Order Management System

Platforma Comarch Unified Commerce umożliwia pełne wykorzystanie możliwości wielokanałowego dotarcia do klientów, a równocześnie pozwala na równoległe zarządzanie zintegrowanymi kanałami sprzedaży w przystępny sposób. Dzięki zcentralizowanej strukturze rozwiązania klienci otrzymują takie same możliwości niezależnie od kanału, który wybiorą.

Pełna wymiana informacji pomiędzy kanałami sprzedaży w ramach Comarch Unified Commerce pozwala na realizację działania w jednym z nich, a następnie wykonanie innego powiązanego lub wynikającego z poprzedniego w innym, który akurat w danym momencie będzie dla klienta dogodniejszy. Dobrym przykładem jest możliwość złożenia zamówienia na towar podczas wizyty w sklepie z opcją dostawy do domu i możliwością śledzenia jego realizacji w sklepie internetowym. Innym przykładem jest realizacja zakupów online, a następnie reklamowanie lub zwrot podczas wizyty w sklepie stacjonarnym. Przenikanie się kanałów sprzedaży umożliwia również podgląd wszystkich transakcji klienta niezależnie od wybranego sposobu zakupu. Dzięki temu możliwe jest sprawne zarządzanie programami lojalnościowymi i indywidualną ofertą dla każdego klienta.

Z Platformą Comarch Unified Commerce firma jest gotowa na dopasowanie się do obowiązujących trendów oraz potrzeb wynikających ze współpracy z konsumentami jak również klientami biznesowymi.

Ważnym aspektem są rozbudowane możliwości konfiguracyjne, pozwalające obsłużyć sieć sklepów własnych jak i franczyzowych, również w strukturze wielofirmowej.

 Unified commerce i OMS order Management System - infografika

Klientocentryczność fundamentem Unified Commerce

W dobie zmieniających się zachowań i nieustannie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczne jest zagwarantowanie spójnego doświadczenia zakupowego we wszystkich punktach kontaktu z kupującym. Klienci oczekują swobodnego dostępu do oferty za pomocą różnych urządzeń, przejrzystości i intuicyjności procesu zakupowego, ale także możliwości obsługi procesów towarzyszących zakupom w różnych kanałach (np. obsługa pozakupowa, reklamacje i zwroty, realizacja dostaw itp.).

Zaspokojenie tych potrzeb możliwe jest dzięki wdrożeniu strategii Unified Commerce w której wszystkie kanały kontaktu z klientem się wzajemnie przenikają. W takim modelu, priorytetem firmy jest klientocentryczność. Oznacza ona, że  to Klient oraz jego potrzeby są postawione w centrum uwagi firmy która wsłuchuje się w głos Klienta i stara się odpowiedzieć na jego wszystkie oczekiwania.

Order Management System

Centralnym punktem Platformy Comarch Unified Commerce jest OMS (Order Management System), czyli system do kompleksowego zarządzanie zamówienia i procesem zakupowym. Jest to miejsce, w którym możliwe jest zarządzanie całą siecią sprzedaży, rozpoczynając od konfiguracji procesów w sklepach stacjonarnych, przez działania realizowane w rozwiązaniach e-commerce i  sieć przedstawicieli handlowych, a na zarządzaniu towarem, zapasami zamówieniami kończąc. Systemy OMS wspomagają również kompleksowe zarządzanie ofertą, cenami, promocjami oraz relacjami z klientem. Jest to miejsce zapewniające przejrzyste i scentralizowane źródło danych.

