Moduł pozwala lepiej zaplanować działania promocyjne firmy za pomocą zaawansowanych narzędzi do szacowania, w których skład wchodzi analiza danych historycznych. Dodatkowo umożliwia on korzystanie ze scenariuszy „What-if” (cena promocyjna, planowany uplift, ROI), dzięki czemu można łatwo porównać przyszłe promocje z już ukończonymi.
Platforma pozwala tworzyć własne wytyczne i definiować proces akceptacji. Ponadto gwarantuje ciągłe monitorowanie ROI (zwrot z inwestycji) i innych kluczowych wskaźników promocji (Key Performance Indicators).
Funkcja ta umożliwia tworzenie budżetów promocyjnych firmy i zarządzanie nimi na podstawie sprzedaży, zakupów i kosztów działań marketingowych.
Po ustaleniu budżetu można łatwo go przypisać do konkretnej promocji, asortymentu lub klienta. W razie potrzeby możesz także utworzyć unikalny proces akceptacji dla każdego z budżetów firmy.
Scenariusze „What-If” pozwolą Ci lepiej zaplanować działania promocyjne Twojej firmy. Podczas tworzenia kampanii promocyjnych funkcja scenariuszy wizualizuje najbardziej prawdopodobne zyski i straty.
Użytkownik może stworzyć kilka scenariuszy, które uwzględniają najważniejsze KPI, a następnie porównać je ze sobą, aby ocenić, który z nich jest najbardziej rentowny dla firmy.
Korzystając z platformy Comarch Trade Promotion Management, nie tylko będziesz miał dostęp do predefiniowanych wskaźników KPI, ale będziesz także mógł dodawać własne wskaźniki - te, które spełniają wymagania biznesowe Twojej firmy. Jednak niezwykle ważnym jest, aby zostały one poprawnie zdefiniowane, ponieważ staną się one podstawą dla różnych procesów analizy promocji.
Platforma Comarch Trade Promotion Management umożliwia tworzenie i wdrażanie celów sprzedażowych, jak i monitorowanie trendów ułatwiających proces planowania. Aplikacja automatycznie sugeruje rodzaj promocji, które należy utworzyć, a następnie bardzo intuicyjnie prowadzi użytkownika przez proces jej tworzenia.
Tzw. „Promo Guideline” jest kluczowym krokiem w procesie zatwierdzania działań promocyjnych. W tej początkowej fazie osoba tworząca promocje musi wziąć pod uwagę pewne ograniczenia uprzednio nałożone przez przełożonego, takie jak częstotliwość tworzenia promocji dla danego produktu lub maksymalny poziom dozwolonego rabatu.
Moduł pozwala utworzyć praktycznie dowolną ścieżkę akceptacji promocji. Istnieje możliwość zdefiniowania procesu akceptacji na podstawie ról przypisanych do użytkowników. System powiadamia poszczególnych użytkowników o konieczności akceptacji danej akcji promocyjnej za pośrednictwem e-mail i wbudowanego w aplikację mechanizmy powiadomień.
Rejestrując wszystkie działania promocyjne, importując dane rzeczywiste wykonania promocji, możesz łatwo rozliczyć każdą akcję promocyjną. Rozliczenie kończy się wykonaniem analizy post-ewaluacyjnej, która umożliwia porównanie planu z rzeczywistym jego wykonaniem.
Możesz tworzyć szablony raportów i udostępniać je innym użytkownikom. Najłatwiejszym sposobem utworzenia nowego raportu jest użycie kostek OLAP. Możesz także generować tzw. raporty statyczne (standardowa funkcjonalność tworzenia raportów). Automatyczne generowanie raportów, ustawione na określony czas, może również obejmować wysyłanie powiadomień e-mail o każdym nowym raporcie. Ponadto możliwe jest wyświetlanie raportów na pulpitach nawigacyjnych.
Widok kalendarza znacznie ułatwia zarządzanie promocjami dzięki nowej funkcji „drag & drop”, która umożliwia błyskawiczną zmianę dat promocji. Na tym poziomie możesz wyświetlić podgląd najważniejszych informacji o promocjach. Dzięki funkcji Master Plan będziesz zaś mieć jednak możliwość porównania obecnego stanu kampanii promocyjnych z wcześniej zaplanowanymi działaniami.
Co więcej, nasza aplikacja jest zintegrowana z FOCUS - zewnętrznym portalem gromadzącym informacje o wszystkich kampaniach promocyjnych na rynku; w oparciu o gazetki promocyjne sieci sklepów. Oznacza to, że funkcja importuje do kalendarza informacje o kampaniach promocyjnych sieci sklepów.