metoda main i parametry wiersza poleceń
      • Podstawowe sposoby komunikacji z otoczeniem i interakcji z użytkownikiem

      Programowanie obiektowe w Javie

      • Pojęcia obiektu i klasy
      • Definiowanie klas w Javie, pola i metody instancyjne
      • Konstruktory i bloki inicjalizacyjne
      • Pola i metody statyczne
      • Dziedziczenie i polimorfizm
      • Nadpisywanie metod (override)
      • Klasy abstrakcyjne, interfejsy, metody domyślne w interfejsach
      • Przeciążanie metod (overload)
      • Typy wyliczeniowe (enum)

      Podstawy projektowania obiektowego

      • Koncepcje związane z programowaniem obiektowym i ich znaczenie w Javie: Encapsulation, Coupling, Cohesion
      • Diagram klas UML
      • Zależności między klasami: agregacja, kompozycja, asocjacja, generalizacja (dziedziczenie)
      • Podstawowe wzorce projektowe (Singleton, Fabryka, Metoda Szablonowa)

      Java SE API – biblioteka standardowa Javy – wprowadzenie

      • Najważniejsze pakiety
      • Klasa Object, rola i sposoby nadpisywania wybranych metod
      • Klasy opakowujące (wrappers)
      • Klasa Math

      Wyjątki

      • Mechanika działania wyjątków, konstrukcja try-catch
      • Klauzula finally i jej wykorzystywanie
      • Podstawowe rodzaje wyjątków: Throwable, Exception, RuntimeException, Error; wyjątki wyłapywane i nie
      • Klauzula try-with-resources, automatyczne zamykanie zasobów
      • Przegląd wbudowanych wyjątków platformy Java
      • Tworzenie własnych typów wyjątków
      • Asercje

      Obsługa napisów w Javie

      • Klasa String i operacje na napisach
      • Klasy StringBuilder i StringBuffer
      • Podstawowa obsługa wyrażeń regularnych (Pattern, Matcher)
      • Przetwarzanie tekstu fragment po fragmencie (String.split, StringTokenizer, Scanner)
      • Formatowanie napisów, dat i liczb (klasa Formatter i podklasy)
      • Ustawienia regionalne (Locale)
      • Umiędzynarodowienie i lokalizacja aplikacji (ResourceBundle)

      Tablice, kolekcje i klasy generyczne

      • Tablice: deklaracja, utworzenie, tworzenie tablicy o podanej zawartości
      • Tablice wielowymiarowe
      • Klasa narzędziowa Arrays
      • Kolekcje platformy Java (JCF): rodzaje, główne interfejsy, cechy wspólne i różnice
      • Porównanie wydajności operacji na różnych kolekcjach
      • Porównywanie obiektów: metody equals i hashCode, interfejsy Comparable i Comparator
      • Klasa narzędziowa Collections
      • Kolekcje specjalnego zastosowania oraz opakowania kolekcji: tylko do odczytu, synchronizowane itp.
      • Kopiowanie obiektów, interfejs Cloneable
      • Typy generyczne, działanie na przykładzie kolekcji, tworzenie własnych klas i metod generycznych

      Wejście / wyjście

      • Strumienie: wejściowe i wyjściowe, binarne i tekstowe
      • Wybrane wyspecjalizowane klasy strumieni (w tym do obsługi plików i konsoli), opakowywanie strumieni
      • Obsługa kodowania znaków w Javie
      • Klasa Files i możliwości „NIO.2” (od Javy 7)
      • Serializacja: strumienie obiektowe, możliwość zmiany sposobu serializacji własnych klas

      Podstawowa obsługa baz danych

      • JDBC: wspólne klasy i interfejsy, sterowniki, otwieranie połączenia
      • Zapytania, zapytania sparametryzowane, obsługa wyników
      • Transakcje