Korzyści Unified Commerce

  1. Spersonalizowane doświadczenie dla klientów
  2. Satysfakcja klientów we wszystkich zintegrowanych kanałach sprzedaży może być osiągnięta m.in. dzięki unikalnym promocjom, nagrodom lub łatwym śledzeniu dostaw. Zakupy są dostarczane szybko za pomocą zaawansowanych procesów store-to-web, web-to-store, click & collect, e-reservation, itp.. Tym samym klient otrzymuje pełną swobodę wyboru sposobu przeprowadzania zakupów, co przekłada się na wzrost liczby wizyt w sklepie i zwiększenie sprzedaży.
  3. Najwyższa jakość obsługi w sklepie
  4. Wdrożenie w sklepach nowoczesnych rozwiązań, zintegrowanych ze scentralizowanymi systemami obsługi zamówień, pozwala na szybkie dostarczanie klientom informacji o produkcie oraz skupienie się na relacji z klientem i transakcjach
  5. Zatowarowanie sieci sprzedaży
  6. Jednym z kluczowych elementów funkcjonowania sieci sprzedaży jest zarządzanie stanem magazynowym w punktach sprzedaży. System informatyczny powinien skutecznie wspierać procesy decyzyjne związane nie tylko z zakupami towarów u dostawców zewnętrznych lub ich wytworzeniem w procesach produkcyjnych, ale również optymalizować ilości artykułów w sklepach.

    Procesy alokacji (rozdzielenia nowych dostaw pomiędzy sklepy), replenishmentu (uzupełnień towarów) i transferów (przesunięć pomiędzy lokalizacjami) są częstym elementem biznesu przedsiębiorstw handlowych. Dzięki zastosowaniu Platformy Comarch Unified Commerce możliwe jest skuteczne wsparcie i automatyzowanie tych działań, co zapewnia kontrolę nad optymalnymi stanami towarów w sieci sprzedaży.

  7. Zarządzanie zamówieniami
  8. Ważnym elementem nowoczesnego środowiska sprzedaży jest stale aktualna informacja na temat oferty. Precyzyjna wiadomość na temat dostępności i czasu dostawy produktów, wiele sposobów płatności i dowolność odbioru lub dostawy towaru jest czymś oczywistym i wymaganym przez klientów. Dzięki zintegrowanej platformie możliwe jest skuteczne zarządzanie łańcuchem dostaw i określanie kiedy klient może spodziewać się zamówionego towaru.
  9. Łatwe wpięcie w systemy w firmie
  10. Dzięki pełnemu API Comarch Unified Commerce Platform połączenie z systemami ERP i innymi rozwiązaniami funkcjonującymi w sieci sprzedaży może być przeprowadzone szybko i w sposób optymalny. Modułowa struktura systemów OMS pozwala na zwiększanie lub zmniejszanie zakresu zadań, za które odpowiadają po stronie centrali.
  11. Digitalizacja punktów sprzedaży
  12. Nowoczesny sklep nastawiony na klienta to również swoboda wyboru sposobu realizacji zakupów stacjonarnych. Możliwość realizacji zakupów przy pomocy doradcy wyposażonego w urządzenie mobilne, skorzystanie z urządzeń samoobsługowych, albo użycie opcji click & collect w nowoczesnych sklepach jest czymś naturalnym.
Spersonalizowane doświadczenie dla klientów
Satysfakcja klientów we wszystkich zintegrowanych kanałach sprzedaży może być osiągnięta m.in. dzięki unikalnym promocjom, nagrodom lub łatwym śledzeniu dostaw. Zakupy są dostarczane szybko za pomocą zaawansowanych procesów store-to-web, web-to-store, click & collect, e-reservation, itp.. Tym samym klient otrzymuje pełną swobodę wyboru sposobu przeprowadzania zakupów, co przekłada się na wzrost liczby wizyt w sklepie i zwiększenie sprzedaży.
Najwyższa jakość obsługi w sklepie
Wdrożenie w sklepach nowoczesnych rozwiązań, zintegrowanych ze scentralizowanymi systemami obsługi zamówień, pozwala na szybkie dostarczanie klientom informacji o produkcie oraz skupienie się na relacji z klientem i transakcjach
Zatowarowanie sieci sprzedaży

Jednym z kluczowych elementów funkcjonowania sieci sprzedaży jest zarządzanie stanem magazynowym w punktach sprzedaży. System informatyczny powinien skutecznie wspierać procesy decyzyjne związane nie tylko z zakupami towarów u dostawców zewnętrznych lub ich wytworzeniem w procesach produkcyjnych, ale również optymalizować ilości artykułów w sklepach.

