Comarch Loyalty Management: Systemy i programy lojalnościowe

Od ponad 15 lat Comarch dostarcza swoim klientom najnowocześniejsze rozwiązania informatyczne do kompleksowego zarządzania programami lojalnościowymi B2C i B2B oraz automatyzacji działań marketingowych.

 

Comarch Loyalty Management pozwala na tworzenie i prowadzenie atrakcyjnych mechanizmów angażowania i nagradzania klientów, ułatwia efektywne zarządzanie danymi uczestników, a także wspiera komunikację poprzez wiele kanałów oraz dostarcza informacji dotyczące wyników programu.

Comarch Loyalty Management oferuje narzędzia konieczne do powstania dobrego programu lojalnościowego, tworzonego zarówno dla klientów indywidualnych jak i biznesowych. W celu zwiększenia poziomu satysfakcji klientów, otrzymują oni spersonalizowane kontekstowe oferty marketingowe i zróżnicowane akcje promocyjne, np. loterie, aukcje, kupony lub nagrody dla najlepszych klientów. 

Kluczowe funkcjonalności

  1. 01 Efektywne zarządzanie danymi uczestników
    • kompleksowe zarządzanie danymi klientów i informacjami behawioralnymi
    • szczegółowa historia transakcji
    • zbieranie danych pochodzących z mediów społecznościowych 
    • tworzenie wielowymiarowych i dynamicznych segmentów klientów i statusów 
    • wielopoziomowa hierarchia kont (konta indywidualne i rodzinne)
    • łączenie kont
    • obsługa wielu identyfikatorów (plastikowa karta, wirtualna karta, NFC, faktura) 
    • kompleksowe wsparcie procesu zapisywania nowych członków 
    • zarządzanie preferencjami członków programu
  2. 02 Elastyczne zarządzanie walutą programu
    • tworzenie różnych rodzajów punktów 
    • transfer punktów na inne konto
    • zakup punktów
    • zwrot punktów za anulowane zakupy towarów i usług
    • różne reguły dotyczące wygasania punktów 
    • możliwość ręcznego naliczania punktów
    • obsługa wielu walut wraz ich konwersją
    • możliwość zakupu przesunięcia daty wygaśnięcia punktów
    • możliwość zakupu punktów, które wygasły
  3. 03 Możliwość nieograniczonego tworzenia reguł biznesowych i definicji ofert
    • tworzenie różnych rodzajów punktów 
    • transfer punktów na inne konto
    • zakup punktów
    • zwrot punktów za anulowane zakupy towarów i usług
    • różne reguły dotyczące wygasania punktów 
    • możliwość ręcznego naliczania punktów
    • obsługa wielu walut wraz ich konwersją
    • możliwość zakupu przesunięcia daty wygaśnięcia punktów
    • możliwość zakupu punktów, które wygasły
  4. 04 Wielokanałowa interakcja z klientem
    • tworzenie różnych rodzajów punktów 
    • transfer punktów na inne konto
    • zakup punktów
    • zwrot punktów za anulowane zakupy towarów i usług
    • różne reguły dotyczące wygasania punktów 
    • możliwość ręcznego naliczania punktów
    • obsługa wielu walut wraz ich konwersją
    • możliwość zakupu przesunięcia daty wygaśnięcia punktów
    • możliwość zakupu punktów, które wygasły
  5. 05 Kompleksowe zarządzanie nagrodami i wymianą punktów
    • różne rodzaje korzyści (rabaty, prezenty, cash back, vouchery, produkty / usługi partnerów)
    • różnorodne systemy przyznawania nagród uzależnione od statusu członkostwa  
    • zarządzanie logistyką nagród
    • katalog nagród dostępny na wszystkich urządzeniach i w sklepach
    • elastyczne warianty cenowe nagród: różne dla każdego kanału
    • sugerowane („powiązane”) nagrody
    • wiele kanałów wymiany punktów na nagrody: punkt sprzedaży, Call Center, Customer Web Portal, aplikacje mobilne, sklepy partnerów, dostawa do domu
    • transfer punktów na rzecz organizacji charytatywnych bądź do innego programu lojalnościowego
    • aukcje i loterie
    • możliwość anulowania wymiany punktów na nagrody
    • możliwość udzielania kredytu punktowego
    • benefity wybierane przez członków programu
  6. 06 Intuicyjny moduł obsługi uczestnika (self-service)
    • stały dostęp do danych konta, salda konta punktowego i szczegółów transakcji
    • ustawienie osobistych preferencji kontaktu: wybór kanałów i rodzajów promocji
    • możliwość zapisu lub rezygnacji z otrzymywania ofert opartych na geolokalizacji i subskrypcja powiadomień
    • wymiana punktów na nagrody i zamawianie nagród w sposób najbardziej dogodny dla klientów
    • możliwość zdefiniowania listy pożądanych nagród
    • interaktywne ankiety z dodatkowymi punktami / bonusami za ich wypełnienie
    • osobiste statystyki i dane postęp dotyczący aktywności uczestnika w programie lojalnościowym
    • możliwość zapraszania znajomych do udziału w programie
    • ranking produktów, usług, nagród z opcją udostępnienia opinii w mediach społecznościowych i w aplikacji mobilnej
    • możliwość meldowania się na Facebooku
    • lokalizator sklepów dostępny z poziomu portalu i z aplikacji mobilnej
    • aplikacja na tablety przeznaczona dla kasjerów w punktach sprzedaży
  7. 07 Sprawne zarządzanie relacjami z partnerami
    • administrowanie danymi partnerów
    • specjalny moduł dla partnerów programu zawierający potrzebne dane i narzędzia
    • zgłoszenia składane przez partnerów – wiadomości wysyłane przez partnerów do operatora programu
    • konfiguracja rozliczeń między partnerami
    • definiowanie wartości punktów
    • Data  Hub  –  szybkie i łatwe przyłączanie nowych partnerów, krótszy czas i koszt nowych integracji
    • gotowe raporty przypisane do partnerów
    • powiadomienia email do partnerów programu
  8. 08 Zaawansowana administracja i raportowanie
    • przetwarzanie wszystkich transakcji w czasie rzeczywistym lub za pomocą plików
    • definiowanie i zarządzanie produktami i punktami sprzedaży
    • automatyczny mechanizm zapobiegania i wykrywania wyłudzeń danych użytkowników i uczestników
    • zarządzanie  „blacklistami”
    • śledzenie zmian na każdym poziomie funkcjonowania systemu
    • wbudowany mechanizm pomocy kontekstowej
    • wielojęzyczny interfejs
    • szybki dostęp do KPI programu na iPadzie
    • stały monitoring aktywności uczestników programu na dashboardach
    • tworzenie raportów zdefiniowanych i „na żądanie”
    • alarmy i powiadomienia (e-mail lub SMS) o dostępności raportów
    • różne formaty raportów: PDF, XLS, RTF i CSV
  9. 09 Zarządzanie wieloma programami
    • możliwość uruchomienia wielu programów lojalnościowych na pojedynczej instancji systemu
    • obsługa wielu marek 
    • możliwość zróżnicowania propozycji w zależności od kraju lub regionu
    • odseparowanie danych
    • możliwość wspólnej lub oddzielnej konfiguracji programów
    • bardziej efektywne wykorzystanie sprzętu oraz licencji obcych
    • mniejsze koszty utrzymania systemu
  10. 10 Programy korporacyjne
    • możliwość uruchomienia na tej samej platformie program skierowanego do przedsiębiorstw jak program samodziely lub równolegle do program dla klientów indywidualnych na 
    • zarządzenie strukturą konto lojalnościowych przedsiębiorstwa wraz z jego filiami
    • dedykowana aplikacja Contact Center oraz strona internetowa dla programów korporacyjnych
    • różnorodność ról użytkowników programu przypisanych do konta przedsiębiorstwa

