Comarch Bootcamp - Microsoft Excel – kurs przekrojowy

od podstaw do eksperta
    Czas trwania
    Godzina rozpoczęcia
    Stopień trudności

      Comarch Bootcamp - Microsoft Excel – kurs przekrojowy od podstaw do eksperta

      Weź udział w intensywnym, 5-dniowym kursie - Bootcamp MS Excel!

      Bootcamp MS Excel - dlaczego warto?

      Bootcamp MS Excel to kompleksowe i intensywne szkolenie obejmujące wszystkie aspekty pracy z arkuszem kalkulacyjnym w przekroju od podstaw do poziomu zaawansowanego. Podczas 5 dni szkolenia nauczysz się budowy i efektywnego zarządzania arkuszami, wprowadzania i edycji danych, różnych sposobów zaznaczania komórek oraz technikach kopiowania i wklejania danych.

      Jako uczestnik Bootcampu Microsoft Excel będziesz sprawnie operował interfejsem i tworzył wyrażenia zagnieżdżone. Nauczysz się samodzielnego tworzenia formuł z odwołaniami, obsługi tabele, funkcji sortowania oraz filtrowania. Ponadto zapoznasz się z podstawami importu danych za pomocą Power Query, nauką o ochronie danych i bezpieczeństwie arkuszy. Szkolenie obejmuje również praktyczne aspekty pracy z wykresami oraz analizę danych za pomocą tabel przestawnych.

      Bootcamp Microsoft Excel to doskonała okazja do poszerzenia swoich umiejętności i efektywnego wykorzystania potencjału programu MS Excel! 

      Poznaj program szkolenia

      Co zyskasz dzięki szkoleniu ?

      Cele szkolenia

      To 5-dniowe szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do samodzielnej pracy z danymi w arkuszach kalkulacyjnych Excel. Program tego kursu został specjalnie przygotowany, aby zaznajomić kursantów z najważniejszymi narzędziami i funkcjami programu, z którymi codzienna praca staje się bardziej efektywna i skuteczna. 

      Dzięki szkoleniu uczestnicy zapoznają się ze strukturą i zasadami pracy w programie Excel, aby w jak największym stopniu wykorzystać jego potencjał w trakcie pracy z danymi. 

      Umiejętności

      Dzięki szkoleniu  uczestnik będzie:

      • Sprawnie poruszał się po interfejsie program
      • Z łatwością wykorzystywał dostępne narzędzia do pracy z arkuszem
      • Prawidłowo przygotowywał zestawienia, poprawnie używając opcji formatowania komórek
      • Samodzielnie tworzył różnego rodzaju formuły, korzystając w nich z dostępnych odwołań
      • Potrafił pracowac z obiektami typu tabela oraz z odwołaniami strukturalnymi
      • Poprawnie wykorzystywał dostępne funkcje arkuszowe z wielu kategorii
      • Pisał samodzielnie wyrażenia zagnieżdżone
      • Wykorzystywał w praktyce narzędzia sortowania oraz filtrowania danych
      • Potrafił skutecznie wykorzystywać narzędzia wspomagające prace z danymi m.in. formatowanie warunkowe, sprawdzanie poprawności danych
      • Poprawnie importował dane do arkusza za pomocą Power Query
      • Samodzielnie potrafił poprawnie zwizualizować dane za pomocą wykresów
      • Sprawnie korzystał z wszystkich dostępnych opcji jakie dają Tabele przestawne w celu skutecznej analizy danych
      Czy to szkolenie jest dla Ciebie ?

      Profil uczestników

      Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które chciałyby kompleksowo zapoznać się z typowymi i najczęściej wykorzystywanymi opcjami program Excel w celu samodzielnej pracy z danymi. 

      Kurs świetnie się nadaje dla osób, które dopiero rozpoczynają pracę,  jak również dla tych użytkowników, którzy chcieliby uporządkować swoją juz posiadaną wiedzę i zapoznać się z zaawansowanymi funkcjami programu.

      Czas trwania

      Przed nami:

      • 5 dni, 40 godzin szkoleniowych

      Szczegółowy program szkolenia

      Szczegółowy program szkolenia

      1.     Wstęp do pracy z arkuszem kalkulacyjnym Excel

      • Interfejs programu Excel
      • Budowa arkusza kalkulacyjnego
      • Wstawianie, usuwanie, przenoszenie, kopiowanie arkuszy
      • Nawigacja po arkuszu
      • Praca z kolumnami i wierszami arkusza

      2.     Wprowadzanie i edycja danych

      • Różne sposoby zaznaczania komórek
      • Wprowadzanie tekstów, liczb, dat
      • Edycja komórek
      • Tworzenie różnego rodzaju serii danych
      • Kopiowanie, przenoszenie i wklejanie danych