      Programowanie wielowątkowe

      • Wątek: co to jest, sposoby tworzenia (Runnable i Thread)
      • Przeploty, priorytety, metody yield, join, sleep
      • Podstawowa synchronizacja: metody i bloki synchronized, metody wait i notify/notifyAll
      • Ryzyka programowania współbieżnego: wzajemne wykluczanie, zakleszczenie, zagłodzenie
      • Gotowe mechanizmy synchronizacji z pakietu java.util.concurrent
      • Pule wątków, mechanizm Fork/Join

      Podstawy programowania sieciowego

      • Podstawy protokołów IP / TCP / UDP
      • UDP w Javie (DatagramSocket, Datagram Packet)
      • TCP w Javie (Socket, ServerSocket)
      • Przesyłanie danych tekstowych, binarnych i obiektów
      • Możliwości współbieżnej obsługi wielu połączeń, select

      Programowanie funkcyjne w Javie

      • Klasy wewnętrzne i anonimowe
      • Lambda-wyrażenia i referencje do metod (od Javy 8)
      • Strumienie, zastosowanie dla kolekcji

      Wprowadzenie do technologii Spring

      • Spring Boot
      • Spring MVC
      • Spring Data

      Podstawy przetwarzania XML w Javie (DOM, SAX, StAX, JAXB, Transformer)

      Podstawy automatycznego testowania aplikacji

      • Rodzaje testów, testy jednostkowe
      • Biblioteka JUnit
      • Koncepcje TDD i BDD
      • Dodatkowe biblioteki: AssertJ oraz Mockito

      Przegląd zagadnień zaawansowanych

      • Debugowanie, logowanie
      • Obszary pamięci JVM, ustawianie rozmiaru podczas uruchomienia
      • Koniec życia obiektu (Garbage Collector, metoda finalize)
      • Monitorowanie zasobów wirtualnej maszyny
      • Ładowanie klas i Classloader
      • Podstawy refleksji
      • Integracja i zdalne wywoływanie procedur (RMI, web services)
      • Metody natywne (JNI)

      Metoda realizacji szkolenia

      Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następującej po sobie części teoretycznej w postaci mini wykładów oraz części praktycznej w postaci ćwiczeń komputerowych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania w środowisku pracy. Ćwiczenia skonstruowane są w sposób, który wspiera utrwalenie nabytej wiedzy, oraz przyszłe twórcze wykorzystanie jej w dalszym rozwoju umiejętności.

      POBIERZ PROGRAM W PDF

    • Ścieżka rozwoju
    • Udział w szkoleniu wspiera przygotowanie do certyfikacji OCPJP. 

    • W ramach szkolenia zapewniamy
    • W ramach szkolenia zapewniamy

      • materiały szkoleniowe
      • certyfikat potwierdzający udział w kursie
      • pełna obsługa cateringowa (dotyczy szkoleń stacjonarnych)
    Co zyskasz dzięki szkoleniu ?

    Cele szkolenia

    Intensywny 5-dniowy kurs programowania w języku JAVA.  Kurs oprócz podstaw języka obejmuje m.in. podstawy Java Reflection API, JDBC oraz elementy JEE.  Szkolenie pokrywa się z większością zagadnień objętych certyfikatem OCPJP. 

    Umiejętności

    Po szkoleniu uczestnik będzie potrafił

    • Podstawy języka JAVA
    • Programowanie webowych z wykorzystaniem frameworka Spring
    • Programowanie sieci TCp/IP
    • Programowanie aplikacji wielowątkowych 
    Czy to szkolenie jest dla Ciebie ?

    Profil uczestników

    Szkolenie skierowane jest do programistów chcących poznać język JAVA, pozwala na wsparcie przygotowań do certyfikacji OCPJP.