Efektywne zarządzanie danymi uczestników

  • kompleksowe zarządzanie danymi klientów i informacjami behawioralnymi
  • szczegółowa historia transakcji
  • zbieranie danych pochodzących z mediów społecznościowych 
  • tworzenie wielowymiarowych i dynamicznych segmentów klientów i statusów 
  • wielopoziomowa hierarchia kont (konta indywidualne i rodzinne)
  • łączenie kont
  • obsługa wielu identyfikatorów (plastikowa karta, wirtualna karta, NFC, faktura) 
  • kompleksowe wsparcie procesu zapisywania nowych członków 
  • zarządzanie preferencjami członków programu

Elastyczne zarządzanie walutą programu

  • tworzenie różnych rodzajów punktów 
  • transfer punktów na inne konto
  • zakup punktów
  • zwrot punktów za anulowane zakupy towarów i usług
  • różne reguły dotyczące wygasania punktów 
  • możliwość ręcznego naliczania punktów
  • obsługa wielu walut wraz ich konwersją
  • możliwość zakupu przesunięcia daty wygaśnięcia punktów
  • możliwość zakupu punktów, które wygasły

Możliwość nieograniczonego tworzenia reguł biznesowych i definicji ofert

  • tworzenie różnych rodzajów punktów 
  • transfer punktów na inne konto
  • zakup punktów
  • zwrot punktów za anulowane zakupy towarów i usług
  • różne reguły dotyczące wygasania punktów 
  • możliwość ręcznego naliczania punktów
  • obsługa wielu walut wraz ich konwersją
  • możliwość zakupu przesunięcia daty wygaśnięcia punktów
  • możliwość zakupu punktów, które wygasły

