Wzorce projektowe - Praktyczne zastosowania wzorców projektowych z przykładami w języku Java


Opis szkolenia

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami tworzenia oprogramowania wysokiej jakości. Dowiedzą się oni jak tworzyć aplikacje, które nie tylko będą działać ale będą także łatwe do późniejszej modyfikacji i pielęgnacji.

Poznaj program szkolenia

  1. Co zyskasz dzięki szkoleniu ?
  2. Cele szkolenia

    Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami tworzenia oprogramowania wysokiej jakości. Dowiedzą się oni jak tworzyć aplikacje, które nie tylko będą działać ale będą także łatwe do późniejszej modyfikacji i pielęgnacji.

    Umiejętności

    Po szkoleniu uczestnik będzie potrafił

    • Tworzyć oprogramowanie obiektowe odporne na zmiany,
    • Używać wzorców projektowych, które ułatwiają tworzenie obiektów,
    • Budować aplikację w sposób zgodny z zaleceniami GoF,
    • Stosować kompozycję i delegację w sytuacjach w których pozwala to na stworzenie lepszego kodu,
    • Stosować dziedziczenie i identyfikować kiedy jest to najlepsze rozwiązanie,
    • Projektować aplikację zgodnie ze znanymi wzorcami, co ułatwi jej późniejszą pielęgnację.
    • Zastosować wzorce projektowe w swoim kodzie a także identyfikować ich zastosowanie w kodzie innych.
  3. Czy to szkolenie jest dla Ciebie ?
  4. Profil uczestników

    Szkolenie przeznaczone jest dla osób znających zasady programowania obiektowego (najlepiej język Java) chcących nauczyć się, jakich pułapek należy unikać podczas używania języków obiektowych i jak pisać kod w sposób czytelny i łatwy w pielęgnacji.

    Szkolenie dla programistów używających języków obiektowych (najlepiej języka Java, choć niekoniecznie) 

    Przygotowanie uczestników

    • Od uczestników szkolenia wymagana jest dobra znajomość zasad programowania obiektowego. Konieczna jest też znajomość podstawowej struktury aplikacji w języku Java.
  5. Czas trwania
  6. Przed nami:

    • 2 dni, 16 godzin szkoleniowych
  7. Szczegółowy program szkolenia
  8. Szczegółowy program szkolenia

    Wprowadzenie

    • Kryteria oceny aplikacji, po co wzorce projektowe
    • Podstawowe zasady SOLID
    • Open Close, 
    • Dependency Inversion, 
    • Interface Segregation, 
    • Single Responsibility, 
    • Liskov Substitution Principle

    Wzorce projektowe

    • Geneza wzorców, książka GoF, 
    • podział wzorców, rodzaje: creational- structural- behavioral

    Wzorce dotyczące tworzenia obiektów

    • Factory method, 
    • Factory – Simple, 
    • Abstract Factory, 
    • Singleton, 
    • Pula zasobów, 
    • Prototype, 
    • Telescopic construction pattern i setter, 
    • Dwa rodzaje builderów

    Wzorce strukturalne

    • Adapter, 
    • Decorator, 
    • Façade, 
    • Template Method, 
    • Proxy, 
    • Strategia, 
    • Bridge

    Zarządzanie kolekcjami

    • JCF – przykłady, 
    • Composite, 
    • Flyweight

    Komunikacja

    • Command, 
    • Observer, 
    • Mediator, 
    • Chain of Responsibility

    Wzorce behawioralne

    • State, 
    • Memento, 
    • Interpreter, 
    • Visitor

    Metoda realizacji szkolenia

    Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następującej po sobie części teoretycznej w postaci mini wykładów oraz części praktycznej w postaci ćwiczeń komputerowych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania w środowisku pracy. Ćwiczenia skonstruowane są w sposób, który wspiera utrwalenie nabytej wiedzy, oraz przyszłe twórcze wykorzystanie jej w dalszym rozwoju umiejętności.

    POBIERZ PROGRAM W PDF

  9. Ścieżka rozwoju
  10. W ramach szkolenia zapewniamy
  11. W ramach szkolenia zapewniamy

    • materiały szkoleniowe
    • certyfikat potwierdzający udział w kursie
    • pełna obsługa cateringowa (dotyczy szkoleń stacjonarnych)
Co zyskasz dzięki szkoleniu ?

Cele szkolenia

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami tworzenia oprogramowania wysokiej jakości. Dowiedzą się oni jak tworzyć aplikacje, które nie tylko będą działać ale będą także łatwe do późniejszej modyfikacji i pielęgnacji.

Umiejętności

Po szkoleniu uczestnik będzie potrafił

  • Tworzyć oprogramowanie obiektowe odporne na zmiany,
  • Używać wzorców projektowych, które ułatwiają tworzenie obiektów,
  • Budować aplikację w sposób zgodny z zaleceniami GoF,
  • Stosować kompozycję i delegację w sytuacjach w których pozwala to na stworzenie lepszego kodu,
  • Stosować dziedziczenie i identyfikować kiedy jest to najlepsze rozwiązanie,
  • Projektować aplikację zgodnie ze znanymi wzorcami, co ułatwi jej późniejszą pielęgnację.
  • Zastosować wzorce projektowe w swoim kodzie a także identyfikować ich zastosowanie w kodzie innych.
Czy to szkolenie jest dla Ciebie ?

Profil uczestników

Szkolenie przeznaczone jest dla osób znających zasady programowania obiektowego (najlepiej język Java) chcących nauczyć się, jakich pułapek należy unikać podczas używania języków obiektowych i jak pisać kod w sposób czytelny i łatwy w pielęgnacji.

Szkolenie dla programistów używających języków obiektowych (najlepiej języka Java, choć niekoniecznie) 

Przygotowanie uczestników

  • Od uczestników szkolenia wymagana jest dobra znajomość zasad programowania obiektowego. Konieczna jest też znajomość podstawowej struktury aplikacji w języku Java.
Czas trwania

Przed nami:

  • 2 dni, 16 godzin szkoleniowych
Szczegółowy program szkolenia

Szczegółowy program szkolenia

Wprowadzenie

  • Kryteria oceny aplikacji, po co wzorce projektowe
  • Podstawowe zasady SOLID
  • Open Close, 
  • Dependency Inversion, 
  • Interface Segregation, 
  • Single Responsibility, 
  • Liskov Substitution Principle

Wzorce projektowe

  • Geneza wzorców, książka GoF, 
  • podział wzorców, rodzaje: creational- structural- behavioral

Wzorce dotyczące tworzenia obiektów

  • Factory method, 
  • Factory – Simple, 
  • Abstract Factory, 
  • Singleton, 
  • Pula zasobów, 
  • Prototype, 
  • Telescopic construction pattern i setter, 
  • Dwa rodzaje builderów

Wzorce strukturalne

  • Adapter, 
  • Decorator, 
  • Façade, 
  • Template Method, 
  • Proxy, 
  • Strategia, 
  • Bridge

Zarządzanie kolekcjami

  • JCF – przykłady, 
  • Composite, 
  • Flyweight

Komunikacja

  • Command, 
  • Observer, 
  • Mediator, 
  • Chain of Responsibility

Wzorce behawioralne

  • State, 
  • Memento, 
  • Interpreter, 
  • Visitor

Metoda realizacji szkolenia

Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następującej po sobie części teoretycznej w postaci mini wykładów oraz części praktycznej w postaci ćwiczeń komputerowych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania w środowisku pracy. Ćwiczenia skonstruowane są w sposób, który wspiera utrwalenie nabytej wiedzy, oraz przyszłe twórcze wykorzystanie jej w dalszym rozwoju umiejętności.

POBIERZ PROGRAM W PDF

W ramach szkolenia zapewniamy

W ramach szkolenia zapewniamy

  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat potwierdzający udział w kursie
  • pełna obsługa cateringowa (dotyczy szkoleń stacjonarnych)

Najbliższe szkolenia

Podobne szkolenia

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

31-864 Kraków

ul. Prof. Michała Życzkowskiego 33