Szkolenie Komunikacja Interpersonalna

Interaktywne i Kompleksowe Warsztaty z Komunikacji

Komunikacja interpersonalna

  • Cele szkolenia z Komunikacji Interpersonalnej

    Warsztaty pozwolą ich uczestnikom:

    • uświadomić sobie praktyczne potrzeby komunikowania się w miejscu pracy 
    • poznać wszystkie składowe procesu komunikacji 
    • poznać, przećwiczyć i udoskonalić techniki konstruowania zrozumiałych przekazów oraz udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej
    • nabyć/rozwinąć umiejętność aktywnego słuchania, z efektywnym zadawaniem pytań włącznie 
    • nabyć/rozwinąć umiejętności skutecznego stosowania i odczytywania komunikatów pozawerbalnych 
    • poznać wpływ i przećwiczyć stosowanie języka pozytywów na budowanie relacji międzyludzkich 
    • skutecznie identyfikować i eliminować bariery w porozumiewaniu się z zespołem
    • lepiej wykorzystywać elementy komunikacji niewerbalnej w kontaktach międzyludzkich
  • Profil słuchaczy

    Szkolenie Komunikacja Interpersonalna przeznaczone jest dla osób kierujących zespołem pracowników, pragnących podnieść swoje kompetencje w zakresie efektywnego porozumiewania się ze swoimi podwładnymi.

  • Wymagania wstępne

    brak

  • Czas trwania

    2 dni (16 godzin dydaktycznych)

  • Metoda realizacji kursu z Komunikacji Interpersonalnej

    Interaktywne warsztaty wykorzystujące następujące techniki szkoleniowe: prezentacja trenera (wprowadzenie bądź podsumowanie merytoryczne wykonanych ćwiczeń), trening grupowy i indywidualny, odgrywanie ról, dyskusja moderowana, studium przypadku, gry i symulacje realnych sytuacji, praca w grupach.

  • Wiedza teoretyczna i praktyczna

    1.     POTRZEBY KOMUNIKACYJNE: Po co się komunikujemy? Do czego tak naprawdę potrzebna jest komunikacja w miejscu pracy?

    2. PROCES KOMUNIKACJI MIĘDZYLUDZKIEJ: Co wchodzi w skład tego procesu? 

    Czy jest to proces sprawiedliwy? Kto ponosi odpowiedzialność za efektywność komunikacji?

    3. ROLA NADAWCY: Jak konstruować przekaz, by dobrze „trafiał” do odbiorcy? Jak instruować, informować, krytykować i chwalić? 

    4. ROLA ODBIORCY: Co to znaczy „mieć oczy i uszy otwarte”? Czy to wystarczy, by zrozumieć rozmówcę? Jak porzucić rolę biernego odbiorcy przekazu na rzecz aktywnego słuchacza? Jak efektywnie pytać?

    5. KOMUNIKACJA RELACYJNA: Jaki wpływ ma sposób komunikowania się na nastawienie innych do nas? Jak wykorzystać język do budowania dobrych relacji w miejscu pracy? 

    6. KOMUNIKACJA POZAWERBALNA: Co „mówimy” nic nie mówiąc? Jak „wyłapywać” sygnały wysyłane przez rozmówcę?

    7. BARIERY KOMUNIKACYJNE: Co może utrudniać efektywne porozumiewanie się? Co możemy robić, aby skutecznie przezwyciężać te trudności?

    8. FORMY KOMUNIKOWANIA SIĘ: Czy powinienem zadzwonić, powiedzieć to „w cztery oczy” czy napisać maila? Który rodzaj komunikacji jest najbardziej efektywny i w jakich przypadkach? Jakimi prawami rządzi się każdy z nich

  • Umiejętności

    Po ukończeniu kursu Komunikacja Interpersonalna uczestnik/czka będzie potrafił/a:

    • wykorzystać zasady precyzji wypowiedzi do konstruowania jasnych komunikatów podczas przekazywania instrukcji / informacji,
    • skutecznie sprawdzać zrozumienie przekazu przez odbiorcę poprzez stosowanie parafrazy i zadawanie odpowiednich pytań,
    • stosować technikę udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej swoim współpracownikom,
    • wykorzystywać język pozytywów do budowania dobrych relacji z innymi,
    • trafnie odczytywać sygnały pozawerbalne i stosować je adekwatnie do sytuacji,
    • eliminować lub ograniczać przeszkody pojawiające się w procesie komunikacji z zespołem, 
    • wykorzystać zasady komunikacji mailowej i telefonicznej do sprawniejszego porozumiewania się tymi kanałami.
  • Ścieżka rozwoju

    Brak

Poinformuj mnie o innym terminie tego szkolenia

Prosimy o tę zgodę z uwagi na przepisy dotyczące wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną oraz przepisy prawa telekomunikacyjnego, aby nasi przedstawiciele mogli skontaktować się z Tobą mailowo. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w tym przypadku przez spółki z grupy Comarch na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.
Na podstawie tej zgody Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez spółki z grupy Comarch w celu wysyłki newslettera. Możesz wycofać tę zgodę w dowolnym momencie. Pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych sprzed cofnięcia zgody. Prosimy o Twoją zgodę przede wszystkim z uwagi na przepisy o ochronie danych osobowych. Twoja zgoda jest równoznaczna z akceptacją marketingu bezpośredniego i otrzymywania na wskazany adres e-mail informacji handlowych zawartych w naszym newsletterze. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.

Najbliższe szkolenia

Podobne szkolenia

Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji

Szkolenie przeznaczone jest dla osób pragnących udoskonalić i zracjonalizować swój proces rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji w miejscu pracy.

Profesjonalna obsługa klienta

Szkolenie przeznaczone jest dla osób obsługujących klientów (zarówno przez telefon, mailowo, czy bezpośrednio), które chcą rozwinąć swoje umiejętności komunikacyjne oraz zmierzać do jak największego profesjonalizmu w obsłudze.

Techniki skutecznej sprzedaży

Szkolenie przeznaczone jest dla osób zajmujących się sprzedażą, pracujących i komunikujących się z klientami wewnętrznymi i zewnętrznym.

Techniki negocjacji handlowych

Szkolenie przeznaczone jest dla osób przygotowujących i prowadzących negocjacje z klientami i kontrahentami, pragnących podnieść swoje kompetencje w tym zakresie.

Komunikacja interpersonalna

Szkolenie przeznaczone jest dla osób kierujących zespołem pracowników, pragnących podnieść swoje kompetencje w zakresie efektywnego porozumiewania się ze swoimi podwładnymi.

Zarządzanie zmianą

Szkolenie przeznaczone jest dla osób pragnących lepiej radzić sobie w sytuacji zmiany oraz pomagać innym w przejściu procesu zmiany.

Zarządzanie konfliktem w zespole

Szkolenie przeznaczone jest dla osób kierujących zespołem pracowników, pragnących podnieść swoje kompetencje w zakresie przeciwdziałania rozwojowi konfliktów w zespole oraz konstruktywnego rozwiązywania zaistniałych już sytuacji konfliktowych między pracownikami.

Zarządzanie czasem

Szkolenie przeznaczone jest dla osób pragnących efektywniej planować i organizować sobie czas w pracy.

Obrona przed manipulacjami

Szkolenie przeznaczone jest dla osób obcujących z współpracownikami, przełożonymi, podwładnymi i klientami w sytuacjach związanych z perswazją i wywieraniem wpływu. Jest pomocne dla osób szukających skutecznych sposobów obrony przed osobami, które próbują nimi manipulować.

Trening asertywności

Szkolenie przeznaczone jest dla osób pragnących skutecznie realizować swoje społeczne uprawnienia, budując równocześnie dobre relacje ze swoimi współpracownikami, przełożonymi, podwładnymi i kontrahentami i klientami.

Trening antystresowy

Szkolenie przeznaczone jest dla osób pragnących skutecznie zapobiegać wystąpieniu dystresu oraz radzić sobie z negatywnymi konsekwencjami stresu.

Mowa ciała, komunikacja niewerbalna i autoprezentacja

Kurs mowy ciała przeznaczony jest dla osób pragnących poprawić swoje relacje interpersonalne poprzez poznanie najważniejszych aspektów komunikacji niewerbalnej, nauczenie się ich świadomego wykorzystywania i odczytywania.

Design Thinking - szkolenie (tworzenie innowacji odpowiadających na rzeczywiste potrzeby)

Szkolenie przeznaczone jest dla osób definiujących rozwiązania biznesowe i/lub rozwijających istniejące produkty, dla właścicieli produktu, menedżerów produktu.

Design Thinking - warsztat (tworzenie innowacji odpowiadających na rzeczywiste potrzeby)

Celem warsztatu jest przeanalizowanie konkretnego produktu, nad którym uczestnicy pracują na co dzień oraz wygenerowanie innowacyjnych pomysłów na jego dalszy rozwój w kierunku zaspokajania rzeczywistych potrzeb użytkowników/klientów. Warsztat dedykowany jest interdyscyplinarnym zespołom stworzonym z osób, które pracują nad rozwojem konkretnego produktu. Przed warsztatem uczestnicy proszeni są o przeprowadzenie wywiadów z użytkownikami/klientami, których wyniki będę analizowane podczas zajęć. Podczas warsztatów uczestnicy będą pracować z wykorzystaniem metody Design Thinking i doświadczą jej zastosowania w praktyce. Uczestnicy dowiedzą się jak wyłuskać obiecujące pomysły i je zweryfikować dzięki prototypowaniu. Wynikiem warsztatu będzie rozwiązanie, które uczestnicy będą mogli rozwijać we własnym zakresie podczas dalszej pracy.

Efektywna praca – LEAN i inne metodyki usprawniające szarą codzienność

Jeśli chcesz mieć więcej czasu w pracy lub życiu, to szkolenie jest dla Ciebie. Jeżeli masz trudności z dostarczaniem produktów lub zadań na czas lub w określonym budżecie, to szkolenie jest zdecydowanie dla Ciebie.

Zrozumieć programist(k)ę – techniczna wiedza dla nietechnicznych osób

Jeśli ciekawi Cię na czym polega programowanie i za czym stoją slangowe programistyczne pojęcia, to to szkolenie jest dla Ciebie. Szkolenie będzie prowadzone od absolutnych podstaw. Języki programowania będą tłumaczone w analogii do języków naturalnych. Zdziwisz się jakie to proste i intuicyjne.

Autoprezentacja i wystąpienia publiczne

Szkolenie „Autoprezentacja, sztuka przekonywania, wywierania wpływu” przeznaczone jest dla firm, instytucji, organizacji, których działalność opiera się na kontakcie z klientem (petentem) lub celem jej jest docieranie do grup społecznych i biznesowych, w których zamierza poszukiwać poparcia i współpracy.

Dokumentacja wewnętrzna organizacji i prowadzenie zebrań

Profil słuchaczy: - osoby prowadzące firmowe zebrania, posiedzenia ciał kolegialnych (zespołów, komisji, zarządów, walnych zgromadzeń członków/akcjonariuszy) - osoby sprawujące pieczę nad dokumentacją wewnętrzną firmy (nie finansową) - osoby sporządzający dokumentację z zebrań i podejmowanych decyzji (sekretarze, protokolanci)

Język pisany w komunikacji

Szkolenie przydatne jest praktycznie wszystkim, ponieważ każdy z nas regularnie komunikuje się pisemnie w równych formach ze swoimi klientami, współpracownikami, kontrahentami a także w prywatnej korespondencji. Szczególnie szkolenie polecane jest osobom, w zakresie obowiązków których znajduje się: przygotowywanie ofert, opracowywanie tekstów reklamowych, promocyjnych, przygotowywanie opisów wydarzeń, zaproszeń na nie, osobom tworzącym artykuły branżowe.

Kompetencje trenera szkoleniowego

Szkolenie kierowane jest do osób pracujących na funkcji trenera szkoleniowego (wewnętrznego lub freelancera) lub przygotowującego się do tej roli. Także polecane pracownikom działów HR oraz osobom działającym lub planującym działać w obszarze rozwoju innych.

Mentoring – forma rozwoju pracowników

Szkolenie przygotowane zostało z myślą o osobach odnajdujących się w rozwoju innych: trenerów, coachów, konsultantów, którzy chcą poznać relatywnie nową w Polsce formę prowadzenia innych w procesie rozwoju i nabywania określonych kompetencji. Szczególnie polecane jest osobom czującym chęć dzielenia się swoją wiedzą, doświadczeniem z innymi i chcącym pracować w relacji „jeden na jeden”. Szkolenie polecane jest także osobom zarządzającym i właścicielom firm, którzy chcą zadbać o skuteczny transfer wiedzy w organizacji w oparciu o doświadczenie i kompetencje kluczowych pracowników firmy. Także istotne dla osób planujących sukcesję w organizacji/firmie.

Negocjacje - kurs podstawowy

Szkolenie skierowane jest do osób prowadzących negocjacje lub przygotowujących się to takich zadań.

Obsługa klienta i trudny klient

Ze względu na uniwersalizm tematu szkolenie polecane jest wszystkim pracownikom firmy/organizacji pozostającym we wzajemnej komunikacji wewnątrz-firmowej lub/i posiadających kontakt z klientem zewnętrznym, jak również właścicielom firm i osobom zarządzającym, pozostającym w relacjach codziennych ze swoimi pracownikami i klientami.

Siła zespołów – budowanie i współpraca

Szkolenie dedykowane jest osobom pracującym w zespołach nie koniecznie na dowolnym stanowisku i funkcji. Uczestnikiem szkolenia warto by były osoby pozostające w relacjach i zależnościach z innymi w ramach swojej pracy zawodowej, pracujące przy projektach, w grupach, także osoby podejmujące decyzje grupowe.

Zarządzanie zespołem i pracownikami

Szkolenie kierowane jest do osób zarządzających innymi lub przygotowujących się do tej roli (szefowie, liderzy zespołów, menedżerowie, dyrektorzy, kierownicy, osoby zarządzające grupami i projektami itp.). Szkolenie istotne będzie również dla osób, które niekoniecznie pełnią funkcje kierownicze, ale do zakresu ich kompetencji w pracy należy m.in.: motywowanie pozafinansowe, ocena pracowników, udzielanie informacji zwrotnej.

Skontaktuj się z naszym konsultantem

Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Ofertę naszych szkoleń dopasujemy do Państwa potrzeb, oczekiwań i możliwości. 

Zadzwoń lub napisz do nas jeśli napotkasz problem

31-864 Kraków

ul. Prof. Michała Życzkowskiego 33