Deutsche Bahn wyznacza przyszły kierunek dla programu lojalnościowego BahnBonus we współpracy technologicznej z firmą Comarch

Comarch AG z przyjemnością ogłasza rozpoczęcie współpracy z DB Fernverkehr AG. W ramach wspólnego projektu dotychczasowy program lojalnościowy BahnBonus zostanie przeniesiony na wydajną i elastyczną infrastrukturę firmy Comarch i będzie w dłuższej perspektywie zarządzany na jej bazie.
Rozpoczęcie projektu w 2025 roku
Wdrożenie projektu rozpocznie się w 2025 roku, a jego celem jest pełna migracja istniejącego programu lojalnościowego BahnBonus na modułową platformę Comarch Customer Loyalty Management (CLM), w ramach modernizacji całej architektury CRM DB Fernverkehr AG.
Skoncentrowanie na kliencie: szybsze wdrażanie usprawnień
Dzięki migracji na infrastrukturę Comarch, DB Fernverkehr AG dąży do stworzenia modułowego, przyszłościowego i elastycznego środowiska IT dla programu lojalnościowego, zintegrowanego z innymi obszarami CRM, w szczególności marketingiem bezpośrednim i obsługą klienta. Celem jest oferowanie klientom rozwiązań o krótkim czasie wprowadzenia na rynek przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii IT.
– Rozwiązanie Comarch Customer Loyalty Management przekonało nas w ramach ogólnoeuropejskiego przetargu swoją bardzo wysoką wydajnością i atrakcyjną ofertą. Cieszymy się na współpracę z firmą Comarch przy naszym programie lojalnościowym oraz związane z tym możliwości dalszego dynamicznego rozwoju BahnBonus – wyjaśnia Katharina Jendritzky, kierownik projektu wdrożenia CRM w DB Fernverkehr AG.
Długoterminowe partnerstwo
Podstawą współpracy jest długoterminowa umowa ramowa. Obie strony stawiają tym samym na trwałe, oparte na zaufaniu partnerstwo, tworząc warunki do ciągłych innowacji w zakresie zarządzania lojalnością klientów.
Technologia Comarch: dostosowana do potrzeb i przyszłościowa
System Comarch Customer Loyalty Management (CLM) zostanie wdrożony z pełnym zakresem możliwości dostosowania. Modułowa architektura systemu pozwala na precyzyjne dopasowanie do potrzeb DB Fernverkehr AG, przy jednoczesnym zapewnieniu skalowalności i bezpieczeństwa technologicznego na przyszłość.
– Bardzo się cieszę z zaufania, jakim obdarzyła nas firma DB Fernverkehr AG – to wyróżnienie stanowi dla nas nie tylko kamień milowy, lecz także mocny sygnał potwierdzający wspólną innowacyjną siłę. Nowoczesne podejście do lojalności klientów oznacza inteligentne łączenie doskonałości cyfrowej z orientacją na użytkownika. Dziś, by zdobyć lojalnych klientów, trzeba zaoferować więcej niż punkty: liczy się trafność, wartości i realna wartość dodana. Właśnie nad tym teraz wspólnie pracujemy z DB – z entuzjazmem, doświadczeniem i wyraźnym celem stworzenia czegoś trwałego. Na wszystkich poziomach. Teraz wszystko stawiamy na właściwe tory – w sposób oparty na danych, zrównoważony i pełen energii – komentuje Mariusz Kolasa, Dyrektor ds. Doradztwa Lojalnościowego na region DACH w Comarch.
O DB Fernverkehr AG
DB Fernverkehr AG oferuje swoim pasażerom szybkie, komfortowe i ekologiczne podróże na terenie Niemiec oraz do 14 krajów europejskich. Zgodnie ze swoją misją „Naszą siłą jest łączenie ludzi i pokonywanie odległości”, każdego dnia przewozi ponad 400 000 pasażerów ponad 500 pociągami ICE i Intercity. W ramach strategii „Niemcy potrzebują silnej kolei” DB dąży do podwojenia liczby pasażerów w transporcie dalekobieżnym do 260 milionów rocznie oraz do istotnego wkładu w realizację europejskich celów klimatycznych poprzez przeniesienie ruchu na bardziej przyjazny środowisku transport kolejowy.