ITIL Service Design

  • Charakterystyka

    Kurs pokazujący, jak planować, wdrażać i optymalizować procesy związane z projektowaniem usług zgodnie ze sprawdzonymi procedurami ITIL. Dzięki stosowaniu sprawdzonych procedur ITIL w zakresie projektowania usług działy informatyczne mogą zagwarantować, że nowe usługi będą spełniać wymogi w zakresie jakości i dostępności, zadowolenia klientów i opłacalności. Jest to kurs przygotowujący do uzyskania certyfikatu ITIL Intermediate Qualification w zakresie projektowania usług, który stanowi jeden z modułów prowadzących do uzyskania certyfikatu ITIL Expert w dziedzinie zarządzania usługami informatycznymi.

  • Profil słuchaczy

    Kurs skierowany do następujących osób:

    • osoby, których praca wymaga dobrej znajomości etapu projektowania usług ITIL w cyklu życia usług ITIL oraz sposobów ich wdrażania z myślą o poprawie jakości usług informatycznych w organizacji;
    • informatycy zajmujący się lub mający się zajmować środowiskiem projektowania usług, którym potrzebna jest znajomość koncepcji, procesów, funkcji i działań związanych z tym środowiskiem.

    • Wymagania wstępne

      • posiadanie certyfikatu ITIL Foundation w dziedzinie zarządzania usługami informatycznymi (lub innych odpowiednich kwalifikacji pomostowych i certyfikatów ITIL)
      • wysoce pożądane doświadczenie zawodowe (2 letnie) w zarządzaniu usługami informatycznymi
      • przerobienie co najmniej 21 godzin kontaktowych (godziny nauki, nie licząc przerw, organizowanej przez akredytowaną organizację szkoleniową [Accredited Training Organization, ATO] lub na podstawie akredytowanego e-szkolenia) w ramach formalnego i zatwierdzonego programu szkoleniowego
      • co najmniej 21godzin samodzielnej nauki polegającej na analizie programu nauczania oraz kluczowych obszarów zdefiniowanych w głównych wytycznych dotyczących strategii usług ITIL i struktury usług ITIL (jako przygotowanie do egzaminu)

      • Czas trwania

        3 dni po 8 godzin lekcyjnych

      • Metoda realizacji szkolenia

        Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następujących po sobie wykładów oraz ćwiczeń praktycznych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania w środowisku pracy.

      • Wiedza teoretyczna i praktyczna \ Umiejętności

        Wprowadzenie do projektowania usług

        • cele, założenia i zakres projektowania usług; 
        • wartość biznesowa działań związanych z projektowaniem usług; 
        • kontekst projektowania usług w cyklu usług ITIL; materiały wejściowe i wyjściowe, treść i sposoby wykorzystania pakietu projektowania usług oraz kryteriów ich akceptacji.

        Zasady projektowania usług

        • rozwiązania z zakresu projektowania usług powiązane z potrzebami klienta; 
        • projektowanie i wykorzystywanie oferty usługowej w celu zwiększania korzyści biznesowych; 
        • systemy pomiarowe i wskaźniki; 
        • modele projektowania usług dopasowane do różnych rozwiązań usługowych. 

        Procesy projektowania usług

        • przepływ projektowania usług w powiązaniu z firmą i klientem; 
        • aspekty projektowania i ich implementacja w ramach procesu projektowania usług. 

        Działania związane z technologią projektowania usług

        • wymogi procesu projektowania i wykorzystanie różnych rodzajów wymagań określonych w dowolnym systemie: funkcjonalnym, użytkowym, operacyjnym/kierowniczym; 
        • projektowanie architektury technicznej umożliwiające zarządzanie danymi, informacjami i aplikacjami. 

        Organizacja projektowania usług

        • jak zaprojektować, wdrożyć i wypełnić diagram RACI odnośnie do dowolnego procesu wchodzącego w zakres zarządzania usługami informatycznymi; 
        • role i obowiązki w projektowaniu usług, gdzie i jak są wykorzystywane, jaką strukturę powinna mieć organizacja projektowania usług przy uwzględnieniu wykorzystania tych ról. 

        Zagadnienia technologiczne

        • narzędzia do zarządzania usługami związane z projektowaniem usług, gdzie i jak mają być wykorzystywane; 
        • zalety i rodzaje narzędzi wspierających projektowanie usług. 

        Wdrażanie i usprawnianie projektowania usług

        • sześciostopniowy cykl wdrożeniowy/usprawniający; jak stosować działania na poszczególnych etapach; 
        • jakie znaczenie mają analizy wpływu na działalność, wymogi w zakresie poziomu jakości usług i oceny ryzyka dla rozwiązań związanych z projektowaniem usług.

        Wyzwania, najważniejsze czynniki sukcesu i ryzyko

        • umiejętność formułowania opinii i wytycznych odnośnie do wyzwań projektowych, ryzyka i najważniejszych czynników sukcesu. 

         

      • Ścieżka rozwoju

        Kursy oparte na module „Cykl życia” lub „Możliwości”, pozwalające uzyskać certyfikat ITIL Expert.

      Poinformuj mnie o innym terminie tego szkolenia

      Prosimy o tę zgodę z uwagi na przepisy dotyczące wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną oraz przepisy prawa telekomunikacyjnego, aby nasi przedstawiciele mogli skontaktować się z Tobą mailowo. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w tym przypadku przez spółki z grupy Comarch na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.
      Na podstawie tej zgody Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez spółki z grupy Comarch w celu wysyłki newslettera. Możesz wycofać tę zgodę w dowolnym momencie. Pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych sprzed cofnięcia zgody. Prosimy o Twoją zgodę przede wszystkim z uwagi na przepisy o ochronie danych osobowych. Twoja zgoda jest równoznaczna z akceptacją marketingu bezpośredniego i otrzymywania na wskazany adres e-mail informacji handlowych zawartych w naszym newsletterze. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.

      Najbliższe szkolenia

      Szkolenie aktualnie niedostępne

      Zapytaj o termin

      Podobne szkolenia

      Skontaktuj się z naszym konsultantem

      Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Ofertę naszych szkoleń dopasujemy do Państwa potrzeb, oczekiwań i możliwości. 

      Zadzwoń lub napisz do nas jeśli napotkasz problem

      31-864 Kraków

      ul. Prof. Michała Życzkowskiego 33