Wielokanałowa interakcja z klientem

  • tworzenie różnych rodzajów punktów 
  • transfer punktów na inne konto
  • zakup punktów
  • zwrot punktów za anulowane zakupy towarów i usług
  • różne reguły dotyczące wygasania punktów 
  • możliwość ręcznego naliczania punktów
  • obsługa wielu walut wraz ich konwersją
  • możliwość zakupu przesunięcia daty wygaśnięcia punktów
  • możliwość zakupu punktów, które wygasły

Kompleksowe zarządzanie nagrodami i wymianą punktów

  • różne rodzaje korzyści (rabaty, prezenty, cash back, vouchery, produkty / usługi partnerów)
  • różnorodne systemy przyznawania nagród uzależnione od statusu członkostwa  
  • zarządzanie logistyką nagród
  • katalog nagród dostępny na wszystkich urządzeniach i w sklepach
  • elastyczne warianty cenowe nagród: różne dla każdego kanału
  • sugerowane („powiązane”) nagrody
  • wiele kanałów wymiany punktów na nagrody: punkt sprzedaży, Call Center, Customer Web Portal, aplikacje mobilne, sklepy partnerów, dostawa do domu
  • transfer punktów na rzecz organizacji charytatywnych bądź do innego programu lojalnościowego
  • aukcje i loterie
  • możliwość anulowania wymiany punktów na nagrody
  • możliwość udzielania kredytu punktowego
  • benefity wybierane przez członków programu

Intuicyjny moduł obsługi uczestnika (self-service)

  • stały dostęp do danych konta, salda konta punktowego i szczegółów transakcji
  • ustawienie osobistych preferencji kontaktu: wybór kanałów i rodzajów promocji
  • możliwość zapisu lub rezygnacji z otrzymywania ofert opartych na geolokalizacji i subskrypcja powiadomień
  • wymiana punktów na nagrody i zamawianie nagród w sposób najbardziej dogodny dla klientów
  • możliwość zdefiniowania listy pożądanych nagród
  • interaktywne ankiety z dodatkowymi punktami / bonusami za ich wypełnienie
  • osobiste statystyki i dane postęp dotyczący aktywności uczestnika w programie lojalnościowym
  • możliwość zapraszania znajomych do udziału w programie
  • ranking produktów, usług, nagród z opcją udostępnienia opinii w mediach społecznościowych i w aplikacji mobilnej
  • możliwość meldowania się na Facebooku
  • lokalizator sklepów dostępny z poziomu portalu i z aplikacji mobilnej
  • aplikacja na tablety przeznaczona dla kasjerów w punktach sprzedaży

Sprawne zarządzanie relacjami z partnerami

  • administrowanie danymi partnerów
  • specjalny moduł dla partnerów programu zawierający potrzebne dane i narzędzia
  • zgłoszenia składane przez partnerów – wiadomości wysyłane przez partnerów do operatora programu
  • konfiguracja rozliczeń między partnerami
  • definiowanie wartości punktów
  • Data  Hub  –  szybkie i łatwe przyłączanie nowych partnerów, krótszy czas i koszt nowych integracji
  • gotowe raporty przypisane do partnerów
  • powiadomienia email do partnerów programu

Zaawansowana administracja i raportowanie

  • przetwarzanie wszystkich transakcji w czasie rzeczywistym lub za pomocą plików
  • definiowanie i zarządzanie produktami i punktami sprzedaży
  • automatyczny mechanizm zapobiegania i wykrywania wyłudzeń danych użytkowników i uczestników
  • zarządzanie  „blacklistami”
  • śledzenie zmian na każdym poziomie funkcjonowania systemu
  • wbudowany mechanizm pomocy kontekstowej
  • wielojęzyczny interfejs
  • szybki dostęp do KPI programu na iPadzie
  • stały monitoring aktywności uczestników programu na dashboardach
  • tworzenie raportów zdefiniowanych i „na żądanie”
  • alarmy i powiadomienia (e-mail lub SMS) o dostępności raportów
  • różne formaty raportów: PDF, XLS, RTF i CSV

Zarządzanie wieloma programami

  • możliwość uruchomienia wielu programów lojalnościowych na pojedynczej instancji systemu
  • obsługa wielu marek 
  • możliwość zróżnicowania propozycji w zależności od kraju lub regionu
  • odseparowanie danych
  • możliwość wspólnej lub oddzielnej konfiguracji programów
  • bardziej efektywne wykorzystanie sprzętu oraz licencji obcych
  • mniejsze koszty utrzymania systemu

Programy korporacyjne

  • możliwość uruchomienia na tej samej platformie program skierowanego do przedsiębiorstw jak program samodziely lub równolegle do program dla klientów indywidualnych na 
  • zarządzenie strukturą konto lojalnościowych przedsiębiorstwa wraz z jego filiami
  • dedykowana aplikacja Contact Center oraz strona internetowa dla programów korporacyjnych
  • różnorodność ról użytkowników programu przypisanych do konta przedsiębiorstwa

