Adobe Illustrator – kurs podstawowy i średniozaawansowany

    Czas trwania
    Godzina rozpoczęcia
    Stopień trudności

      Adobe Illustrator – kurs podstawowy i średniozaawansowany


      Szkolenie w opcji zdalnej i stacjonarnej

      O szkoleniu

      Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wystarczającej wiedzy do pracy i posługiwania się programem Adobe Illustrator.

      Poznaj program szkolenia

      1. Co zyskasz dzięki szkoleniu ?
      2. Cele szkolenia

        Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wystarczającej wiedzy do pracy i posługiwania się programem Adobe Illustrator. 

        Umiejętności

        Dzięki szkoleniu  uczestnik będzie:

        • stosował podstawowe i średniozaawansowane metody tworzenia i modyfikowania grafiki wektorowej na potrzeby reklam stron www oraz prezentacji typu Power Point
        • wykorzystywał grafikę wektorową w plikach pdf i wykorzystania użytkowego i komercyjnego
        • sporządzał wg zasad grafikę przeznaczoną do prezentacji na ekranach monitorów, profesjonalnych wydruków i publikacji i stron www
        • szybko tworzył grafiki i optymalizował je do wykorzystania w różnych mediach. 
      3. Czy to szkolenie jest dla Ciebie ?
      4. Profil uczestników

        Kurs przeznaczony dla wszystkich zainteresowanych poznaniem programu Adobe Illustrator na poziomie podstawowym/średniozaawansowanym w tym dla:

        • designerów
        • tworców grafiki reklamowej, publikacji DTP i publikacji cyfrowych
        • plastyków
        • twórców grafiki komercyjnej wektorowej
        • designerów reklamowych
        • pracowników poligrafii

        Przygotowanie uczestników

        Od uczestników szkolenia wymagana jest podstawowa znajomość obsługi systemu Windows.

      5. Czas trwania
      6. Przed nami:

        • 3 dni, 8 godzin szkoleniowych
      7. Szczegółowy program szkolenia
      8. Szczegółowy program szkolenia

        Interface programu i praca z dokumentem

        Interface programu - palety i ergonomiczny układ pracy

        Jak szybko i skutecznie tworzyć nowe dokumenty

        • obszary robocze - jak je tworzyć i skutecznie wykorzystać
        • krótkie porównanie technik pracy pomiędzy Corelem a Illustratorem
        • palety narzędzi i ich organizacja
        • dpi i ppi a wektorowa grafika skalowalna
        • różnice miedzy grafika bitmapową a wektorową

        Tworzenie ścieżek kształtów i grafik użytkowych

        Uczymy się szybko i skutecznie rysować grafiki reklamowe

        Różne sposoby rysowania krzywych Beziera

        • edycja krzywych - punkty kontrolne
        • wypełnienia, kształtów - linie i kolor
        • zmiany trybu kolorów
        • desenie - predefiniowanie i tworzenie własnych
        • wielokrotne rysowanie linii (nakładanie na ścieżki i grupy ścieżek)
        • tworzenie bibliotek kolorów/gradientów/deseni
        • grupowanie obiektów
        • praca z grupą oraz tryb izolacji

        • Ścieżki proste i złożone

        • wybieranie obiektów, punktów i grup obiektów
        • transformacja i wyrównywanie
        • tworzenie i edycja ścieżek złożonych
        • zmiany położenia obiektów w grupie
        • zasady wycinania ścieżek
        • tworzenie rysunków - szybkie modyfikowanie
        • tworzenie grafiki użytkowej i reklamowej
        • tworzenie grafiki na potrzeby www i video

        Praca z wykorzystaniem warstw, apperance - modyfikacje grafiki

        • paleta warstw - organizacja w grupach, wyświetlanie, zaznaczanie, blokowanie
        • organizacja obiektów w warstwach - przenoszenie, tworzenie nowych warstw
        • paleta appererance - dziedziczenie wyglądu w warstwach
        • palety kolorów, definiowanie własnych zestawów
        • przezroczystość
        • łączenie i spłaszczanie

        Praca z tekstem

        • organizacja pracy - kontenery, przywiązanie do podstawowego obiektu - ścieżki
        • tekst na ścieżce - tworzenie i zarządzanie tekstem
        • tekst w ścieżce zamkniętej
        • tekst swobodny, tekst w obszarze (edycja, powiększanie, obracanie kontenera)
        • czcionki - wybór, kerning i tracking
        • paleta formatowania paragrafu
        • wątki - przenoszenie tekstu do nowego obiektu
        • zmiana tekstu w grupę lub krzywe

        Szybkie metody tworzenia Grafiki

        Ustawianie gładkości w rysunkach - krzywe - opcje narzędzia

        Dobre metody łączenia kształtów

        Tworzenie rysunków na potrzeby DTP

        • łączenie wielu ścieżek - czyli szybie ryunki perfekcyjnych kształtów

        Tworzenie kształtów symetrycznych

        Gradienty i wykorzystanie w nowoczesnym designie

        • wypełnianie obiektu gradientem

        Gradient w obrysie - jak to się robi

        Piórko i narzędzia punktowe

        • tworzenie krzywych z linii prostych przy pomocy linii Beziera
        • dodawanie punktów do linii
        • zmiana typu węzła (smooth - sharp)
        • łączenie ścieżek i odległych punktów
        • rysowanie i edycja przy pomocy ołówka
        • narzędzie wygładzania i usuwania
        • kaligrafia - wybór pędzla z palety pędzli

        Modyfikacje i przycinanie obiektów

        • przycinanie obiektów

        Blendy i koperty

        • zniekształcanie obiektów
        • maskowanie tekstu
        • morfing obiektów - Narzędzie Blend

        Przekształcenia morficzne

        • tworzenie własnej siatki zniekształceń
        • siatka zniekształcania gradientu

        Przyśpieszanie pracy dzięki wykorzystaniu symboli w rysunkach

        • biblioteki symboli dostępne w Adobe Illustratorze
        • tworzenie i edycja symboli oraz jego instancji
        • zamiana wszystkich instancji symbolu użytych w dokumencie
        • wystąpienia i instancje obiektów
        • narzędzie symbol sprayer

        Praca z szablonami i wzorcami

        Filtry i efekty przydatne w tworzeniu grafiki reklamowej

        • nakładanie efektów na obiekty i warstwy
        • obiekty dynamiczne
        • efekty rastrowe

        Jak przerobić zdjęcie w grafikę wektorową i na odwrót

        Skuteczne metody zapisu plików - grafiki do Internetu, Power Pointa i publikacji

        • formaty zapisu grafiki reklamowej
        • metody tworzenia grafiki na potrzeby prezentacji Power Pointa

        Zapisywanie prac wektorowych

        Tworzenie i zapisywanie reklam do publikacji

        Podpowiedzi Sztuczki i Triki


        Metoda realizacji szkolenia

        Kurs zaplanowany jest, jako warsztat praktyczny, w czasie którego każda nowa partia materiału poprzedzona jest wstępem teoretycznym.

        POBIERZ PROGRAM W PDF

      9. Ścieżka rozwoju
      10. Zapraszamy na pozostałe szkolenia:

        Oraz pozostałe szkolenia dotyczące grafiki i projektowania https://www.comarch.pl/szkolenia/grafika-i-projektowanie/

         

      11. W ramach szkolenia zapewniamy
        • materiały szkoleniowe
        • certyfikat potwierdzający udział w kursie
        • pełna obsługa cateringowa (dla szkoleń stacjonarnych)
      Co zyskasz dzięki szkoleniu ?

      Cele szkolenia

      Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wystarczającej wiedzy do pracy i posługiwania się programem Adobe Illustrator. 

      Umiejętności

      Dzięki szkoleniu  uczestnik będzie:

      • stosował podstawowe i średniozaawansowane metody tworzenia i modyfikowania grafiki wektorowej na potrzeby reklam stron www oraz prezentacji typu Power Point
      • wykorzystywał grafikę wektorową w plikach pdf i wykorzystania użytkowego i komercyjnego
      • sporządzał wg zasad grafikę przeznaczoną do prezentacji na ekranach monitorów, profesjonalnych wydruków i publikacji i stron www
      • szybko tworzył grafiki i optymalizował je do wykorzystania w różnych mediach. 
      Czy to szkolenie jest dla Ciebie ?

      Profil uczestników

      Kurs przeznaczony dla wszystkich zainteresowanych poznaniem programu Adobe Illustrator na poziomie podstawowym/średniozaawansowanym w tym dla:

      • designerów
      • tworców grafiki reklamowej, publikacji DTP i publikacji cyfrowych
      • plastyków
      • twórców grafiki komercyjnej wektorowej
      • designerów reklamowych
      • pracowników poligrafii

      Przygotowanie uczestników

      Od uczestników szkolenia wymagana jest podstawowa znajomość obsługi systemu Windows.

      Czas trwania

      Przed nami:

      • 3 dni, 8 godzin szkoleniowych
      Szczegółowy program szkolenia

      Szczegółowy program szkolenia

      Interface programu i praca z dokumentem

      Interface programu - palety i ergonomiczny układ pracy

      Jak szybko i skutecznie tworzyć nowe dokumenty

      • obszary robocze - jak je tworzyć i skutecznie wykorzystać
      • krótkie porównanie technik pracy pomiędzy Corelem a Illustratorem
      • palety narzędzi i ich organizacja
      • dpi i ppi a wektorowa grafika skalowalna
      • różnice miedzy grafika bitmapową a wektorową

      Tworzenie ścieżek kształtów i grafik użytkowych

      Uczymy się szybko i skutecznie rysować grafiki reklamowe

      Różne sposoby rysowania krzywych Beziera

      • edycja krzywych - punkty kontrolne
      • wypełnienia, kształtów - linie i kolor
      • zmiany trybu kolorów
      • desenie - predefiniowanie i tworzenie własnych
      • wielokrotne rysowanie linii (nakładanie na ścieżki i grupy ścieżek)
      • tworzenie bibliotek kolorów/gradientów/deseni
      • grupowanie obiektów
      • praca z grupą oraz tryb izolacji

      • Ścieżki proste i złożone

      • wybieranie obiektów, punktów i grup obiektów
      • transformacja i wyrównywanie
      • tworzenie i edycja ścieżek złożonych
      • zmiany położenia obiektów w grupie
      • zasady wycinania ścieżek
      • tworzenie rysunków - szybkie modyfikowanie
      • tworzenie grafiki użytkowej i reklamowej
      • tworzenie grafiki na potrzeby www i video

      Praca z wykorzystaniem warstw, apperance - modyfikacje grafiki

      • paleta warstw - organizacja w grupach, wyświetlanie, zaznaczanie, blokowanie
      • organizacja obiektów w warstwach - przenoszenie, tworzenie nowych warstw
      • paleta appererance - dziedziczenie wyglądu w warstwach
      • palety kolorów, definiowanie własnych zestawów
      • przezroczystość
      • łączenie i spłaszczanie

      Praca z tekstem

      • organizacja pracy - kontenery, przywiązanie do podstawowego obiektu - ścieżki
      • tekst na ścieżce - tworzenie i zarządzanie tekstem
      • tekst w ścieżce zamkniętej
      • tekst swobodny, tekst w obszarze (edycja, powiększanie, obracanie kontenera)
      • czcionki - wybór, kerning i tracking
      • paleta formatowania paragrafu
      • wątki - przenoszenie tekstu do nowego obiektu
      • zmiana tekstu w grupę lub krzywe

      Szybkie metody tworzenia Grafiki

      Ustawianie gładkości w rysunkach - krzywe - opcje narzędzia

      Dobre metody łączenia kształtów

      Tworzenie rysunków na potrzeby DTP

      • łączenie wielu ścieżek - czyli szybie ryunki perfekcyjnych kształtów

      Tworzenie kształtów symetrycznych

      Gradienty i wykorzystanie w nowoczesnym designie

      • wypełnianie obiektu gradientem

      Gradient w obrysie - jak to się robi

      Piórko i narzędzia punktowe

      • tworzenie krzywych z linii prostych przy pomocy linii Beziera
      • dodawanie punktów do linii
      • zmiana typu węzła (smooth - sharp)
      • łączenie ścieżek i odległych punktów
      • rysowanie i edycja przy pomocy ołówka
      • narzędzie wygładzania i usuwania
      • kaligrafia - wybór pędzla z palety pędzli

      Modyfikacje i przycinanie obiektów

      • przycinanie obiektów

      Blendy i koperty

      • zniekształcanie obiektów
      • maskowanie tekstu
      • morfing obiektów - Narzędzie Blend

      Przekształcenia morficzne

      • tworzenie własnej siatki zniekształceń
      • siatka zniekształcania gradientu

      Przyśpieszanie pracy dzięki wykorzystaniu symboli w rysunkach

      • biblioteki symboli dostępne w Adobe Illustratorze
      • tworzenie i edycja symboli oraz jego instancji
      • zamiana wszystkich instancji symbolu użytych w dokumencie
      • wystąpienia i instancje obiektów
      • narzędzie symbol sprayer

      Praca z szablonami i wzorcami

      Filtry i efekty przydatne w tworzeniu grafiki reklamowej

      • nakładanie efektów na obiekty i warstwy
      • obiekty dynamiczne
      • efekty rastrowe

      Jak przerobić zdjęcie w grafikę wektorową i na odwrót

      Skuteczne metody zapisu plików - grafiki do Internetu, Power Pointa i publikacji

      • formaty zapisu grafiki reklamowej
      • metody tworzenia grafiki na potrzeby prezentacji Power Pointa

      Zapisywanie prac wektorowych

      Tworzenie i zapisywanie reklam do publikacji

      Podpowiedzi Sztuczki i Triki


      Metoda realizacji szkolenia

      Kurs zaplanowany jest, jako warsztat praktyczny, w czasie którego każda nowa partia materiału poprzedzona jest wstępem teoretycznym.

      POBIERZ PROGRAM W PDF

      Ścieżka rozwoju

      Zapraszamy na pozostałe szkolenia:

      Oraz pozostałe szkolenia dotyczące grafiki i projektowania https://www.comarch.pl/szkolenia/grafika-i-projektowanie/

       

      W ramach szkolenia zapewniamy
      • materiały szkoleniowe
      • certyfikat potwierdzający udział w kursie
      • pełna obsługa cateringowa (dla szkoleń stacjonarnych)

      Podobne szkolenia

      Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

      31-864 Kraków

      ul. Prof. Michała Życzkowskiego 33