Włoski UniCredit docenił Comarch Personal Finance Management
Comarch zakończył główny etap wdrożenia narzędzia Comarch Personal Finance Management we włoskim UniCredit. Głównym celem projektu była zmiana sposobu postrzegania bankowości online przez klientów banku, poprzez wykazanie jej wysokiej użyteczności. UniCredit chciał także zwiększyć cross-selling i sprzedaż produktów niebankowych, a także poszerzyć możliwości atrakcyjnej prezentacji oferty.
- UniCredit potrzebował rozwiązania, które byłoby nie tylko nowoczesne i przyjazne użytkownikowi, ale przede wszystkim swoją atrakcyjnością zachęciłoby klientów do częstszego korzystania z bankowości online – mówi Damian Grela, kierownik projektu, Comarch.
- UniCredit oczekiwał możliwości efektywnego dostosowania aplikacji do własnych potrzeb, potrzebował więc elastycznego dostawcy z dużym doświadczeniem w integracji różnorodnych źródeł danych – podkreśla Tomasz Adamczyk, Business Solution Manager, Comarch.
Dzięki Comarch Personal Finance Management bank może badać i analizować zachowania finansowe klientów, a co za tym idzie, oferować produkty i usługi dobrze dopasowane do ich potrzeb i oczekiwań. W rezultacie, bank zwiększa nie tylko zyski, ale także poziom satysfakcji i lojalności klientów.
- Projekt wdrożenia w UniCredit z pewnością można uznać za sukces – Comarch Personal Finance Management spełnia oczekiwania banku, o czym świadczą liczne rekomendacje, jak i rzesza zadowolonych klientów oraz fakt, że coraz więcej banków z grupy UniCredit wykazuje zainteresowanie wdrożeniem tego rozwiązania – zauważa Damian Grela, kierownik projektu, Comarch.
- Jesteśmy w UniCredit bardzo zadowoleni z rezultatu, który przerósł nasze oczekiwania. Ponad jedna czwarta klientów ma obecnie dostęp do PFM – narzędzia do zarządzania finansami osobistymi, a jeden na trzech korzysta z niego regularnie. Z jakościowego punktu widzenia nasi klienci zareagowali bardzo pozytywnie. Informacja zwrotna potwierdza, że usługa została doceniona i oceniona jako „prosta w obsłudze”, „chwytliwa” i „intuicyjna” – podkreśla Heiko de Simone, Global Online & Mobile Banking, UniCredit.
Projekt wdrożenia miał na celu jak najlepsze wykorzystanie potencjału narzędzia Comarch Personal Finance Management, nie tylko do prezentacji oferty produktowej, kontekstowych materiałów edukacyjnych czy porad na temat efektywnego zarządzania finansami. Możliwości rozwiązania obejmują także budżetowanie, prognozowanie przepływów pieniężnych, analizę „what if”, porównywanie użytkowników, wirtualny portfel oraz definiowanie celów oszczędnościowych.
UniCredit jest wiodącym europejskim bankiem komercyjnym z mocnymi korzeniami w 17 krajach. Globalna sieć UniCredit obejmuje około 50 rynków z prawie 7750 oddziałami i ponad 130 tysiącami pracowników (stan na dzień 30 czerwca 2014 roku). W Europie Środkowo-Wschodniej UniCredit posiada największą i najbardziej zróżnicowaną międzynarodową sieć z około 2500 oddziałami banku (w tym w Polsce). Grupa prowadzi działalność w Austrii, Azerbejdżanie, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Niemczech, na Węgrzech, we Włoszech, w Polsce, Rumunii, Rosji, Serbii, Słowacji, Słowenii, Turcji i na Ukrainie (stan na dzień 30 czerwca 2014 roku).