Comarch z umową na utrzymanie i rozwój Platformy Usług Elektronicznych ZUS

Firma Comarch podpisała umowę na rozwój i utrzymanie Portalu Klienta oraz usługi, służącej do komunikacji pomiędzy systemami należącymi do ZUS, w ramach Platformy Usług Elektronicznych ZUS. Serwis ZUS przez kolejne lata będzie rozwijany i wspierany w oparciu o usługi Comarch.

Umowa została podpisana 17 października, a jej wartość wynosi ponad 70 mln zł brutto. Umowa zakłada również możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego w wysokości ok. 35 mln zł brutto. Przewidywany czas projektu to 47 miesięcy. Będzie on poprzedzony 3-miesięcznym okresem przejściowym.

Platforma Usług Elektronicznych ZUS (ZUS PUE) jest narzędziem, które umożliwia zdalny dostęp do usług świadczonych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych bez wychodzenia z domu. Dzięki PUE można m. in. przeglądać dane zgromadzone w ZUS, przekazywać dokumenty ubezpieczeniowe czy składać wnioski. Wszystkie usługi w ramach PUE są udostępniane w trybie 24/7, co przy poziomie rozbudowania platformy sprawia, że portal PUE ZUS jest jednym z największych i najbardziej zaawansowanych e-urzędów w Polsce.

Firma Comarch posiada bogate doświadczenie w realizowaniu projektów dla ZUS. Jest stroną umowy ramowej na rozwój Kompleksowego Systemu Informatycznego ZUS. Ponadto Comarch zajmuje się utrzymaniem systemu kierowania ruchem klientów w terenowych jednostkach ZUS.

Na zdjęciu od lewej: Radosław Kaczyński (Comarch), Włodzimierz Owczarczyk (ZUS), Igor Bednarski (Comarch)