Firma Comarch została ujęta w czterech raportach analitycznych Gartner przygotowanych w 2025 roku, dotyczących komunikacji. 

Raporty, w których wymieniono Comarch to:

  • Hype Cycle™ for Operations and Automation in the Communications Industry
  • Hype Cycle for Customer Experience and Monetization in the Communications Industry
  • Hype Cycle for Private Mobile Network Services
  • Competitive Landscape: CSP Customer Management and Experience Solutions

W raportach Gartner Comarch pojawia się jako Sample Vendor rozwiązań w obszarach zarządzania ekosystemem partnerów dla operatorów telekomunikacyjnych (CSP) oraz orkiestracji usług i zasobów, wspierających realizację i utrzymanie ciągłości usług. Comarch rozwija także narzędzia umożliwiające nowoczesną współpracę biznesową, oparte na zintegrowanych rozwiązaniach oraz modelach operacyjnych wykorzystujących automatyzację i sztuczną inteligencję.

Comarch został również uwzględniony jako Sample Vendor w raporcie Gartner Hype Cycle for Customer Experience and Monetization in the Communications Industry 2025. Oferowane przez firmę systemy BSS pomagają operatorom skuteczniej koncentrować się na kliencie, umożliwiają rozliczenia w czasie rzeczywistym oraz elastyczne zarządzanie ofertą produktową. Rozwiązania te odpowiadają na rosnącą potrzebę wdrażania zróżnicowanych modeli przychodowych.

Obecność Comarch w raportach Gartnera wynika również z doświadczenia firmy we wspieraniu złożonej współpracy B2B pomiędzy operatorami telekomunikacyjnymi a ich partnerami - od wspólnego tworzenia rozwiązań, przez współpracę sprzedażową, po działania marketingowe. Kluczową rolę odgrywają tu zaawansowane mechanizmy wymiany danych, wspólne planowanie rozwoju produktów oraz szerokie możliwości integracji, które pomagają operatorom skuteczniej rozwijać ofertę dla rynku przedsiębiorstw.

Z kolei ujęcie Comarch w raporcie Competitive Landscape: CSP Customer Management and Experience Solutions 2025 potwierdza zdolność firmy do dostarczania kompleksowych, zintegrowanych rozwiązań. Obejmują one m.in. automatyzację procesów wspieraną przez AI, personalizowane ścieżki obsługi klienta, zaawansowane zarządzanie katalogiem produktów oraz funkcje wspierające sprzedaż i obsługę w wielu kanałach. Rozwiązania te przyczyniają się do zwiększenia satysfakcji klientów, ograniczenia odpływu użytkowników oraz usprawnienia złożonych procesów sprzedażowych i serwisowych.


GARTNER oraz HYPE CYCLE są znakami towarowymi firmy Gartner, Inc. i/lub jej podmiotów powiązanych. Gartner nie rekomenduje żadnego dostawcy, produktu ani usługi wymienionych w swoich publikacjach i nie sugeruje, aby użytkownicy technologii wybierali wyłącznie firmy wyróżnione w raportach. Publikacje Gartnera odzwierciedlają opinie analityków i nie stanowią stwierdzeń faktów. Gartner nie udziela żadnych gwarancji, wyraźnych ani dorozumianych, dotyczących przedstawionych analiz, w tym gwarancji przydatności handlowej lub zastosowania do określonego celu.

 

Proszę czekać

Potrzebujesz porady w doborze produktów?

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci odpowiedni produkt.

Przejdź do formularza