ITIL Service Operation

  • Cele szkolenia

    Po ukończeniu tego kursu oraz zaliczeniu komponentów egzaminacyjnych związanych z niniejszym certyfikatem uczestnicy mogą oczekiwać uzyskania kompetencji w następujących obszarach:

    • wprowadzenie do eksploatacji usług
    • zasady, procesy i funkcje eksploatacji usług oraz typowe działania związane z eksploatacją usług
    • organizacja eksploatacji usług: funkcje

    • Profil słuchaczy

      Kurs przeznaczony dla osób zajmujących się zarządzaniem i monitoringiem zdarzeń, zarządzaniem problemami, analizą przyczyn i zarządzaniem dostępem. Szkolenie dotyczy również komunikacji z interesariuszami i zarządzania nimi, organizacji stanowiska pomocy, zarządzania technicznego i zarządzania aplikacjami. Jest to kurs przygotowujący do uzyskania certyfikatu ITIL Intermediate Qualification w zakresie eksploatacji usług, który stanowi jeden z modułów prowadzących do uzyskania certyfikatu ITIL Expert w dziedzinie zarządzania usługami informatycznymi.
      Wymagania wstępne

      • posiadanie certyfikatu ITIL Foundation w dziedzinie zarządzania usługami informatycznymi (lub innych odpowiednich kwalifikacji pomostowych i certyfikatów ITIL)
      • wysoce pożądane doświadczenie zawodowe (2 letnie) w zarządzaniu usługami informatycznymi
      • przerobienie co najmniej 21 godzin kontaktowych (godziny nauki, nie licząc przerw, organizowanej przez akredytowaną organizację szkoleniową [Accredited Training Organization, ATO] lub na podstawie akredytowanego e-szkolenia) w ramach formalnego i zatwierdzonego programu szkoleniowego
      • co najmniej 21godzin samodzielnej nauki polegającej na analizie programu nauczania oraz kluczowych obszarów zdefiniowanych w głównych wytycznych dotyczących strategii usług ITIL i struktury usług ITIL (jako przygotowanie do egzaminu)

      • Czas trwania

        3 dni po 8 godzin lekcyjnych

      • Metoda realizacji szkolenia

        Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następujących po sobie wykładów oraz ćwiczeń praktycznych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania w środowisku pracy.

      • Wiedza teoretyczna i praktyczna \ Umiejętności

        Wprowadzenie do przekazywania usług

        • cel, założenia i zakres eksploatacji usług oraz jej wartość dla firmy 
        • kontekst i fundamentalne aspekty eksploatacji usług w cyklu życia usług ITIL, możliwość ich zdefiniowania

        Zasady eksploatacji usług

        • jak poznanie przyczyn zasadniczego konfliktu między utrzymaniem status quo a przystosowaniem się do zmian w zakresie potrzeb biznesowych może doprowadzić do wydajniejszej eksploatacji usług 
        • pozostałe zasady dot. eksploatacji usług, w tym uczestnictwo w innych fazach cyklu życia usługi; zrozumienie, na czym polega dobry stan eksploatacji; konieczność prowadzenia odpowiedniej dokumentacji i umiejętna komunikacja, w tym strategia komunikacyjna 

        Typowe działania dotyczące eksploatacji usług

        • w jaki sposób przebiega koordynacja typowych działań dot. eksploatacji usług w odniesieniu do bieżącego zarządzania technologią ukierunkowaną na realizację i wdrażanie usług 
        • jak monitorowanie, raportowanie i kontrolowanie usług przyczynia się do bieżącego zarządzania usługami i technologią ukierunkowaną na realizację i wdrażanie usług 
        • jak działania operacyjne wynikające z procesów objętych innymi fazami cyklu życia usługi przyczyniają się do eksploatacji usług 
        • jak działy operacyjne IT powinny szukać możliwości usprawnienia działalności operacyjnej 

        Organizacja eksploatacji usług

        • rola, cele i działalność każdej z czterech funkcji uczestniczących w eksploatacji usług: stanowiska pomocy, zarządzania technicznego, zarządzania operacjami informatycznymi i zarządzania aplikacjami 
        • role i obowiązki w eksploatacji usług; gdzie i jak są wykorzystywane; jaką strukturę powinna mieć organizacja eksploatacji usług przy uwzględnieniu wykorzystania tych ról. 

        Zagadnienia technologiczne

        • ogólne wymagania wobec technologii obsługujących zarządzanie usługami na wszystkich etapach cyklu życia usługi 
        • konkretne rozwiązania technologiczne wymagane do obsługi procesów i funkcji związanych z eksploatacją usług 

        Wdrażanie eksploatacji usług

        • konkretne kwestie związane z wdrażaniem eksploatacji usług, w tym zarządzanie zmianą w związku z eksploatacją usług; ocena ryzyka i zarządzanie nim w związku z eksploatacją usług; zaangażowanie działów operacyjnych w projektowanie i przekazywanie usług 
        • planowanie i wdrażanie technologii dot. zarządzania usługami w firmie 

        Wyzwania, najważniejsze czynniki sukcesu i ryzyko

        • wyzwania (np. współpraca z pracownikami spoza działu odpowiedzialnego za eksploatację usług, uzasadnienie wydatkowanych środków), najważniejsze czynniki sukcesu (np. zarządzanie przedsiębiorstwem i jego obsługa, utrzymanie personelu) i ryzyko (np. utrata usługi) związane z eksploatacją usług 

      Poinformuj mnie o innym terminie tego szkolenia

      Prosimy o tę zgodę z uwagi na przepisy dotyczące wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną oraz przepisy prawa telekomunikacyjnego, aby nasi przedstawiciele mogli skontaktować się z Tobą mailowo. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w tym przypadku przez spółki z grupy Comarch na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.
      Na podstawie tej zgody Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez spółki z grupy Comarch w celu wysyłki newslettera. Możesz wycofać tę zgodę w dowolnym momencie. Pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych sprzed cofnięcia zgody. Prosimy o Twoją zgodę przede wszystkim z uwagi na przepisy o ochronie danych osobowych. Twoja zgoda jest równoznaczna z akceptacją marketingu bezpośredniego i otrzymywania na wskazany adres e-mail informacji handlowych zawartych w naszym newsletterze. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.

      Najbliższe szkolenia

      Szkolenie aktualnie niedostępne

      Zapytaj o termin

      Podobne szkolenia

      Skontaktuj się z naszym konsultantem

      Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Ofertę naszych szkoleń dopasujemy do Państwa potrzeb, oczekiwań i możliwości. 

      Zadzwoń lub napisz do nas jeśli napotkasz problem

      31-864 Kraków

      ul. Prof. Michała Życzkowskiego 33