UNIQA Polska z aplikacją mobilną a agentów ubezpieczeniowych opracowaną przez Comarch
Comarch zakończył pierwszy etap projektu wdrożenia aplikacji mobilnej dla agentów UNIQA umożliwiającej m.in. odczytywanie kodów AZTEC z dowodów rejestracyjnych pojazdów, co znacząco skraca proces kalkulacji stawek ubezpieczenia komunikacyjnego.
Rozwiązanie umożliwia agentom UNIQA sprawniejsze przeprowadzenie kwotacji - nie muszą już ręcznie wprowadzać danych pojazdu do formularza rejestracji oferty – mówi Tomasz Arciszewski, dyrektor centrum produkcyjnego Comarch.
Aplikacja wspiera pracę agentów również poprzez udostępnienie im możliwości wykonywania, zapisywania i kategoryzowania zdjęć powiązanych z polisą, klientem czy szkodą.
Dane pojazdów dopuszczonych do ruchu w Polsce po 1 października 2004 zaszyfrowane są w ich dowodach rejestracyjnych w postaci obrazkowego kodu AZTEC. Dzięki czytnikowi takiego kodu, obecnemu w aplikacji, jej użytkownik może w ciągu kilku sekund pobrać np. dane osobowe oraz adres właściciela pojazdu, co ułatwia sprzedaż polis ubezpieczeniowych czy likwidację szkód komunikacyjnych.
Aplikacja, dostosowana do smartfonów z systemami iOS i Android, jest jednym z elementów portalu dla sił sprzedaży – Comarch Insurance Agent Essentials, działającego w UNIQA od dwóch lat pod nazwą POS 2.0 i wspierającego codzienne obowiązki pośredników ubezpieczeniowych.
Naszym głównym celem przy wdrażaniu zintegrowanej z Portalem Obsługi Sprzedaży aplikacji mobilnej Comarch POS Backoffice było skrócenie czasu obsługi klienta, ułatwienie pracy agentom oraz zautomatyzowanie procesu wprowadzania danych. Aplikacja wspiera wszelkie procesy komunikacji agentów z UNIQA, które wymagają przekazywania dokumentów czy fotografii – podkreśla Monika Jaroń, dyrektor Departamentu Organizacji i Projektów UNIQA.
Jak zapowiada ubezpieczyciel, aplikacja będzie sukcesywnie rozbudowywana o kolejne obszary funkcjonalne zwiększające produktywność sieci agencyjnej.
----
UNIQA w Polsce reprezentują spółki UNIQA TU oraz UNIQA TU na Życie, oferujące ubezpieczenia majątkowe, komunikacyjne i życiowe, zarówno dla klientów indywidualnych, jak też instytucjonalnych. Majątkowe towarzystwo UNIQA zajmuje 6. pozycję na rynku ubezpieczeniowym pod względem wysokości składki przypisanej. Jest też liderem w ubezpieczeniach majątku spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych Polsce. Ubezpiecza 50 proc. spółdzielni mieszkaniowych, 40 proc. wspólnot mieszkaniowych w Polsce oraz 500 tys. mieszkań. Życiowe towarzystwo UNIQA jest z kolei jednym z najdynamiczniej rosnących na rynku. Dzięki rozbudowanej sieci sprzedaży oraz zaangażowaniu ponad 3000 agentów UNIQA jest blisko klientów, zapewniając im profesjonalne doradztwo i pomoc w wyborze ubezpieczenia. Produkty UNIQA można kupić zarówno w ramach sieci wyłącznej, składającej się ze 130 placówek, jak też w multiagencjach oraz u brokerów i dealerów samochodowych. W 2016 roku UNIQA uzyskała tytuł Instytucja Roku 2015 nadany przez niezależny portal MojeBankowanie.pl oraz Wybór konsumenta. UNIQA jest laureatem konkursu Solidny Pracodawca. W 2014 r. otrzymała również nagrody m.in.: Laur Konsumenta – Odkrycie Roku 2014, Najwyższa Jakość Quality International czy Certyfikat „Dobra Polisa”. Inwestorem strategicznym spółek jest europejski holding ubezpieczeniowy o austriackich korzeniach - UNIQA Insurance Group AG. Więcej na uniqa.pl