Trening Asertywności


Interaktywne i praktyczne warsztaty asertywności

Opis szkolenia

Szkolenie Trening Asertywności przeznaczone jest dla osób pragnących skutecznie realizować swoje społeczne uprawnienia, budując równocześnie dobre relacje ze swoimi współpracownikami, przełożonymi, podwładnymi i kontrahentami i klientami.

  • Cele treningu asertywności

    Warsztaty asertywności pozwolą ich uczestnikom:

    • poznać własne prawa – jako człowiek i pracownik
    • wzmocnić swoją postawę asertywną poprzez identyfikację własnych mocnych stron oraz słabości
    • nabyć wiedzę o zachowaniach asertywnych i nie-asertywnych
    • poznać i przećwiczyć stosowanie praktycznych technik asertywnych w relacjach z innymi 
    • wypracować skuteczne metody odmawiania i przećwiczyć ich wykorzystanie w praktyce 
  • Profil słuchaczy

    Szkolenie z asertywności przeznaczone jest dla osób pragnących skutecznie realizować swoje społeczne uprawnienia, budując równocześnie dobre relacje ze swoimi współpracownikami, przełożonymi, podwładnymi i kontrahentami i klientami.

  • Wymagania wstępne

    brak

  • Czas trwania

    1 dzień (8 godzin dydaktycznych)

  • Metoda realizacji szkolenia Trening Asertywności

    Interaktywne warsztaty wykorzystujące następujące techniki szkoleniowe: prezentacja trenera (wprowadzenie bądź podsumowanie merytoryczne wykonanych ćwiczeń), trening grupowy i indywidualny, odgrywanie ról, dyskusja moderowana, studium przypadku, gry i symulacje realnych sytuacji, praca w grupach.

  • Wiedza teoretyczna i praktyczna

    1. POSTAWA A ZACHOWANIE ASERTYWNE: 

    • Czym są i czym się od siebie różnią? Do czego ludzie mają prawo? Jak odkrywać własne mocne i słabe strony? Jak wykorzystać wzmacnianie pozytywnego obrazu siebie do rozwijania postawy asertywnej? Czy zawsze warto zachowywać się asertywnie?

    2. ZACHOWANIA NIEASERTYWNE: 

    • Na czym polega uległość, agresja i zachowanie bierno-agresywne? Czy takie działania mają w ogóle jakieś pozytywne strony?

    3. KOMUNIKACJA ASERTYWNA: 

    • Jak asertywnie wyrażać swoje zdanie? Jak asertywnie reagować na czyjeś pretensje? Czy można prosić asertywnie? Jak – za pomocą komunikatów typu „JA” – wyrażać swoje odczucia i konstruktywną krytykę?

    4. MÓWIENIE „NIE”: 

    • Skąd biorą się obawy przed odmawianiem? Jak skutecznie powiedzieć „nie”? Czy zawsze można odmówić?

    5. TECHNIKI ASERTYWNE: 

    • Czy lepsza „zdarta płyta” czy może „zasłona dymna”? Jakie inne techniki warto znać i stosować? 

     

  • Umiejętności

    Po ukończeniu kursu asertywności uczestnik/czka będzie potrafił/a:

    • skutecznie stawać w obronie swoich praw, nie naruszając praw innych ludzi
    • asertywnie wyrażać siebie – swoje zdanie, poglądy i opinie 
    • stosować w praktyce asertywne techniki wyrażania prośby, pochwały, krytyki i inne
    • skutecznie odmawiać bez agresji czy uległości

Poinformuj mnie o innym terminie tego szkolenia

Prosimy o tę zgodę z uwagi na przepisy dotyczące wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną oraz przepisy prawa telekomunikacyjnego, aby nasi przedstawiciele mogli skontaktować się z Tobą mailowo. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w tym przypadku przez spółki z grupy Comarch na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.
Na podstawie tej zgody Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez spółki z grupy Comarch w celu wysyłki newslettera. Możesz wycofać tę zgodę w dowolnym momencie. Pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych sprzed cofnięcia zgody. Prosimy o Twoją zgodę przede wszystkim z uwagi na przepisy o ochronie danych osobowych. Twoja zgoda jest równoznaczna z akceptacją marketingu bezpośredniego i otrzymywania na wskazany adres e-mail informacji handlowych zawartych w naszym newsletterze. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.

Podobne szkolenia