    Przygotowanie uczestników

    • Z uwagi na ilość realizowanych zagadnień oraz intensywność ich realizacji niezbędna jest umiejętność programowania w dowolnym języku. 
    Czas trwania

    Przed nami:

    • 5 dni, 40 godzin szkoleniowych
    Szczegółowy program szkolenia

    Szczegółowy program szkolenia

      Wprowadzenie

      • Platforma i język Java: najważniejsze pomysły i cechy charakterystyczne
      • Edycje Javy i rodzaje instalacji
      • Narzędzia Java SE: kompilator, debuger, interpreter, javadoc
      • Zasoby dostępne dla programisty: specyfikacja języka, dokumentacja API, tutoriale
      • Kompilacja i uruchamianie programów
      • Sposoby dystrybucji aplikacji Java SE

      Środowisko programisty Java

      • Intelij IDEA
      • Narzędzie kontroli wersji (Git, ewentualnie Subversion)
      • Budowanie aplikacji (Maven, opcjonalnie Gradle)

      Podstawy języka Java

      • Nazwy, obowiązujące konwencje
      • Literały liczbowe i tekstowe
      • Zmienne, deklaracja, inicjalizacja, przypisanie
      • Instrukcje sterujące: warunkowe (if, switch), pętle (while, for), przerwania i etykiety
      • Wyrażenia arytmetyczne i logiczny
      • Typy proste, konwersja i rzutowanie
      • Metody i parametry
      • Metoda main i parametry wiersza poleceń
      • Podstawowe sposoby komunikacji z otoczeniem i interakcji z użytkownikiem

      Programowanie obiektowe w Javie

      • Pojęcia obiektu i klasy
      • Definiowanie klas w Javie, pola i metody instancyjne
      • Konstruktory i bloki inicjalizacyjne
      • Pola i metody statyczne
      • Dziedziczenie i polimorfizm
      • Nadpisywanie metod (override)
      • Klasy abstrakcyjne, interfejsy, metody domyślne w interfejsach
      • Przeciążanie metod (overload)
      • Typy wyliczeniowe (enum)

      Podstawy projektowania obiektowego

      • Koncepcje związane z programowaniem obiektowym i ich znaczenie w Javie: Encapsulation, Coupling, Cohesion
      • Diagram klas UML
      • Zależności między klasami: agregacja, kompozycja, asocjacja, generalizacja (dziedziczenie)
      • Podstawowe wzorce projektowe (Singleton, Fabryka, Metoda Szablonowa)

      Java SE API – biblioteka standardowa Javy – wprowadzenie

      • Najważniejsze pakiety
      • Klasa Object, rola i sposoby nadpisywania wybranych metod
      • Klasy opakowujące (wrappers)
      • Klasa Math

      Wyjątki

      • Mechanika działania wyjątków, konstrukcja try-catch
      • Klauzula finally i jej wykorzystywanie
      • Podstawowe rodzaje wyjątków: Throwable, Exception, RuntimeException, Error; wyjątki wyłapywane i nie
      • Klauzula try-with-resources, automatyczne zamykanie zasobów
      • Przegląd wbudowanych wyjątków platformy Java
      • Tworzenie własnych typów wyjątków
      • Asercje

      Obsługa napisów w Javie

      • Klasa String i operacje na napisach
      • Klasy StringBuilder i StringBuffer
      • Podstawowa obsługa wyrażeń regularnych (Pattern, Matcher)
      • Przetwarzanie tekstu fragment po fragmencie (String.split, StringTokenizer, Scanner)
      • Formatowanie napisów, dat i liczb (klasa Formatter i podklasy)
      • Ustawienia regionalne (Locale)
      • Umiędzynarodowienie i lokalizacja aplikacji (ResourceBundle)

      Tablice, kolekcje i klasy generyczne

      • Tablice: deklaracja, utworzenie, tworzenie tablicy o podanej zawartości
      • Tablice wielowymiarowe
      • Klasa narzędziowa Arrays
      • Kolekcje platformy Java (JCF): rodzaje, główne interfejsy, cechy wspólne i różnice
      • Porównanie wydajności operacji na różnych kolekcjach
      • Porównywanie obiektów: metody equals i hashCode, interfejsy Comparable i Comparator
      • Klasa narzędziowa Collections
      • Kolekcje specjalnego zastosowania oraz opakowania kolekcji: tylko do odczytu, synchronizowane itp.
      • Kopiowanie obiektów, interfejs Cloneable
      • Typy generyczne, działanie na przykładzie kolekcji, tworzenie własnych klas i metod generycznych

