Polski klient bardziej lojalny – coraz chętniej uczestniczymy w programach lojalnościowych

Najnowszy raport BTL Monitor 2010, przygotowywany corocznie przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia donosi, że w Polsce znacząco wzrasta liczba uczestników programów lojalnościowych. Czołowym dostawcą rozwiązań do kompleksowego zarządzania programami lojalnościowymi w Polsce i za granicą jest m.in. firma Comarch.

Badanie BTL Monitor 2010 przedstawia zwyczaje, zmiany oraz tendencje w zachowaniach konsumentów wobec takich narzędzi motywacyjnych, jak promocje sprzedaży, konkursy czy też programy lojalnościowe. Ok. 33% badanych deklaruje uczestnictwo w przynajmniej jednym programie lojalnościowym funkcjonującym w Polsce. Z drugiej strony programy lojalnościowe w naszym kraju są nadal zdominowane przez stacje benzynowe oraz sieci hiper- i supermarketów. W bieżącym roku pierwszy raz więcej ankietowanych wskazało na udział w programie lojalnościowym aptek niż sieci komórkowych. Stopniowo wzrasta również udział konsumentów w programach organizowanych przez sieci odzieżowe czy sklepy z kosmetykami.

Jeśli chodzi o powody i korzyści uczestnictwa w programie lojalnościowym, klienci jeszcze bardziej niż w latach ubiegłych doceniają możliwość wymiany punktów na wartościowe nagrody. Oprócz tego, coraz więcej uczestników ceni sobie otrzymywane rabaty i zniżki od organizatorów programu.

Comarch od lat obserwuje, aktywnie uczestniczy i wpływa na oblicze rynku lojalnościowego w Polsce i za granicą. Ponad 10 lat doświadczenia na rynku zarówno polskim, jak i zagranicznym oraz fachowa wiedza specjalistów pozwoliła na stworzenie elastycznego i zaawansowanego systemu - Comarch Loyalty Management. Rozwiązanie wspiera programy lojalnościowe różnej wielkości, zarówno multi-partnerskie, jak i stand-alone. Posiada pełen zestaw narzędzi pozwalających na  stworzenie efektywnego, a jednocześnie niepowtarzalnego na rynku programu lojalnościowego. To co wyróżnia Comarch Loyalty Management to obecność w wielu firmach z różnych branż, takich jak: paliwowa: BP Global, Statoil, OKKO, Lotos Paliwa, sieci handlowe: Perekrestok, Alma Market, Leroy Merlin, piwowarska: Grupa Żywiec, telekomunikacyjna: Telefonia Dialog, finansowa: Lukas Bank, Pemco Technologies, farmaceutyczna: Polska Grupa Farmaceutyczna, komercyjne programy multi-partnerskie: Premium Club w Polsce oraz Malina w Rosji.

Więcej o Comarch Loyalty Management przeczytasz na naszym portalu: marketingmanagement.pl

Źródło:

  • www.arc.com.pl
  • www.marketing-news.pl

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe, a my zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.