Comarch znalazł się w raporcie Gartner dotyczącym rozwiązań Customer Management & Experience

Firma Comarch została uwzględniona w najnowszym wydaniu raportu Gartner Market Guide for CSP Customer Management and Experience Solutions 2025. W odpowiedzi na rosnące potrzeby firm w zakresie rozwoju, efektywności i lepszej obsługi klientów, raport przedstawia najważniejsze trendy, technologie i dostawców, którzy wpływają na rynek zarządzania klientami i ich doświadczeniami w branży telekomunikacyjnej.

W raporcie podkreślono: „W miarę jak operatorzy CSP koncentrują się na utrzymaniu klientów i rozwoju, konieczne są inwestycje w obszarze systemów wsparcia biznesowego (BSS), szczególnie w komponenty zarządzania klientami i ich doświadczeniem. Wdrażanie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji pozwala na tworzenie podejścia bardziej zorientowanego na klienta, personalizację ścieżek zakupowych oraz rozwój usług B2B. CIO mogą wykorzystać ten przewodnik rynkowy do określenia kluczowych funkcjonalności i kształtowania swojej strategii zakupowej.”

Wśród najważniejszych inwestycji Comarch raport wymienia rozwój możliwości optymalizacji procesów biznesowych opartych na AI, w tym automatyczne generowanie ofert dla złożonych produktów B2B oraz zaawansowaną wizualizację danych wspierającą procesy negocjacyjne. Firma rozszerzyła również swoje rozwiązania poza tradycyjny sektor telekomunikacyjny, udoskonalając funkcje Configure, Price, Quote (CPQ), zwiększając efektywność i umożliwiając szybsze reagowanie na potrzeby rynku dzięki podejściu opartemu na katalogach produktów.

Strategia Comarch koncentruje się na rozwiązaniach cloud-native, automatyzacji i architekturze zgodnej z ODA (Open Digital Architecture). Do kluczowych produktów należą m.in. Product Configurator, który usprawnia procesy od zamówienia do rozliczenia i wspiera modele monetyzacji zorientowane na partnerów, oraz IoT Connect, który upraszcza złożone procesy IoT i umożliwia operatorom wejście na nowe rynki wertykalne.

Comarch nieustannie inwestuje również w strategiczne partnerstwa, zarówno z firmami wdrożeniowymi, jak i z dostawcami oprogramowania oraz firmami doradczymi, aby jeszcze bardziej wzmocnić swoje portfolio rozwiązań z obszaru CM&X.

 

Źródło: Gartner, Market Guide for IoT Mobile Virtual Network Enablers, Susan Welsh de Grimaldo, Amresh Nandan, Peter Kjeldsen, Will Rice, 4 czerwca 2025

Firma Gartner nie rekomenduje żadnego dostawcy, produktu ani usługi przedstawionych w swoich publikacjach badawczych ani nie zaleca użytkownikom technologii wyboru wyłącznie dostawców z najwyższymi ocenami lub innymi oznaczeniami. Publikacje badawcze firmy Gartner odzwierciedlają opinie organizacji Gartner Research & Advisory i nie powinny być traktowane jako stwierdzenia faktów. Firma Gartner® zrzeka się wszelkich gwarancji, wyraźnych lub dorozumianych, dotyczących tych badań, w tym gwarancji przydatności handlowej lub przydatności do określonego celu.

GARTNER jest zastrzeżonym znakiem towarowym i usługowym firmy Gartner, Inc. i/lub jej podmiotów stowarzyszonych w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie, używanym w niniejszej publikacji za zgodą. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Proszę czekać

Potrzebujesz porady w doborze produktów?

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci odpowiedni produkt.

Przejdź do formularza