      Wejście / wyjście

      • Strumienie: wejściowe i wyjściowe, binarne i tekstowe
      • Wybrane wyspecjalizowane klasy strumieni (w tym do obsługi plików i konsoli), opakowywanie strumieni
      • Obsługa kodowania znaków w Javie
      • Klasa Files i możliwości „NIO.2” (od Javy 7)
      • Serializacja: strumienie obiektowe, możliwość zmiany sposobu serializacji własnych klas

      Podstawowa obsługa baz danych

      • JDBC: wspólne klasy i interfejsy, sterowniki, otwieranie połączenia
      • Zapytania, zapytania sparametryzowane, obsługa wyników
      • Transakcje

      Programowanie wielowątkowe

      • Wątek: co to jest, sposoby tworzenia (Runnable i Thread)
      • Przeploty, priorytety, metody yield, join, sleep
      • Podstawowa synchronizacja: metody i bloki synchronized, metody wait i notify/notifyAll
      • Ryzyka programowania współbieżnego: wzajemne wykluczanie, zakleszczenie, zagłodzenie
      • Gotowe mechanizmy synchronizacji z pakietu java.util.concurrent
      • Pule wątków, mechanizm Fork/Join

      Podstawy programowania sieciowego

      • Podstawy protokołów IP / TCP / UDP
      • UDP w Javie (DatagramSocket, Datagram Packet)
      • TCP w Javie (Socket, ServerSocket)
      • Przesyłanie danych tekstowych, binarnych i obiektów
      • Możliwości współbieżnej obsługi wielu połączeń, select

      Programowanie funkcyjne w Javie

      • Klasy wewnętrzne i anonimowe
      • Lambda-wyrażenia i referencje do metod (od Javy 8)
      • Strumienie, zastosowanie dla kolekcji

      Wprowadzenie do technologii Spring

      • Spring Boot
      • Spring MVC
      • Spring Data

      Podstawy przetwarzania XML w Javie (DOM, SAX, StAX, JAXB, Transformer)

      Podstawy automatycznego testowania aplikacji

      • Rodzaje testów, testy jednostkowe
      • Biblioteka JUnit
      • Koncepcje TDD i BDD
      • Dodatkowe biblioteki: AssertJ oraz Mockito

      Przegląd zagadnień zaawansowanych

      • Debugowanie, logowanie
      • Obszary pamięci JVM, ustawianie rozmiaru podczas uruchomienia
      • Koniec życia obiektu (Garbage Collector, metoda finalize)
      • Monitorowanie zasobów wirtualnej maszyny
      • Ładowanie klas i Classloader
      • Podstawy refleksji
      • Integracja i zdalne wywoływanie procedur (RMI, web services)
      • Metody natywne (JNI)

      Metoda realizacji szkolenia

      Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następującej po sobie części teoretycznej w postaci mini wykładów oraz części praktycznej w postaci ćwiczeń komputerowych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania w środowisku pracy. Ćwiczenia skonstruowane są w sposób, który wspiera utrwalenie nabytej wiedzy, oraz przyszłe twórcze wykorzystanie jej w dalszym rozwoju umiejętności.

      POBIERZ PROGRAM W PDF

      Ścieżka rozwoju

      Udział w szkoleniu wspiera przygotowanie do certyfikacji OCPJP. 

      W ramach szkolenia zapewniamy

      W ramach szkolenia zapewniamy

      • materiały szkoleniowe
      • certyfikat potwierdzający udział w kursie
      • pełna obsługa cateringowa (dotyczy szkoleń stacjonarnych)

      Najbliższe szkolenia

      Podobne szkolenia

      Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

      31-864 Kraków

      ul. Prof. Michała Życzkowskiego 33