Przeczytaj artykuł o mikroblogowaniu w sektorze finansowym
W Magazynie Nowe Technologie ukazał się artykuł opisujący rozwój Twittera i Blipa. Mikrobloging dziś to nie tylko kanał promocji treści na blogu, ale przede wszystkim doskonałe narzędzie do szybkiego i bliskiego kontaktu z otoczeniem. Można sprawnie udzielić pomocy klientowi, przekazać informację prasie lub posłuchać, co o naszej marce mówią grupy docelowe.
- Korzystanie z Twittera wprawdzie nic nie kosztuje, lecz zabiera trochę czasu. Warto więc wykorzystywać Twitter zgodnie z wcześniej ustaloną strategią marketingową oraz umieć udowodnić, iż poświęcony na mikroblogowanie czas to pieniądz – czytamy w artykule Anny Lik i Grzegorza Pękały z sektora Finansów, Bankowości i Ubezpieczeń Comarch SA. – Polskie instytucje związane z rynkiem finansowym używają Twittera i Blipa do informowania o nowościach w ofercie np.: o nowych kartach kredytowych, lokatach, usługach oraz promocjach, a także o ważnych wydarzeniach, jak np. połączenie BNP Paribas z Fortis Bankiem i Dominet Bankiem.
Według badań Econsultancy z grudnia 2009 roku to właśnie microblogging, w tym Twitter, jest najbardziej rozpowszechnioną gałęzią social media – korzysta z niej aż 78% firm i 74% klientów agencji PR. Opinie o korzyściach wynikających z użycia serwisu Twitter są jednak bardzo zróżnicowane.
W publikacji „Czy warto ćwierkać? – mikrobloging w sektorze finansowym” można znaleźć odpowiedzi na pytania:
• Jak instytucja finansowa może używać mikroblogów?
• Czy publikować pod marką i logo czy z twarzą i nazwiskiem?
• Jak „ćwierkać”?
• Jakie są najlepsze praktyki w mikroblogowaniu?
• Jak wyglądają statystyki social media?
• Gdzie można zdobyć wiedzę o Twitterze i Blipie?
Specjalnie dla Magazynu Nowe Technologie o roli social media, blogów i serwisów mikroblogowych wypowiedzieli się Michał Macierzyński, analityk Bankier.pl oraz Tomasz Lipiński – Naczelnik Wydziału Marketingu Internetowego i E-commerce mBanku.
Zapraszamy do lektury!
Obserwuj Comarch na Blip / Twitter / Pinger / YouTube / RSS newsów