- Wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego to kolejny projekt realizowany przez Comarch w obszarze samorządowym. System umożliwi  elektroniczną komunikację podmiotów zewnętrznych z urzędem oraz wewnątrz samego urzędu. Elektroniczny obieg dokumentów w instytucji zwiększy jej efektywność, a także zapewni lepszą transparentność pracy urzędu. Dla instytucji i obywateli załatwiających sprawę w urzędzie oznacza to w praktyce m.in., że będzie można w każdej chwili sprawdzić stan oraz historię sprawy - mówi Paweł Prokop, wiceprezes Zarządu Comarch odpowiedzialny za sektor publiczny.

System zostanie oparty o najnowocześniejsze produkty Comarch wchodzące w skład platformy Ocean. Znalazły już one szerokie uznanie wśród wielu klientów z sektora publicznego - zarówno w administracji centralnej jak i samorządowej. Aplikacja umożliwi świadczenie usług urzędowych klientom drogą elektroniczną poprzez możliwość wypełniania wybranych formularzy wniosków i sprawozdań za pośrednictwem portalu urzędu, przesyłanie podpisanych elektronicznie dokumentów bezpośrednio z aplikacji zewnętrznych posiadanych przez klienta. Zwiększy także efektywność pracy urzędników, ułatwiając dostęp do informacji, większą kontrolę nad procesem realizacji spraw, automatyczne kierowanie dokumentów do odpowiednich adresatów (workflow) i wsparcie mechanizmów pracy grupowej. System dostarczy klientom danych na temat funkcjonowania urzędu, bowiem aktualne informacje wytwarzane w urzędzie będą publikowane na portalu i w BIP.