Zarządzanie konfliktem w zespole

Opis szkolenia

Szkolenie Zarządzanie konfliktem w zespole przeznaczone jest dla osób kierujących zespołem pracowników, pragnących podnieść swoje kompetencje w zakresie przeciwdziałania rozwojowi konfliktów w zespole oraz konstruktywnego rozwiązywania zaistniałych już sytuacji konfliktowych między pracownikami.

  • Cele szkolenia

    Warsztaty pozwolą ich uczestnikom:

    • poznać istotę i mechanizmy rozwoju sytuacji konfliktowych  
    • zidentyfikować swoje preferowane zachowania w obliczu konfliktu
    • określić potencjalne punkty „zapalne” w zespole
    • wypracować praktyczne sposoby zażegnywania i rozwiązywania konfliktów
    • prowadzić konstruktywne rozmowy mediacyjne z pracownikami 
    • systematycznie ograniczać liczbę sytuacji, w których dajemy się „ponieść” emocjom
  • Profil słuchaczy

    Szkolenie przeznaczone jest dla osób kierujących zespołem pracowników, pragnących podnieść swoje kompetencje w zakresie przeciwdziałania rozwojowi konfliktów w zespole oraz konstruktywnego rozwiązywania zaistniałych już sytuacji konfliktowych między pracownikami.

  • Wymagania wstępne

    brak 

  • Czas trwania

    2 dni (16 godzin dydaktycznych)

  • Metoda realizacji szkolenia

    Interaktywne warsztaty wykorzystujące następujące techniki szkoleniowe: prezentacja trenera (wprowadzenie bądź podsumowanie merytoryczne wykonanych ćwiczeń), trening grupowy i indywidualny, odgrywanie ról, dyskusja moderowana, studium przypadku, gry i symulacje realnych sytuacji, praca w grupach.

  • Wiedza teoretyczna i praktyczna

    1. ISTOTA KONFLIKTU: Czym jest, kiedy oraz i dlaczego rodzi się konflikt? Czy można rozpatrywać konflikt w kategoriach dobry – zły, konstruktywny – destrukcyjny, potrzebny – niepotrzebny? Jakie są rodzaje konfliktów?

    2. PSYCHOLOGIA I FIZJOLOGIA KONFLIKTU: W jaki sposób temperament i osobowość warunkują nasze reakcje na konflikt? Jak funkcjonuje nasz organizm w sytuacji konfliktowej? Czy i w jakim stopniu możemy przeciwstawić się naszej fizjologii? 

    3. ESKALACJA KONFLIKTU: Czym charakteryzują się poszczególne fazy konfliktu? Jak zapobiegać przeradzaniu się różnicy zdań czy interesów w konflikt? Jak otwarcie wyrażać swoje poglądy bez uruchamiania spirali obrony i ataku? 

    4. POTENCJALNE KWESTIE „ZAPALNE”: Jakie mogą być źródła sytuacji konfliktowych? Jak gasić zarzewia konfliktu? 

    5. ZACHOWANIE W SYTUACJI KONFLIKTU: Jak każdy z nas reaguje na sytuacje konfliktowe? Jak powinniśmy reagować? Czym charakteryzują się poszczególne style reagowania na sytuacje konfliktowe i kiedy je stosować?  

    6. KONFLIKT W ZESPOLE: Czy i jak ingerować w konflikt pomiędzy naszymi pracownikami? Jak odróżnić pseudo-strategie od konstruktywnych technik rozwiązywania konfliktów? Jakich metod użyć, by  zapewnić wszystkim zaangażowanym „wyjście z twarzą”? 

    7. MENEDŻER W ROLI MEDIATORA: Na czym polega rola mediatora? Jak prowadzić mediacje pomiędzy skonfliktowanymi pracownikami? Jak powinna wyglądać konstruktywna rozmowa mediacyjna? O czym warto pamiętać na każdym z poszczególnych etapów tej rozmowy? 

    8. INTELIGENCJA EMOCJONALNA W ZARZĄDZANIU KONFLIKTEM: Czym jest i co się na nią składa? Jak rozwijać inteligencję emocjonalną w procesie zarządzania konfliktami w zespole? 

  • Umiejętności

Poinformuj mnie o innym terminie tego szkolenia

Prosimy o tę zgodę z uwagi na przepisy dotyczące wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną oraz przepisy prawa telekomunikacyjnego, aby nasi przedstawiciele mogli skontaktować się z Tobą mailowo. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w tym przypadku przez spółki z grupy Comarch na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.
Na podstawie tej zgody Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez spółki z grupy Comarch w celu wysyłki newslettera. Możesz wycofać tę zgodę w dowolnym momencie. Pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych sprzed cofnięcia zgody. Prosimy o Twoją zgodę przede wszystkim z uwagi na przepisy o ochronie danych osobowych. Twoja zgoda jest równoznaczna z akceptacją marketingu bezpośredniego i otrzymywania na wskazany adres e-mail informacji handlowych zawartych w naszym newsletterze. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.

Podobne szkolenia

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

31-864 Kraków

ul. Prof. Michała Życzkowskiego 33