Comarch & HELLENiQ ENERGY – nowy wymiar lojalności na stacjach paliw
HELLENiQ ENERGY, znane wcześniej jako HELLENIC PETROLEUM, robi kolejny krok w stronę bardziej zrównoważonej produkcji paliw i energii. Firma, działająca w sześciu krajach za pośrednictwem spółki zależnej w branży marketingu paliw EKO, przechodzi obecnie rebranding pod okiem prezesa Andreasa Shiamishisa. Jako dostawca oprogramowania lojalnościowego dla firmy, Comarch od lat wspiera technologiczny rozwój HELLENiQ ENERGY.
Współpraca HELLENiQ ENERGY i Comarch rozpoczęła się w styczniu 2022 r., wkrótce po tym, jak firma energetyczna przedstawiła swój ambitny plan zbudowania programu lojalnościowego dla Grecji, Bułgarii, Serbii, Czarnogóry i Cypru. Aby przeprowadzić projekt zakrojony na tak szeroką skalę, HELLENIQ ENERGY potrzebowało nowatorskiego rozwiązania i dostawcy z globalnym doświadczeniem na rynku programów lojalnościowych. Wybór padł na firmę Comarch, która od ponad 25 lat zajmuje się tworzeniem oprogramowania lojalnościowego.
Wyposażona w funkcje odpowiedzialne za gamifikację, analizę danych, segmentację klientów czy personalizację ofert, platforma Comarch Loyalty Management odegrała kluczową rolę w realizacji celu HELLENiQ ENERGY, czyli stworzenia dostępnego w pięciu krajach programu EKO Smile. Obecnie EKO Smile obejmuje łącznie 1400 stacji, należy do największych tego typu inicjatyw w Europie i cieszy się ogromnym uznaniem na rynku programów lojalnościowych. W 2023 roku EKO Smile został nominowany do nagrody Best Loyalty Launch Initiative na International Loyalty Awards.
Opracowanie rozległej siatki programów lojalnościowych stanowiło kolejny krok na drodze do cyfrowej i ekologicznej transformacji, którą HELLENiQ ENERGY przeszło w przeciągu ostatnich lat. Temu właśnie poświęcony został artykuł w raporcie CEO Magazine, którego twórcy doceniają nową tożsamość korporacyjną HELLENiQ ENERGY i chwalą firmę za zaangażowanie w bardziej zrównoważone rozwiązania energetyczne. Od niezależnych rafinerii do jednej z największych firm energetycznych w Grecji i Europie Południowo-Wschodniej – spółka HELLENiQ ENERGY przeszła daleką drogę, a ostatnie zmiany w jej zarządzaniu, organizacji i kierunku biznesowym, są najlepszym dowodem na elastyczność i otwartość na coraz to nowe potrzeby rynku.
Raport CEO Magazine wspomina o znaczącej roli, jaką w tej metamorfozie odegrała technologia. Jak mówi sam prezes firmy, Andreas Shiamishis, widać to dobrze na przykładzie współpracy HELLENiQ ENERGY z Comarch, gdzie narzędzia IT posłużyły jako katalizator rozwoju marki.
Wykorzystując wiedzę i umiejętności Comarch, udało nam się stworzyć nowatorski program lojalnościowy dla naszych sieci sprzedaży detalicznej paliw we wszystkich krajach, w których funkcjonujemy” – powiedział.
Współpraca z HELLENiQ ENERGY jest dla nas przywilejem. To firma, którą najlepiej opisują trzy słowa: pasja, talent i innowacyjność. Nie możemy się doczekać kolejnych projektów u boku tak dynamicznego i postępowego partnera” – skomentował w raporcie na temat spółki energetycznej Sami Nachawati, Dyrektor Konsultingu w Comarch.