Cele szkolenia
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z funkcjami samodzielnej analizy oraz wizualizacji danych przy pomocy programu Power BI. Po zakończeniu szkolenia uczestnik będzie potrafił zrealizować własne rozwiązanie Business Intelligence rozpoczynając od pobrania danych ze źródeł zewnętrznych, poprzez utworzenie prostego modelu danych, definiowanie własnych miar i formuł przy użyciu języka DAX, aż po przygotowanie interaktywnego raportu składającego się z dostępnych w Power BI wizualizacji. Podczas szkolenia uczestnik poznaje program Power BI Desktop, a także Power BI jako usługę w chmurze, której ciekawym elementem jest możliwość eksportu do programów Excel i PowerPoint. Oznacza to dla uczestnika zdolność do realizacji idei Self-Service BI – tworzenia własnych aplikacji analitycznych bez dużego zaangażowania działów IT. Podwyższa to efektywność działania analityka przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów całego procesu.
Umiejętności
Dzięki szkoleniu uczestnik będzie potrafił:
- Załadować dane do programu Power BI
- Utworzyć model danych w programie Power BI
- Stworzyć dynamiczny pulpit analityczny
- Udostępnić pulpity pozostałym członkom zespołu
- Zaprezentować dane z pulpitu menadżerskiego w programie PowerPoint
Profil uczestników
Kurs przeznaczony jest dla osób wykonujących analizy danych oraz tworzenia raportów/zestawień zbiorczych przy użyciu danych pochodzących z innych systemów lub przetwarzanych bezpośrednio w arkuszu, chcących zwizualizować swoje dane.
Przygotowanie uczestników
Od uczestników szkolenia wymagana jest znajomość środowiska Windows oraz obsługi arkusza kalkulacyjnego na poziomie średnio zaawansowanym. Przydatna, ale niewymagana będzie znajomość dodatków PowerPivot i Power Query.
Wprowadzenie do Business Inteligence
Omówienie narzędzi
- Power Bi Desktop: ładowanie i przekształcanie danych, praca z modelem danych, praca z wizualizacjami, publikowanie raportu
- Power BI Online: Udostępnianie raportów, Zestawy danych, Raporty i Pulpity nawigacyjne
Ładowanie danych
- Wprowadzenie do Edytora zapytań
- Pobieranie i przekształcanie danych
- Łączenie tabel
Tworzenie standardowych wizualizacji
- Tworzenie
- Modyfikacja
- Drążenie danych
- Dodawanie i usuwanie elementów wykresów
Wizualizacje niestandardowe
- Dodawanie niestandardowych wizualizacji
- Pola tekstowe
- Grafiki
- Kształty
Zarządzanie filtrowaniem
- Fragmentatory
- Filtry wizualizacji
- Filtry stron
- Filtry raportu
Model danych
- Wprowadzenie do modelu danych
- Tworzenie relacji
- Dodawanie obliczeń: kolumny kalkulowane, miary (DAX)
- Grupowanie danych, tworzenie hierarchii
Metoda realizacji szkolenia
Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następujących po sobie wykładów oraz ćwiczeń praktycznych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania w środowisku pracy.
POBIERZ PROGRAM W PDF