Grupa Netia to jeden z największych operatorów telekomunikacyjnych na polskim rynku. Zatrudnia niemal 2 tys. osób w 70 lokalizacjach w całej Polsce. W skład Grupy Kapitałowej wchodzą m.in.: Netia S.A., Internetia Sp. z o.o.,
Telefonia Dialog Sp. z o.o., Petrotel Sp. z o.o., TK Telekom Sp. z o.o. Od 2000 roku akcje Spółki notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Światłowodowa sieć szkieletowa, którą dysponuje Grupa Netia ma blisko 20 tys. km długości i łączy sieci metropolitalne Grupy w ponad 50 miastach oraz zapewnia kilkanaście niezależnych połączeń międzynarodowych. Liczba obiektów telekomunikacyjnych
(są to m.in. budynki, szafy, kontenery, maszty), należących do Grupy Netia przekracza 30 tys., a liczba węzłów sieciowych (PoP) to ponad 81 tys. sztuk.
W 2004 r. Comarch podpisał umowę z Netia S.A. na dostawę systemu Comarch InterPartner Billing, służącego do rozliczeń z innymi operatorami, dostawcami treści czy partnerami.
Celem projektu było zapewnienie obsługi umów międzyoperatorskich Netii (interconnect) i zarządzania pełną ścieżką przetwarzania danych – począwszy od załadowania danych z mediacji, poprzez wycenę zdarzeń, po przygotowywanie rozliczeń i raportów rozliczeniowych z uwzględnieniem planów numeracyjnych, integracji z systemami księgowymi i zewnętrznymi źródłami danych.
Zaproponowane przez Comarch rozwiązanie InterPartner Billing umożliwia obsługę usług w modelu hurtowym, podziału przychodów pomiędzy wielu operatorów oraz rozliczeń zewnętrznych, z opcją wdrożenia różnych scenariuszy biznesowych takich jak:
Projekt rozpoczął się w listopadzie 2004 r., a pierwsze rozliczenia miały miejsce w czerwcu 2005 r. Wdrożone rozwiązanie pozwala na obsługę:
Funkcjonalności rozwiązania wdrożone w Netia SA obejmują:
Comarch InterPartner Billing został wybrany ze względu na fakt, że jest w stanie przetwarzać miliony rekordów CDR miesięcznie. System został wdrożony w zgodnie z harmonogramem, dostarczając Netia SA kompleksowy zestaw funkcjonalności, pokrywających obecne i przyszłe potrzeby operatora.
Najważniejsze korzyści z wdrożenia rozwiązania Comarch InterPartner Billing (IPB) obejmują:
"Comarch zapewnił nam proaktywne podejście do naszych potrzeb i doskonałe rozwiązania. To proaktywne podejście umożliwiło szybkie rozpoczęcie obsługi umów, a rozwiązanie Comarch zostało uznane za niezwykle elastyczne nie tylko w zakresie zaspokajania bieżących potrzeb, ale także wparcia nowych usług i scenariuszy biznesowych na szybko rozwijającym się rynku telekomunikacyjnym."
Robert Kipczak, Project Manager
Netia SA
Proszę czekać
Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci odpowiedni produkt.
Na stronach internetowych GK Comarch zarówno my jak i nasi partnerzy stosujemy pliki cookie i targetowanie. Pliki cookie (inaczej „ciasteczka”) to niewielkie pliki tekstowe wysyłane do przeglądarki przez witrynę, którą odwiedzasz w danym momencie. Stosujemy je w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony oraz w celach analitycznych, statystycznych, marketingowych i reklamowych – do serwowanie reklam, których treść jest oparta na odwiedzanych przez Ciebie stronach GK Comarch (remarketing).
Zgodę na pliki cookie możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie”. Jeśli chcesz dostosować swoje wybory, kliknij „Ustawienia”. Możesz w dowolnym momencie cofnąć pierwotnie udzieloną zgodę lub dokonać zmiany preferencji, klikając przycisk „Ustawienia”.
Korzystanie z plików cookie we wskazanych powyżej celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych. Administratorem Twoich danych jest Comarch SA. W niektórych przypadkach administratorami mogą być również nasi partnerzy.
Więcej informacji znajdziesz w Informacji o przetwarzaniu danych oraz Polityce cookies.