Co zyskasz dzięki szkoleniu ?
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami tworzenia oprogramowania wysokiej jakości. Dowiedzą się oni jak tworzyć aplikacje, które nie tylko będą działać ale będą także łatwe do późniejszej modyfikacji i pielęgnacji.
Umiejętności
Po szkoleniu uczestnik będzie potrafił
- Tworzyć oprogramowanie obiektowe odporne na zmiany,
- Używać wzorców projektowych, które ułatwiają tworzenie obiektów,
- Budować aplikację w sposób zgodny z zaleceniami GoF,
- Stosować kompozycję i delegację w sytuacjach w których pozwala to na stworzenie lepszego kodu,
- Stosować dziedziczenie i identyfikować kiedy jest to najlepsze rozwiązanie,
- Projektować aplikację zgodnie ze znanymi wzorcami, co ułatwi jej późniejszą pielęgnację.
- Zastosować wzorce projektowe w swoim kodzie a także identyfikować ich zastosowanie w kodzie innych.
Czy to szkolenie jest dla Ciebie ?
Profil uczestników
Szkolenie przeznaczone jest dla osób znających zasady programowania obiektowego (najlepiej język Java) chcących nauczyć się, jakich pułapek należy unikać podczas używania języków obiektowych i jak pisać kod w sposób czytelny i łatwy w pielęgnacji.
Szkolenie dla programistów używających języków obiektowych (najlepiej języka Java, choć niekoniecznie)
Przygotowanie uczestników
- Od uczestników szkolenia wymagana jest dobra znajomość zasad programowania obiektowego. Konieczna jest też znajomość podstawowej struktury aplikacji w języku Java.
Szczegółowy program szkolenia
Szczegółowy program szkolenia
Wprowadzenie
- Kryteria oceny aplikacji, po co wzorce projektowe
- Podstawowe zasady SOLID
- Open Close,
- Dependency Inversion,
- Interface Segregation,
- Single Responsibility,
- Liskov Substitution Principle
Wzorce projektowe
- Geneza wzorców, książka GoF,
- podział wzorców, rodzaje: creational- structural- behavioral
Wzorce dotyczące tworzenia obiektów
- Factory method,
- Factory – Simple,
- Abstract Factory,
- Singleton,
- Pula zasobów,
- Prototype,
- Telescopic construction pattern i setter,
- Dwa rodzaje builderów
Wzorce strukturalne
- Adapter,
- Decorator,
- Façade,
- Template Method,
- Proxy,
- Strategia,
- Bridge
Zarządzanie kolekcjami
- JCF – przykłady,
- Composite,
- Flyweight
Komunikacja
- Command,
- Observer,
- Mediator,
- Chain of Responsibility
Wzorce behawioralne
- State,
- Memento,
- Interpreter,
- Visitor
Metoda realizacji szkolenia
Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następującej po sobie części teoretycznej w postaci mini wykładów oraz części praktycznej w postaci ćwiczeń komputerowych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania w środowisku pracy. Ćwiczenia skonstruowane są w sposób, który wspiera utrwalenie nabytej wiedzy, oraz przyszłe twórcze wykorzystanie jej w dalszym rozwoju umiejętności.
POBIERZ PROGRAM W PDF
W ramach szkolenia zapewniamy
W ramach szkolenia zapewniamy
- materiały szkoleniowe
- certyfikat potwierdzający udział w kursie
- pełna obsługa cateringowa (dotyczy szkoleń stacjonarnych)