Comarch uzyskał wysokie noty wśród siedemdziesięciu polskich marek, „o których najczęściej mówi polski Internet”. Mapę polskich marek oczami internautów stworzyły Brand24 oraz magazyn „Brief”.

Jak przyznają twórcy badania: – polscy internauci bardzo chętnie wypowiadają się na temat polskich marek i firm. Nierzadko deklarują też wybór rodzimych produktów zamiast zagranicznych. To znak, że świadomość siły polskich marek rośnie wśród konsumentów, a te stają się wśród Polaków coraz bardziej popularne–.

O metodologii badania Michał Sadowski, właściciel Brand24:
„Analiza została przygotowana w oparciu o dane zebrane i przetworzone przez Brand24, czyli twórców narzędzia monitoringu Internetu. Badanie objęło ponad 3 miliony unikatowych, polskojęzycznych źródeł. Dane zebrano w okresie 1-30 czerwca 2015 r. W ramach badania przeanalizowano 125 693 wzmianki i wątki związane z markami.  Treści podzielono na kategorie tematyczne: Facebook, mikroblogi, blogi, fora, serwisy informacyjne, foto, wideo oraz pozostałe. Klasyfikacja treści była realizowana w oparciu o algorytm, analizujący sekcję meta wybranej strony oraz jej adres URL. Analiza sentymentu realizowana była ręcznie przez zespól analityków przetwarzających badane treści”.

Źródło: Brief for Poland, „Mapa polskich marek”, nr 9, 1.9. 2015.

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza