Beacon to niewielkie urządzenie, które nieprzerwanie wysyła sygnał radiowy nadawany przy użyciu technologii Bluethooth 4.0 LE (Low Energy). Sygnał odbierany jest przez dedykowaną aplikację mobilną w telefonie użytkownika Comarch Active Event , co pozwala na nawiązanie indywidualnego kontaktu, gdy znajdzie się on w zasięgu nadajnika. W odróżnieniu od GPS, technologia ta sprawdza się również wewnątrz budynków, umożliwiając nie tylko bezpośrednią komunikację z użytkownikiem w czasie rzeczywistym, ale również nawigację i geolokację. W połączeniu z systemem CRM banku aplikacja Comarch Active Event może zidentyfikować konkretnego użytkownika i wysłać do niego indywidualnie dopasowany komunikat lub ofertę zgodną z jego profilem.

– Powiadomienia wysyłane podczas konferencji bankowej były uzależnione od konkretnego momentu i miejsca przebywania gości, relacjonuje David Royer, kierownik projektu w Banque Populaire des Alpes. – Uczestnicy byli pozytywnie zaskoczeni powitaniem, kiedy to ich imiona pojawiały się na telebimie. Następnie, w ciągu całego dnia konferencyjnego, liczne powiadomienia rozsyłane były do gości w zależności od pory, miejsca ich przebywania oraz zasięgu najbliższego beacona. Podczas prezentacji beacony dostarczały różne wiadomości aktywowane w określonych momentach, np. wiadomość z linkiem do strony internetowej, gdy prezenter instruował zebranych, że więcej informacji można znaleźć na stronie www. Po zakończeniu imprezy, przy wyjściu, goście otrzymali na swoje telefony ankiety.

– Naszym celem w tym dniu było przetestowanie nastawienia naszych menedżerów do możliwości oferowanych przez tę technologię. Generalnie, spersonalizowane wiadomości powitalne, elastyczność i ukierunkowanie informacji zostały bardzo dobrze przyjęte przez naszych dyrektorów oddziałów –80% chciałoby z nich korzystać  – podkreśla Nicolas Poughon, dyrektor marketingu, komunikacji i jakości w Banque Populaire des Alpes.

Możliwości zastosowania beaconów wykraczają daleko poza obsługę konferencji. Dzięki beaconom umieszczonym w placówkach bankowych, bank może rozpoznawać klientów VIP, a także klientów niepełnosprawnych wymagających asysty pracownika banku, monitorować i optymalizować ruch w placówce, np. kierując klientów do odpowiednich doradców. Może także skrócić i umilić klientom czas oczekiwania, wysyłając informacje na interesujące ich tematy.

– Beacony są także częścią rozwiązania Comarch Virtual Marketplace – podkreśla Sławomir Gierek, Dyrektor Digital Banking Business Unit. – Comarch Virtual Marketplace to aplikacja dla banków, w której użytkownicy mogą kupić produkty i usługi zarówno od banku, jak i jego klientów biznesowych. Jest to nowy kanał komunikacji, którego celem jest nawiązywanie relacji z potencjalnymi klientami oraz zwiększanie lojalności klientów istniejących. Beacony umieszczone w punktach sprzedaży partnerów banku służą nie tylko do wysyłania informacji o promocjach i ofertach handlowych, ale także do monitorowania ruchu, dzięki czemu generowane są złożone analizy zachowania klientów.

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Powiedz nam o potrzebach Twojej firmy. Znajdziemy idealne rozwiązanie.