Procesy alokacji (rozdzielenia nowych dostaw pomiędzy sklepy), replenishmentu (uzupełnień towarów) i transferów (przesunięć pomiędzy lokalizacjami) są częstym elementem biznesu przedsiębiorstw handlowych. Dzięki zastosowaniu Platformy Comarch Unified Commerce możliwe jest skuteczne wsparcie i automatyzowanie tych działań, co zapewnia kontrolę nad optymalnymi stanami towarów w sieci sprzedaży.

Zarządzanie zamówieniami
Ważnym elementem nowoczesnego środowiska sprzedaży jest stale aktualna informacja na temat oferty. Precyzyjna wiadomość na temat dostępności i czasu dostawy produktów, wiele sposobów płatności i dowolność odbioru lub dostawy towaru jest czymś oczywistym i wymaganym przez klientów. Dzięki zintegrowanej platformie możliwe jest skuteczne zarządzanie łańcuchem dostaw i określanie kiedy klient może spodziewać się zamówionego towaru.
Łatwe wpięcie w systemy w firmie
Dzięki pełnemu API Comarch Unified Commerce Platform połączenie z systemami ERP i innymi rozwiązaniami funkcjonującymi w sieci sprzedaży może być przeprowadzone szybko i w sposób optymalny. Modułowa struktura systemów OMS pozwala na zwiększanie lub zmniejszanie zakresu zadań, za które odpowiadają po stronie centrali.
Digitalizacja punktów sprzedaży
Nowoczesny sklep nastawiony na klienta to również swoboda wyboru sposobu realizacji zakupów stacjonarnych. Możliwość realizacji zakupów przy pomocy doradcy wyposażonego w urządzenie mobilne, skorzystanie z urządzeń samoobsługowych, albo użycie opcji click & collect w nowoczesnych sklepach jest czymś naturalnym.

Systemy OMS

Rozwiązania Unified Commerce

Platforma Comarch Unified Commerce w pełni wspiera całościowe podejście do obsługi klientów, udostępniając sprzedawcom ekosystem zawierający takie rozwiązania jak: Stacjonarne i mobilne stanowisko sprzedaży POS, Sklep internetowy, Internetowa platforma B2B, Aplikacje mobilne B2C i B2B, Elektroniczna wymiana danych (EDI).

Nasi Klienci

  • Toys"R"Us Polska, specjalizująca się w sprzedaży zabawek oraz produktów dla dzieci i młodzieży, wybrała systemy informatyczne Comarch do zarządzania procesami oraz danymi w przedsiębiorstwie. Firma wdrożyła trzy rozwiązania polskiego producenta: Comarch ERP AltumComarch Retail POS oraz Comarch WMS.
  • Firma Greenpoint S.A. jest właścicielem marki Greenpoint specjalizującej się w dystrybucji odzieży damskiej na terenie całego kraju za pośrednictwem centralnie zarządzanej sieci detalicznej. Sieć liczy 104 punkty (sklepy regularne oraz outlety), oraz dodatkowe kanały sprzedaży w postaci sklepu internetowego. Dzięki wykorzystaniu Comarch Retail POS pracownik w prosty i intuicyjny sposób może przejść cały proces sprzedaży oraz dosprzedaży produktów bezpośrednio przy kasie.

  • Grupa Ray Obuwie jest niekwestionowanym liderem dystrybucji oraz detalicznej sprzedaży obuwia w północno wschodniej Polsce. Z uwagi na dynamiczny rozwój firmy oraz ograniczenia dotychczas wykorzystywanego systemu, Ray Obuwie zdecydował się wdrożyć Platformę Comarch ERP Altum i Comarch Retail.

