Analiza danych biznesowych z wykorzystaniem MS Excel – kurs średnio zaawansowany

Szkolenie dostępne w opcji ZDALNE

  • Cele szkolenia

    Kurs obejmuje średnio - zaawansowane zagadnienia związane z analizą biznesową osadzoną w środowisku Microsoft Excel. Uczestnicy szkolenia będą rozumieli wybrane zasady analityczne pozwalające na dokonanie analiz (funkcje, metody, prezentacje), będą wiedzieli jak skorzystać z narzędzi Excela aby przeprowadzić analizę biznesową danych.

    Ponadto będą wiedzieli jak przeprowadzić w sposób praktyczny i optymalny analizy z użyciem właściwych narzędzi programu Excel. Będą potrafili graficznie zaprezentować dane, jak również prognozować na podstawie danych doświadczalnych, publikować dane w różnych formatach i mediach.

     

  • Profil słuchacza

    Średnio zaawansowana umiejętność obsługi programu MS Excel.

  • Wymagania wstępne

    Od uczestników szkolenia wymagana podstawowa znajomość obsługi Excela (na poziomie szkolenia Microsoft Excel – kurs podstawowy) oraz znajomość podstawowych definicji z zakresu analizy danych i analizy biznesowej.

  • Czas trwania

    2 dni (16 godzin)

  • Metoda realizacji szkolenia

    Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następujących po sobie mini wykładów oraz ćwiczeń praktycznych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania w środowisku pracy.

    Szkolenia realizowane są w dwóch formach:
    • Kursy stacjonarne: w pracowni komputerowej.
    • Kursy zdalne: szkolenia w formule distance learning dające możliwość uczestnictwa w kursie z dowolnego miejsca, w którym uczestnik korzysta z komputera z dostępem do internetu, mikrofonem i kamerą.
    Szczegółowe wymagania techniczne dotyczące konkretnego tematu zostaną przekazane przez opiekuna handlowego (szkolenia@comarch.pl). Terminy szkoleń realizowanych w tej formule oznaczone są w wyszukiwarce kursów ikoną „ZDALNE”.

    Kursy w formule distance learning realizujemy również w grupach zamkniętych.
  • Wiedza teoretyczna i praktyczna

    Przygotowanie danych do analizy

    • Narzędzie tabela
    • Narzędzie sprawdzania poprawności nazw
    • Analiza poprawności formuł i testowanie arkusza
    • konwersja typów liczbowych, dat, typów znakowych oraz stron kodowych
    • łączenie danych z wielu źródeł
    • Pobieranie danych zewnętrznych

    Analiza danych:

    • wykorzystanie narzędzi analizy warunkowej
    • używanie różnych typów adresowania
    • wykorzystanie formuł tablicowych 
    • analiza warunkowa
    • agregacja danych
    • wybrane funkcje: finansowe, statystyczne, matematyczne, tekstowe

    Kontrola danych:

    • tworzenie różnego rodzaju sum 
    • ustalanie rankingów
    • badanie realizacji celu
    • analiza bazodanowa
    • udziały procentowe
    • wykorzystanie formantów do zmiany parametrów prowadzonej analizy

    Prognozowanie na podstawie danych:

    • prognozy w oparciu o linie trendu
    • prognozy z wykorzystaniem modeli regresji
    • prognozy sezonowe
    • konsolidacja danych z wielu arkuszy
    • konsolidacja danych za pomocą tabeli przestawnej
    • konsolidacja wielu źródeł danych (w tym zewnętrznych)

    Praca z tabelami i wykresami przestawnymi:

    • automatyczne obliczanie odpowiednich udziałów procentowych
    • obliczanie wartości skumulowanych
    • szukanie zmian wartości
    • grupowanie danych
    • tworzenie wewnętrznych formuł obliczeniowych
    • wykres przestawny

    Prezentacja danych:

    • wybór odpowiedniej formy zestawień
    • odpowiedni dobór wykresu
    • nakładanie wielu  wykresów na jedną oś
    • prezentacja danych na wykresie o dużej rozpiętości skali
    • Formatowanie warunkowe
    • Tworzenie wykresów niestandardowych

    Publikacja danych:

    • Publikacja danych w różnych formatach zewnętrznych
    • Publikacja danych i wykresów w PowerPoint i Word
    • Publikacja danych do formatu PDF
    • Publikacja danych do formatów HTML (webowych)
    • Publikacja danych na serwerach SQL

     

  • Umiejętności

    Po ukończeniu kursu uczestnik/czka będzie potrafił/a:
    • Przygotować dane do ich analizy
    • Przeprowadzić prostą prognozę na podstawie posiadanych danych
    • Prezentować i publikować w różnych formatach dane
  • Ścieżka rozwoju

    Po zakończeniu szkolenia rekomendowane jest skorzystanie z:
    • Microsoft Excel 2010 – kurs zaawansowany
    • Microsoft Excel – kurs dla ekspertów z wykorzystaniem programowania VBA
    • Excel – analiza statystyczna
    • Microsoft Access – poziom podstawowy oraz zaawansowany
  • Program szkolenie w opcji ZDALNE

Poinformuj mnie o innym terminie tego szkolenia

Prosimy o tę zgodę z uwagi na przepisy dotyczące wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną oraz przepisy prawa telekomunikacyjnego, aby nasi przedstawiciele mogli skontaktować się z Tobą mailowo. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w tym przypadku przez spółki z grupy Comarch na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.
Na podstawie tej zgody Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez spółki z grupy Comarch w celu wysyłki newslettera. Możesz wycofać tę zgodę w dowolnym momencie. Pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych sprzed cofnięcia zgody. Prosimy o Twoją zgodę przede wszystkim z uwagi na przepisy o ochronie danych osobowych. Twoja zgoda jest równoznaczna z akceptacją marketingu bezpośredniego i otrzymywania na wskazany adres e-mail informacji handlowych zawartych w naszym newsletterze. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.

Najbliższe szkolenia

Podobne szkolenia

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

31-864 Kraków

ul. Prof. Michała Życzkowskiego 33