Comarch Commission & Incentive w Skandia Życie
Comarch uruchomił w Skandia Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. system Comarch Commission & Incentive. Zadaniem wdrożonej platformy prowizyjnej jest zarządzanie siecią sprzedaży Towarzystwa, prowadzenie rozliczeń prowizyjnych i udostępnianie pracownikom bieżącej informacji dotyczącej wyników sprzedaży oraz ich wynagrodzenia.
– Priorytetem Skandia Życie jest budowa i utrzymywanie trwałych relacji z naszymi klientami. W tym celu zdecydowaliśmy się na wdrożenie zintegrowanego modelu dystrybucji, którego elementem jest uruchomienie nowego systemu ułatwiającego zarządzanie siecią sprzedaży. Interesowało nas rozwiązanie sprawdzone na rynku i zapewniające szeroki zakres współpracy i komunikacji z naszymi siłami sprzedaży, jak również umożliwiające sprawne kreowanie i modyfikowanie polityki prowizyjno-motywacyjnej. Dynamika rynku wymusza elastyczne podejście do tych kwestii. Ważne dla nas było też zapewnienie transparentności poprzez raportowanie wyników sprzedaży naszym współpracownikom i partnerom oraz spełnienie wymogów regulatora rynku, w szczególności bezbłędną dwustronną komunikację z KNF. Wybraliśmy Comarch Commission & Incentive oraz Comarch jako partnera informatycznego posiadającego odpowiednie doświadczenie i kompetencje branżowe – podkreśla Konrad Jędrzejewski, Dyrektor Pionu Operacyjnego, Skandia Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
– Zakończyliśmy właśnie pierwszą fazę wdrożenia systemu Comarch Commission & Incentive w Skandia Życie, uruchamiając pełną funkcjonalność rozwiązania w zakresie wewnętrznego kanału dystrybucji. W ramach drugiej fazy przygotowujemy się do uruchomienia obsługi zewnętrznych kanałów dystrybucji. Jest to kolejne wdrożenie gdzie jednocześnie wspieramy rozliczanie produktów ubezpieczeniowych i bankowych. Dzięki współpracy ze Skandia Życie i innymi klientami nieprzerwanie rozwijamy zakres funkcjonalny naszego rozwiązania, równocześnie optymalizując standardowe funkcjonalności produktu – wyjaśnia Maciej Ślósarczyk, Kierownik Konsultingu Ubezpieczeniowego, Comarch.
Comarch Commission & Incentive to rozwiązanie przeznaczone do kreowania polityki prowizyjno-motywacyjnej i zarządzania siecią sprzedaży w towarzystwach ubezpieczeniowych, bankach i innych instytucjach finansowych. Funkcjonalność systemu ewoluowała od programu naliczającego prowizje do nowoczesnej platformy, wspierającej zarządzanie i komunikację z siecią sprzedaży z wykorzystaniem portalu agenta. Analitycy z Gartnera w ramach raportu MarketScope for Insurance Incentive Compensation Management uznali Comarch Commission & Incentive za jedno z 13 wyróżniających się globalnych rozwiązań informatycznych w obszarze rozliczeń prowizyjno-motywacyjnych.