  • Brodr. Jorgensen to międzynarodowy holding z siedzibą w Kopenhadze i oddziałami na terenie Polski i Litwy. Obecnie koncentruje się na dystrybucji wysokiej jakości dóbr konsumpcyjnych – detergentów, kosmetyków, perfum oraz produktów do pielęgnacji ciała. Brodr. Jorgensen po przeprowadzeniu szczegółowych analiz systemów ERP dostępnych na rynku zdecydowali się wdrożyć system Comarch ERP Altum – „uznany przez nas za najbardziej innowacyjną platformę ERP”.

  • Firma GoDan Janusza Kraszka powstała 1991 roku. Obecnie jest wiodącą firmą sprzedającą balony foliowe i gumowe, stroje, artykuły karnawałowe, halloween’owe, walentynkowe, dekoracyjne. „Comarch Retail w całości spełnił nasze oczekiwania w zakresie dostępnych funkcjonalności, wydajności oraz stabilności systemu. Comarch Retail polecam każdej firmie, dla której ważna jest jakość oraz profesjonalna obsługa techniczna" – Janusz Kraszek, Prezes firmy GoDan.

  • Chrétien Matériaux, firma z tradycjami na rynku dystrybucji materiałów dla budownictwa i do renowacji, posiada 14 sklepów przeznaczonych dla firm budowlanych i osób prywatnych. „Wdrożenie Comarch ERP Altum zapewni nam skuteczność działania w zakresie kompleksowej dystrybucji” – Guillaume Chrétien, Prezes firmy.

  • Style Group przedsiębiorstwo zarządzające znanymi markami sklepów internetowych specjalizujących się w sprzedaży kosmetyków Perfumeria.pl oraz sukienek polskich projektantów LIMODA.PL. Jednym z głównych powodów, dla którego podjęto decyzję o zastosowaniu programu Comarch ERP Altum, była jego innowacyjność i możliwość dopasowania do indywidualnych potrzeb, w celu zapewnienia jak najlepszej jakości obsługi klientów.

  • Printemps jest renomowaną siecią dużych sklepów zajmujących się dystrybucją produktów wiodących marek ze świata mody, artykułów luksusowych i kosmetyków. W dobie ciągłego wzrostu, sklepy w Caen, Tours i Breście powierzyły firmie Comarch zadanie przebudowy swojego systemu informatycznego. Oprogramowanie Comarch ERP Altum idealnie wpisuje się w oczekiwania i potrzeby firmy Printemps i będzie jej towarzyszyło na poszczególnych etapach rozwoju.

  • Obuwie produkowane przez Conhpol znajduje nabywców w Niemczech, Rosji, Anglii, Litwie, Ukrainie, Mongolii, Kazachstanie, Słowacji i w Czechach. Całość produkcji wykonywana jest w zakładach na terenie Polski, a produkty firmy posiadają znak „Dajesz Pracę”. Przedsiębiorstwo handlowe Klaudia zdecydowało się na zakup modułów Comarch Retail Centrala, POS oraz Back Office.

    Case Study Referencje

  • Firma K-Consult powstała w 1998 roku. Profil działalności przedsiębiorstwa związany jest z importem i dystrybucją akcesoriów fotograficznych, audio-video, IT i multimedialnych. Obecni K-Consult jest jednym z czołowych importerów i dystrybutorów tego typu akcesoriów w Polsce.

  • Oferta spółki Kontri.pl to szeroko rozumiany asortyment bielizny, a także odzieży i wyrobów pończoszniczych. Dzięki wdrożeniu platformy Comarch ERP Altum ok. 50% zamówień internetowych obsługiwanych jest w sposób zautomatyzowany, a jedynymi osobami biorącymi udział w realizacji zamówienia są pracownicy magazynu fizycznie przygotowujący paczkę do wysyłki.

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza