Adobe Illustrator – kurs podstawowy i średniozaawansowany

    Czas trwania
    Godzina rozpoczęcia
    Stopień trudności

      Adobe Illustrator – kurs podstawowy i średniozaawansowany


      Szkolenie w opcji zdalnej i stacjonarnej

      O szkoleniu

      Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wystarczającej wiedzy do pracy i posługiwania się programem Adobe Illustrator.

      Poznaj program szkolenia

      Co zyskasz dzięki szkoleniu ?

      Cele szkolenia

      Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wystarczającej wiedzy do pracy i posługiwania się programem Adobe Illustrator. 

      Umiejętności

      Dzięki szkoleniu  uczestnik będzie:

      • stosował podstawowe i średniozaawansowane metody tworzenia i modyfikowania grafiki wektorowej na potrzeby reklam stron www oraz prezentacji typu Power Point
      • wykorzystywał grafikę wektorową w plikach pdf i wykorzystania użytkowego i komercyjnego
      • sporządzał wg zasad grafikę przeznaczoną do prezentacji na ekranach monitorów, profesjonalnych wydruków i publikacji i stron www
      • szybko tworzył grafiki i optymalizował je do wykorzystania w różnych mediach. 
      Czy to szkolenie jest dla Ciebie ?

      Profil uczestników

      Kurs przeznaczony dla wszystkich zainteresowanych poznaniem programu Adobe Illustrator na poziomie podstawowym/średniozaawansowanym w tym dla:

      • designerów
      • tworców grafiki reklamowej, publikacji DTP i publikacji cyfrowych
      • plastyków
      • twórców grafiki komercyjnej wektorowej
      • designerów reklamowych
      • pracowników poligrafii

      Przygotowanie uczestników

      Od uczestników szkolenia wymagana jest podstawowa znajomość obsługi systemu Windows.

      Czas trwania

      Przed nami:

      • 3 dni, 8 godzin szkoleniowych
      Szczegółowy program szkolenia

      Szczegółowy program szkolenia

      Interface programu i praca z dokumentem

      Interface programu - palety i ergonomiczny układ pracy

      Jak szybko i skutecznie tworzyć nowe dokumenty

      • obszary robocze - jak je tworzyć i skutecznie wykorzystać
      • krótkie porównanie technik pracy pomiędzy Corelem a Illustratorem
      • palety narzędzi i ich organizacja
      • dpi i ppi a wektorowa grafika skalowalna
      • różnice miedzy grafika bitmapową a wektorową

      Tworzenie ścieżek kształtów i grafik użytkowych

      Uczymy się szybko i skutecznie rysować grafiki reklamowe

      Różne sposoby rysowania krzywych Beziera

      • edycja krzywych - punkty kontrolne
      • wypełnienia, kształtów - linie i kolor
      • zmiany trybu kolorów
      • desenie - predefiniowanie i tworzenie własnych
      • wielokrotne rysowanie linii (nakładanie na ścieżki i grupy ścieżek)
      • tworzenie bibliotek kolorów/gradientów/deseni
      • grupowanie obiektów
      • praca z grupą oraz tryb izolacji

      • Ścieżki proste i złożone

      • wybieranie obiektów, punktów i grup obiektów
      • transformacja i wyrównywanie
      • tworzenie i edycja ścieżek złożonych
      • zmiany położenia obiektów w grupie
      • zasady wycinania ścieżek
      • tworzenie rysunków - szybkie modyfikowanie
      • tworzenie grafiki użytkowej i reklamowej
      • tworzenie grafiki na potrzeby www i video

      Praca z wykorzystaniem warstw, apperance - modyfikacje grafiki

      • paleta warstw - organizacja w grupach, wyświetlanie, zaznaczanie, blokowanie
      • organizacja obiektów w warstwach - przenoszenie, tworzenie nowych warstw
      • paleta appererance - dziedziczenie wyglądu w warstwach
      • palety kolorów, definiowanie własnych zestawów
      • przezroczystość
      • łączenie i spłaszczanie

      Praca z tekstem

      • organizacja pracy - kontenery, przywiązanie do podstawowego obiektu - ścieżki
      • tekst na ścieżce - tworzenie i zarządzanie tekstem
      • tekst w ścieżce zamkniętej
      • tekst swobodny, tekst w obszarze (edycja, powiększanie, obracanie kontenera)
      • czcionki - wybór, kerning i tracking
      • paleta formatowania paragrafu
      • wątki - przenoszenie tekstu do nowego obiektu
      • zmiana tekstu w grupę lub krzywe

      Szybkie metody tworzenia Grafiki

      Ustawianie gładkości w rysunkach - krzywe - opcje narzędzia

      Dobre metody łączenia kształtów

      Tworzenie rysunków na potrzeby DTP

      • łączenie wielu ścieżek - czyli szybie ryunki perfekcyjnych kształtów

      Tworzenie kształtów symetrycznych

      Gradienty i wykorzystanie w nowoczesnym designie

      • wypełnianie obiektu gradientem

      Gradient w obrysie - jak to się robi

      Piórko i narzędzia punktowe

      • tworzenie krzywych z linii prostych przy pomocy linii Beziera
      • dodawanie punktów do linii
      • zmiana typu węzła (smooth - sharp)
      • łączenie ścieżek i odległych punktów
      • rysowanie i edycja przy pomocy ołówka
      • narzędzie wygładzania i usuwania
      • kaligrafia - wybór pędzla z palety pędzli

      Modyfikacje i przycinanie obiektów

      • przycinanie obiektów

      Blendy i koperty

      • zniekształcanie obiektów
      • maskowanie tekstu
      • morfing obiektów - Narzędzie Blend

      Przekształcenia morficzne

      • tworzenie własnej siatki zniekształceń
      • siatka zniekształcania gradientu

      Przyśpieszanie pracy dzięki wykorzystaniu symboli w rysunkach

      • biblioteki symboli dostępne w Adobe Illustratorze
      • tworzenie i edycja symboli oraz jego instancji
      • zamiana wszystkich instancji symbolu użytych w dokumencie
      • wystąpienia i instancje obiektów
      • narzędzie symbol sprayer

      Praca z szablonami i wzorcami

      Filtry i efekty przydatne w tworzeniu grafiki reklamowej

      • nakładanie efektów na obiekty i warstwy
      • obiekty dynamiczne
      • efekty rastrowe

      Jak przerobić zdjęcie w grafikę wektorową i na odwrót

      Skuteczne metody zapisu plików - grafiki do Internetu, Power Pointa i publikacji

      • formaty zapisu grafiki reklamowej
      • metody tworzenia grafiki na potrzeby prezentacji Power Pointa

      Zapisywanie prac wektorowych

      Tworzenie i zapisywanie reklam do publikacji

      Podpowiedzi Sztuczki i Triki


      Metoda realizacji szkolenia

      Kurs zaplanowany jest, jako warsztat praktyczny, w czasie którego każda nowa partia materiału poprzedzona jest wstępem teoretycznym.

      POBIERZ PROGRAM W PDF

      Ścieżka rozwoju

      Zapraszamy na pozostałe szkolenia:

      Oraz pozostałe szkolenia dotyczące grafiki i projektowania https://www.comarch.pl/szkolenia/grafika-i-projektowanie/

       

      W ramach szkolenia zapewniamy
      • materiały szkoleniowe
      • certyfikat potwierdzający udział w kursie
      • pełna obsługa cateringowa (dla szkoleń stacjonarnych)

      Podobne szkolenia