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapytaj o szczegóły

 
Zadaj pytanie

Lojalność staje się mobilna

Popularność smartfonów i liczba pobieranych aplikacji ciągle wzrasta. Urządzenia mobilne wspomagają codzienne zakupy i mają wpływ na zwyczaje zakupowe klientów. Korzyści z rozwiązań mobilnych są również doceniane przez operatorów programów lojalnościowych. W odpowiedzi na aktualne potrzeby i trendy rynkowe, Comarch stworzył nowe rozwiązanie - Comarch Loyalty Management Mobile Application  - pozwalające wzbogacić program lojalnościowy i dotrzeć do klientów, a także mieć wpływ na ich zachowania w każdym miejscu i czasie.

Czytaj więcej

Zgrywalizuj swój program lojalnościowy

Grywalizacja może być doskonałym sposobem na wzmocnienie lojalności i zaangażowania, a także wykorzystanie mechanizmów społecznych i psychologicznych w programach lojalnościowych, które tradycyjnie z nich nie korzystały. Angażuj użytkowników programu poprzez stwarzanie wyzwań w zamian za korzyści! 

Czytaj więcej

Korzyści dla operatora programu

  • bogate doświadczenie w wielu sektorach – rozwiązania dostosowane do specyfiki każdej branży i wielu typów schematów lojalnościowych w modelu indywidualnym (stand-alone), wielopartnerskim (multi-partner) i koalicyjnym

  • wydajne definiowanie reguł programu – wbudowany Promo Designer pozwalający  nawet mniej zaawansowanym użytkownikom biznesowym zdefiniować bardzo złożone reguły dotyczące: procesu zdobywania punktów, ich wymiany na nagrody, statusów członkostwa, wiadomości, wygaszania ważności punktów, generowania voucherów i kuponów.

  • natychmiastowe przypisywanie punktów/mil i możliwość ich wymiany oraz drukowanie kuponów i innych komunikatów marketingowych bezpośrednio w punkcie sprzedaży lub ich dostarczanie za pomocą aplikacji mobilnej

  • zwiększone wydatki na zakup produktów i usług oraz obniżone koszty programu i mniejsza złożoność wykonywanych działań 

  • zintegrowana technologia mikrolokalizacji – Comarch Beacon – nowe bogatsze doświadczenia użytkownika i lepsze targetowanie ofert

  • wbudowane rozwiązanie grywalizacyjne – maksymalizacja zaangażowania klientów i silna przewaga konkurencyjna

  • zarządzenie relacjami partnerskimi – bardzo duże kompetencje w zarządzaniu partnerami wchodzącymi w skład koalicji oraz wielopartnerskich programów lojalnościowych

  • zorientowane na marketing lojalnościowy rozwiązania analityczne z interaktywnymi dashbordami i kluczowymi wskaźnikami efektywności (KPI) –pełny wgląd w stan programu lojalnościowego i informacje dotyczące zaangażowania klientów w czasie rzeczywistym













Korzyści dla uczestników programu

  • spersonalizowane oferty i nagrody we właściwym czasie i miejscu

  • naliczanie punktów w czasie rzeczywistym oraz szybka ich wymiana na nagrody

  • możliwość szybszego zdobywania korzyści dzięki różnym ofertom marketingowym i zróżnicowanym akcjom takim jak loterie, aukcje i oferty partnerów

  • więcej przywilejów i korzyści dla najlepszych klientów i osób często dokonujących zakupów

  • łatwy dostęp do konta lojalnościowego przez aplikację mobilną lub portal klienta

  • śledzenie własnej aktywności i postępów w ramach programu

  • szybkie odpowiedzi na reklamacje dzięki dedykowanym narzędziom do obsługi klienta

Nasi Klienci

  • BP Global

    BP Global

    Wdrożenie Comarch Loyalty Management w BP Global
  • JetBlue Airways

    JetBlue Airways

    Comarch Customer Engagement dla JetBlue Airways
  • S7 Airlines

    S7 Airlines

    Comarch Loyalty Management dla S7 Airlines
  • Heathrow Airport

    Heathrow Airport

    Comarch Loyalty Management dla Heathrow Airport
  • Enterprise Rent-a-Car

    Enterprise Rent-a-Car

    Comarch Loyalty Management dla Enterprise Rent-a-Car
    Wszystkie Case Studies

    Powiązane treści

    White Paper: Programy lojalnościowe B2B

    Wideo: Comarch Loyalty Management w Hudson’s Bay

    Comarch Loyalty Management w raporcie Gartnera

    Comarch zdobył nagrodę Loyalty Awards 2018

    Skontaktuj się z ekspertem Comarch

    Określ swoje potrzeby biznesowe, a my zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.