      3.     Formatowanie komórek

      • Formatowanie liczbowe (np. walutowe, daty, procentowe)
      • Dostosowywanie szerokości kolumn i wysokości wierszy
      • Formatowanie graficzne
      • Zmiana rodzaju i wielkości czcionki
      • Scalanie komórek
      • Obramowanie komórek

      4.     Praca z formułami i odwołaniami

      • Czym jest formuła
      • Rodzaje formuł
      • Tworzenie i edycja formuł
      • Odwołania względne, bezwzględne i mieszane
      • Odwołania między arkuszowe i skoroszytowe
      • Tworzenie nazw zdefiniowanych dla komórek i zakresów

      5.     Tworzenie i praca z tabelami

      • Konwertowanie listy danych na tabelę
      • Formatowanie tabeli
      • Obliczenia na danych
      • Omówienie odwołań strukturalnych w tabelach

      6.     Funkcje arkusza kalkulacyjnego

      • Funkcje logiczne m.in.: Jeżeli, Oraz, Lub, Jeżeli.Błąd
      • Funkcje matematyczne m.in.: Suma, Suma.Jeżeli, Suma.Warunków, Suma.Iloczynów, Zaokr
      • Funkcje statystyczne m.in.: Licz.Jeżeli, Średnia, Średnia.Warunków
      • Funkcje tekstowe m.in.: Fragment.Tekstu, Połącz.Tekst, Znajdź, Tekst
      • Funkcje daty i czasu m.in.: Dziś, Teraz, Data, Dni.Robocze, Dzień.Tyg
      • Funkcje wyszukiwania m.in.: Wyszukaj.Pionowo, Podaj.Pozycję, Indeks
      • Funkcje i formuły tablicowe
      • Zagnieżdżanie funkcji

      7.     Wyszukiwanie i porządkowanie danych

      • Sortowanie danych
      • Filtrowanie danych (autofiltr i filtr niestandardowy)
      • Filtr zaawansowany

      8.     Praca z danymi w arkuszu

      • Formatowanie warunkowe
      • Opcje wklejania specjalnego
      • Sumy częściowe
      • Sprawdzanie poprawności danych

      9.     Import danych – wstęp do Power Query

      • Przykłady importu danych z różnych źródeł (txt, csv, sieć web)
      • Konsolidacja danych
      • Podstawowe przekształcenia

      10.  Bezpieczeństwo i ochrona danych

      • Ochrona arkuszy oraz jej modyfikacje
      • Ochrona skoroszytu
      • Szyfrowanie dokumentu za pomocą hasła

      11.  Praca z wykresami

      • Wybór wykresu
      • Określanie źródła danych
      • Zmiana typu i układu wykresu
      • Omówienie elementów wykresu oraz edycji
      • Formatowanie wykresu
      • Tworzenie szablonów

      12.  Analiza danych za pomocą tabel przestawnych

      • Pojęcie tabeli przestawnej
      • Tworzenie tabel przestawnych
      • Modyfikacje tabel przestawnych
      • Obliczenia na tabeli przestawnej
      • Grupowanie danych w tabeli
      • Pola i elementy obliczeniowe
      • Wykresy przestawne
      • Filtrowanie danych tabeli za pomocą fragmentatorów i osi czasu
      • Użycie funkcji weź dane z tabeli
      • Tworzenie wykresów przestawnych

      POBIERZ PROGRAM W PDF

      W ramach szkolenia zapewniamy
      • materiały szkoleniowe
      • certyfikat potwierdzający udział w kursie
      • pełna obsługa cateringowa (dla szkoleń stacjonarnych)
      Ścieżka rozwoju po szkoleniu

      Chcesz rozwijać się w MS Excel? Sprawdź możliwości!

      Stacjonarnie i online

      Zmotywuj się do działania i postawienia pierwszych (albo kolejnych) kroków, by zaprzyjaźnić się z arkuszem kalkulacyjnym MS Excel. Wybierz formę i termin szkolenia!

      Wygodny e-learning

      Bogaty wybór tematów, wygodna forma e-szkoleń, materiały dostępne przez 365 dni na dedykowanej platformie.Tak właśnie wyglądają szkolenia e-learningowe!

      Bootcamp VBA

      Zautomatyzuj przetwarzanie danych, identyfikuj błędy, twórz formularze i analizuj dane za pomocą tabel przestawnych. Podnieś swoją efektywność dzięki VBA!

      Oferta szkoleń z aplikacji MS Office
      Poznaj pełną ofertę naszych szkoleń z poszczególnych aplikacji MS Office.
      Webinary MS Excel
      Sprawdź bezpłatne nagrania webinarów dotyczących MS Excel i dodatków Power Pivot i Power Query!